StoryEditorOCM
4 kantunaPAŠMAN I UGLJAN OSTALI BEZ POŠĆERA

Otočani već 20 dana ne dobivaju pošiljke: Tko će nam platiti ovrhu ako nam stigne krivnjom Hrvatske pošte?

Piše M. Kalajžić
28. lipnja 2019. - 23:40
maxresdefault_edited

Čuvena serija Naše malo misto snimljena prema scenariju Miljenka Smoje, započinje, kao što znaju svi koji su je barem jednom pogledali, kronikom koju vodi sveznajući mjesni pošćer Andrija Bombišta, bilježeći dogodovštine svojih sumještana među kojima i dotura Luigija, Bepine, Roka Prča... Da nije bilo pošćera, ne bi bilo niti kronike, niti Našeg malog mista, a upravo se to dogodilo otocima Pašman i Ugljan – ostali su prije dvadesetak dana bez svoga poštara.
Izgleda da mu je pošte bilo navrh glave. Računi, preporuke, ovrhe, reklame... samo su pristizale, a on je po cijele dane to razvrstavao, dok nije "pukao" i rekao "e svega mi je dosta, ne mogu više, dajem otkaz".

I bome dao je otkaz, prekipjelo mu je jer iz zadarske Pošte nije stizala pripomoć, pa su Pašman i Ugljan ostali bez jedinoga poštara. Tako nam situaciju opisuje dobro upućeni mještanin Miroslav Antičević iz Banja na otoku Pašmanu, koji se i sam već danima živcira kad će više stići ta pošta.

- Ovo već traje više od 20 dana. Nema pošte, ne stižu niti računi, niti preporuke, ništa. A znate kako je s računima, ne platite li na vrime elektru, komunalije ili telefon, zaračunavaju se kamate, a onda eto i ovrhe. I ko će nam platiti ovrhu ako nam stigne krivnjom Hrvatske pošte? Otok Pašman je prije imao svoju raspodjelu pošte Ždrelac, Neviđane, Pašman... A onda smo potpali pod jednu poštu Kukljica. Domaći poštar morao je svu poštu u Kukljici preuzeti pa raspoređivati po svim mistima. Više to nije mogao izdržati i dao je otkaz. Od tada čekamo poštu koju nitko ne donosi. Zvali smo poštu, ali nije bilo odgovora ni rješenja. Nešto objašnjavaju, divizija 1., divizija 2., ne znam ni sam kako oni zovu te svoje ispostave. Obećavali su da će riješiti problem, ali već tri tjedna pošta se samo gomilala – kaže nam Miroslav.

Otišli su mještani na kraju u Kukljicu, da u poštanskom uredu sami predignu poštu, ali im je tamo službenica kazala kako im ne može davati nerazvrstanu poštu jer je to protiv propisa.

- Ona ne smije dati poštu, a nema je tko doniti. Pa je li to luda kuća? I što ćemo mi sad činiti? Pa kakva je to pošta i kakva je to država? Ovo se nikad prije nije desilo do sada. Nama je u Banj tribao stići ugovor s elektrom vridan 2,6 milijuna kuna za gradnju trafostanice u mistu. Kaže Elektra mi smo poslali, ali nama ugovor nije još stigao. Mi još čekamo. I sad sve stoji, ništa se ne može započeti dok pošta ne dođe – kaže Antičević.

Nakon što su danima nazivali poštu i tražili rješenje, tek su u petak iz Zadra poslali poštara na otok, i to ne jednog, nego - četiri.

- Ali ta četiri momka nisu s otoka i oni ne znaju tko je tko tu. Nema svaka kuća kućni broj, sandučić, puno je ljudi i s istim imenom i prezimenom... To može znati samo netko tko je odavde, tako da su ta četiri mlada poštara momentalno poludili već prvi dan razvrstavajući poštu. Bilo bi najbolje da je ostave u mjesnom dućanu, pa neka ljudi dolaze i sami razvrstavaju i uzimaju, jer ovako nema kraja. A da su našem dosadašnjem poštaru poslali jednog čovika za ispomoć kad je tražio, do ovoga svega ne bi došlo. A sad su poslali četiri čovika. Ali uzalud kad se oni ne znaju snaći kod nas. Ma luda kuća, kažem vam – uzrujava se Miroslav.

Zatražili smo objašnjenje ove situacije u Hrvatskim poštama, iz kojih su odgovor poslali u zbilja rekordnom roku:

- Kratak period bilo je poteškoća u dostavi na Pašmanu jer je dosadašnji poštar koji je dostavljao na tom području otišao iz sustava. Nadležni na terenu su reagirali odmah i poslali prvo dva, a zatim i četiri poštara u zamjenu. Međutim, a to lokalno vjerojatno i sami znate, mnoge kuće nemaju uopće istaknut poštanski broj. Obzirom na tu činjenicu doista je teško dostavljati poštu na "bb". Ipak, kako smo naveli, odgovorne osobe su već na terenu i rješavaju situaciju te s današnjim danom zaostataka u dostavi nema.

Još jednom apeliramo na sve korisnike da osiguraju potrebne preduvjete kako bi se dostava pošiljaka odvijala besprijekorno i unutar zakonski propisanih rokova. Tu prije svega mislimo na slijedeće aktivnosti: ažuriranje adresa prema svim pošiljateljima od kojih trajno ili periodično primaju pošiljke (npr. banke, javna i komunalna poduzeća, telekomunikacijska poduzeća i sl.), postavljanje kućnog kovčežića na ulazu u kuću (odnosno na ulazu u dvorište) ili na pogodnom mjestu u zgradi (ne više od prvog kata), vidljivo isticanje prezimena na kućnom kovčežiću, ali i na zvonu (podstanari su također dužni istaknuti svoja prezimena).

Naime, poštaru na zamjeni adresa je jedini atribut na temelju koje obavlja dostavu pošiljaka, a zbog netočnih adresa dostava mu je znatno otežana i u pojedinim slučajevima praktički potpuno onemogućena. Točnim i pravilno naznačenim adresama na pošiljkama, koje odgovaraju stvarnom stanju na terenu, kao i pravilnim postavljanjem kovčežića, znatno će se smanjiti broj mogućih reklamacija te osigurati kvalitetna, brza i pravilna dostava svih vrsta pošiljaka sukladno propisanim rokovima.

Hrvatska pošta obavlja poštanske usluge u skladu sa Zakonom o poštanskim uslugama, Pravilnikom o obavljanju univerzalne usluge, općim uvjetima poslovanja te aktima Svjetske poštanske unije u međunarodnom prometu, a pošiljke se dostavljaju u zakonski propisanim rokovima. Dnevno se u Hrvatskoj uruči oko 1.300.000 pošiljaka, a ako i dolazi do kašnjenja ili problema s dostavom to nikako nije pravilo, već iznimka - stoji u odgovoru Hrvatskih pošta.

Valjda će pošta brzo profunkcionirati na Pašmanu i Ugljanu, jer bez pošćera nema ni kronike, ni maloga, ni velikog mista...

18. travanj 2024 19:21