StoryEditorOCM
4 kantunaPROBLEM S HP

Na Ugljanu mjesecima pošta ne stiže na kućne adrese: "Kasnimo s plaćanjem računa, pa nam zaračunavaju kamate!" Općina Preko traži novog dostavljača?

Piše P. O.
7. studenog 2023. - 18:51

Odmah da vam kažem: to nije samo moj problem, već ga imaju svi mještani Kali, pogotovo oni stariji. I ne želimo nikoga prozivati, reagiram kao običan građanin Kali jer je i meni i mojom sumještanima stal9o samo do toga da se problem riješi.

To su dvije uvodne rečenice Franka Mišlova, mještanina Kali, a problem o kojem Mišlov govori je činjenica da već mjesecima mještani ne dobivaju pisma i račune jer ih Hrvatska pošta ne dostavlja.

-Uočili smo to prošlog ljeta, ali se od tada stvar samo razbuktala. Nema dostave pisama na kućne adrese, a znate kako stariji ljudi reagiraju: dobiju račune, odu odmah i plate. Ovako, računi im stižu s velikim zakašnjenjem, a nekim se ljudima dogodilo da im odjednom bude isključen telefon, jer račun nisu dobili, pa ga nisu mogli ni platiti, nastavlja Mišlov.

-Znao sam da mi jedna pošiljka treba stići, ali nikako da dođe, pa sam otišao u Preko gdje je sabirni centar Hrvatske pošte i podigao svoju pošiljku. Kad već poštar ne donosi poštu na kućne adrese, možda su nas makar mogli obavijestiti kada i gdje možemo preuzeti svoju poštu. To je veliki problem za nas „male ljude”, neki od nas trebaju otputovati u SAD ili bilo gdje drugdje, ali dva mjeseca ili više nismo platili račune za režije, pa nam to itekako smeta. Pogotovo što nam komunalna poduzeća za kašnjenje u plaćanju računa naplaćuju i kamate. Ponavljam, nemam ja ništa protiv našeg poštara niti mi je on sporan, ma tko to bio, sporan mi je sustav koji očigledno zakazuje, a svima nam je u interesu da pošta stiže uredno i na vrijeme, kaže Mišlov i podsjeća da prijem nekih pošiljki (na primjer sudske pozive) primatelj mora i potpisati.

-Svjesni smo da je ovo digitalno doba, ali valja voditi računa i o našim starijim ljudima ili invalidima koji kraj sebe nemaju nekog mlađeg da im pomogne s elektronskim plaćanjem računa. Čak i tada, možda bi mi baš bilo drago novogodišnju čestitku dobiti u pismenom, a ne elektronskom obliku i bilo bi u redu da mi ta čestitka stigne na vrijeme, zaključuje Mišlov.

I nije on usamljen: javili su nam se i neki drugi Kaljani, ali i mještani Preka. A za višemjesečni problem s dostavom pošte zna i općinski načelnik Preka Jure Brižić.

-Nije to problem samo u Kalima i Preku, nego i u ostalim otočnim mjestima. Hrvatska pošta nema rješenje, a ljudima dolaze opomene za neplaćanje računa koje nisu ni zaprimili. Isti problem imamo i u općinskoj administraciji koja poštom građanima šalje račune za komunalne usluge, ali zbog tih velikih kašnjenja ili neisporučivanja pošiljki, razmišljamo da za taj posao angažiramo nekog drugog dostavljača iako s Hrvatskom poštom imamo potpisan godišnji ugovor, kaže načelnik Brižić i navodi kako je u nekoliko navrata razgovarao s ljudima iz Hrvatske pošte nadležnima za otok Ugljan:

-Objasnili su mi da imaju objektivan problem s javnim natječajima za zapošljavanje poštara. Ili im se nitko ne javlja ili ljudi koje prime na posao ubrzo odlaze, pa problem ostaje ili se nastavlja, kaže Brižić.

Odgovor na pitanje neuredne dostave pošte zatražili smo i od nadležne službe Hrvatske pošte i objavit ćemo ga čim ga dobijemo.

04. ožujak 2024 15:33