StoryEditorOCM
4 kantunaOD BULEVARA DO ISTARSKE OBALE

Ništa za sada od rekonstrukcije ulica u središtu grada, radovi će početi tek iza turističke sezone!

Piše M. Kalajžić
11. svibnja 2017. - 10:50
zadar

Rekonstrukcija državnih cesta kroz Zadar započet će u rujnu, iza turističke sezone, a ne prije nje, kako se to najavljivalo početkom ove godine, doznajemo u Hrvatskim cestama.

Dugo najavljivani projekt najavljivan pod nazivom "od Bulevara do Istarske obale" trebala je izvesti tvrtka Sarađen u zajednici s Vodoinstalacijom te tvrtkom Locum za 32 milijuna kuna bez PDV-a. Natječaj je bio objavljen prošlog ljeta, a po potpisivanju ugovora početkom godine, izabran je i nadzor u kojem je uz zadarski D&Z bio i zagrebački Investinženjering i Ramtceh. Izvođače se praktički već odavno moglo uvesti u posao koji je planiran vrlo opsežno.
Radilo se o dužini od čak 4,2 kilometra ceste koja praktično vodi kroz samo prometno središte grada, od ulica Ante Starčevića, Nikole Šubića Zrinskog, Marka Marulića, uz benzinsku crpku prema Obali kralja Tomislava, te od od starog Kazališta lutaka u Jazinama do starog autobusnog kolodvora na Liburnskoj obali.

U projekt se uključio i Grad Zadar koji je namjeravao rekonstruirati preostali dio obalnog zida u Jazinama. S obzirom da se radi o prometno vrlo zahtjevnim djelovima grada, trebala se izraditi i posebna prometna regulacija, a čitav je posao praktično već trebao biti zahuktan, međutim sezona je na pomolu, a od radova nema ni traga ni glasa, pa smo Hrvatskim cestama poslali upit što se događa i zašto se nije prionulo radovima?

- Obnova državne ceste DC407 obuhvaća ulice Ante Starčevića, Nikole Šubića Zrinskog, Marka Marulića i Franje Tuđmana do raskrižja s Put Murvice te Liburnsku obalu i Obalu kralja Tomislava. Vrijednost ugovorenih radova iznosi 32.139.264,43 kuna, a ugovoreni su sa Zajednicom ponuditelja Sarađen d.o.o. Stankovci i Vodoinstalacija d.o.o. Zadar. Ugovorni rok izvođenja radova je 12 mjeseci od uvođenja izvođača u posao. Nadzor nad radovima ugovoren je sa Zajednicom ponuditelja Investinženjering d.o.o. Zagreb, D & Z d.o.o. Zadar i Ramtech d.o.o. Zagreb, a arheološki nadzor s Arheološkim muzejom Zadar.

Radovi će započeti krajem mjeseca rujna ove godine, tj. nakon završetka turističke sezone, kako ne bi ometali očekivani veći promet vozila tijekom trajanja turističke sezone. Točnije, u ovom trenutku ispunjeni su svi preduvjeti za početak radova, međutim budući da ne postoji mogućnost završetka funkcionalne prometne cjeline unutar projekta do početka turističke sezone, odlučeno je kako će radovi na predmetnom projektu započeti po završetku turističke sezone – odgovorila je Tamara Pajić iz Ureda za odnose s javnošću Hrvatskih cesta.

Radovima za čiju je izvedbu potpisan ugovor predviđa se obnova državne ceste 407 zamjenom kolničke konstrukcije na cijeloj dionici koja obuhvaća ulice: Liburnska obala, Obala kralja Tomislava, Marka Marulića, Nikole Šubića Zrinskog, Ante Starčevića te Franje Tuđmana do raskrižja s Put Murvice. Projektom je planirano i proširenje Ulice Ante Starčevića od Autobusnog kolodvora i Ulice Nikole Šubića Zrinskog na četiri vozne trake čime bi se uklonio i prvi postavljeni rotor u Zadru, na Ravnicama koji bi se zamijenio semaforiziranim raskrižjem.

O tim detaljima u Hrvatskim cestama međutim nismo dobili odgovor, kao niti na upit o eventualnoj rekonstrukciji raskrižja na Žmirićima gdje se svakoga ljeta događaju velike gužve i zastoji prometa iz pravca Vira. Već se godinama spominje mogućnost da se to raskrižje (konačno) rekonstruira kao rotor, dok za raskrižje na Ravnicama postoji opće mišljenje (potvrđeno i u svakodnevnoj praksi) da zadovoljava svoju fukciju i da je bolje rješenje od semaforiziranog raskrižja. Ispada da se uklanja rotor koji je potreban (Ravnice) dok se na Žmirićima gdje bi rotor riješio gužve to uporno izbjegava, ali za sada o tome iz Hrvatskih cesta koje su nadležne upravo za spomenuta raskrižja, nema odgovora.
 

Crne točke
Niz prometnih nesreća već se godinama događa na dijelu Obale kneza Trpimira, na dionici od Sfinge do Doma umirovljenika, gdje su česta slijetanje vozila u more. Tamo je čak prije nekoliko godina jedna osoba i smrtno stradala. Na toj se dionici prometne nesreće događaju prema istome scenariju: vlažan kolnik, nešto veća brzina i "pad" kolnika zbog čega mnogi vozači završe u moru s vozilima. Nadležnost ceste na Obali kneza Trpimira nije Hrvatskih cesta već Županijske uprave za ceste, ali je nadležnost obale pod Lučkom upravom, dok je nadležnost nogostupa Gradske uprave, pa se godinama na tom mjestu nije poduzimalo ništa značajnije da se prometne nesreće izbjegnu ili barem ublaže, čak niti postavljanjem new jersey betonskih branika...
20. travanj 2024 13:32