StoryEditorOCM
4 kantunaOBJAVLJUJEMO ALARMANTNO PISMO RAVNATELJA BOLNICE UPUĆENO MINISTRU PROMETA

Ovih osam propusta dokazuje da nova četverotračna cesta ugrožava normalan rad bolnice! Upozorili smo HC na vrijeme, ali oni su se oglušili. Evo vam i slike kao dokaz!

13. lipnja 2019. - 00:05

Dan prije nego što je novoizgrađena četverotračna cesta koja vodi od autobusnog kolodvora do Ravnica puštena u promet, ravnatelj Opće bolnice Zadar dr. Željko Čulina poslao je alarmantno pismo Ministarstvu prometa i Hrvatskim cestama u kojem ozbiljno dovodi u pitanje neka tehnička rješenja iskorištena u gradnji ove prometnice. Uz dopis, ministru Olegu Butkoviću i Upravi Hrvatskih cesta poslane su i fotografije koje zorno pokazuju zbog čega su izgradnja i puštanje u promet ovakve prometnice izazvali nezadovoljstvo u Općoj bolnici.

Od ministra Butkovića i vrha Hrvatskih cesta ravnatelj Željko Čulina traži pomoć i razumijevanje i to „prvenstveno radi osiguranja pružanja zdravstvene zaštite našim pacijentima“.

- Naša je ustanova, nastavno na izdanu suglasnost Hrvatskim cestama od 6. studenog 2018. godine, zatražila od istih adaptaciju postojećih prostora unutar Opće bolnice Zadar na čestici zemljišta 5939 u svrhu smještaja srušenih zgrada za zbrinjavanje infektivnog otpada te prostorija Odsjeka za tehničke poslove koje se nalaze na čestici zemljišta 5934 i dijelu čestice zemljišta 5933 u vlasništvu Opće bolnice Zadar sve prema troškovniku. Predstavnici HC-a u nekoliko navrata pisano su pozivani na ispunjenje zatraženih obveza, piše na početku svog pisma ravnatelj Čulina iz čega proizlazi da se na njegovo traženje ispunjavanja preuzetih obveza iz Hrvatskih cesta nisu odazvali.

Ali, nije to jedino što Opća bolnica nije dobila.

- Zatražili smo također osigurati zanavljanje zelenila i drvoreda uz sjeverni ogradni zid, a koji je srušen u postupku rekonstrukcije državne ceste te sačiniti Zapisnik o ispravnosti i odgovarajućem stanju instalacija koje su izmještane prilikom rekonstrukcije ceste od strane ovlaštene osobe te ispostavu garancije za moguće probleme pri njihovoj uporabi, piše dalje Čulina.

Kako se novootvorena prometnica nalazi u neposrednoj blizini nove zgrade Poliklinike, iz Opće bolnice su zahtijevali da im se dostavi i očitovanje projektanta o tome je li prostor Poliklinike „adekvatno zaštićen postojećem ogradom koja bi trebala spriječiti izlijetanje vozila s kolnika s obzirom da se radi o četverotračnoj cesti“, ali ni to očitovanje nije stiglo.

Na koncu, ravnatelj Čulina navodi još jedan primjer u kojemu je Opća bolnica Zadar jednostavno ignorirana ili izigrana:

- Usuglasili smo se sa zahtjevom Hrvatskih cesta za izmještanje rasvjetnih stupova predviđenih na nogostupu ceste te da se isti postave u sklopu ogradnog zida odnosno na rubu čestice zemljišta 5939, u vlasništvu Opće bolnice Zadar za cijelo, na mjestima na kojima je to tehnički izvedivo, što nije ispoštovano nego se traži drugačiji raspored rasvjetnih tijela bez dokaza o izmjeni projekta poradi mogućnosti smještaja rasvjete u krug Bolnice koja nije obuhvaćena postupkom izvlaštenje provedenim radi predmetne izgradnje, zaključuje svoje pismo Željko Čulina.

Ravnatelj Opće bolnice je očigledno razočaran odnosom investitora prema svojoj ustanovi, ali je potpuno sigurno da je sadržaj njegovog pisma usuglašen ne samo s Upravnim vijećem Opće bolnice, nego i sa Zadarskom županijom kao vlasnikom najveće zadarske zdravstvene ustanove. Još dok je pismo bilo tretirano kao „prijedlog“ s kojim treba upoznati ministra prometa Olega Butkovića i vodstvo Hrvatskih cesta, s njegovim su sadržajem upoznati župan Božidar Longin, dožupan Šime Vicković i resorni županijski pročelnik Bernard Maruna. Kako je pismo otišlo u Zagreb, očito su ravnatelja Čulinu podržali i Upravno vijeće i Zadarska županija.

Njihovu zabrinutost i nezadovoljstvo, bez kojih ovakvo pismo nikad ne bi ugledalo svjetlo dana, dodatno izaziva činjenica što se s prostorom na kojem je izgrađena četverotračna cesta dodiruje i preklapa područje unutar bolničkog zida gdje je planirano otvaranje velikog gradilišta na obnovi i izgradnji nekih bolničkih sadržaja. Bolničko gradilište bi trebalo biti otvoreno skoro dvije godine i na njemu bi trebali biti izvedeni i duboki iskopi za buduću zgradu na vrlo uskom prostoru, pa je pitanje hoće li instalacije cestovne rasvjete u svemu tome biti otežavajuća okolnost jer su provedene preko „bolničkog zemljišta“.

 

GRAD ZADAR: Tehnički pregled će pokazati je li bilo odstupanja od dozvole koju smo izdali

S obzirom da je građevinska dozvola za izgradnju četverotračne ceste uz Opću bolnicu Zadar izdana od nadležnog Upravnog odjela Grada Zadra, zatražili smo i njihovo očitovanje na navode iz pisma ravnatelja Željka Čuline.

- Naš upravni odjel je izdao građevinsku dozvolu za rekonstrukciju ceste, a je li pri izvođenju radova bilo odstupanja od uvjeta utvrđenih građevinskom dozvolom, vidjet će se prilikom tehničkog pregleda koji prethodi izdavanju uporabne dozvole. Tehnički pregled će biti obavljen kada budu dovršeni radovi na svim dionicama ovog projekta vrijednog 42 milijuna kuna, odgovorili su nam iz gradske uprave.

Radovi na obnovi zadarskih cesta bit će prekinuti zbog turističke sezone, a u gradskoj upravi očekuju da će u rujnu započeti obnova Ulice Franje Tuđmana na potezu od autobusnog kolodvora, pa do Murvičke. Kako je i ta rekonstrukcija obuhvaćena projektom što ga financiraju Hrvatske ceste, to znači da će tehnički pregled za kompletne radove biti izveden tek krajem ove ili početkom naredne godine. Puno prije toga, bit će otvoreno gradilište unutar zidova Opće bolnice Zadar.

 

PRIMJEDBE IZ BOLNICE: Zatvoreno stepenište, onemogućen put evakuacije, traži se rješenje za smanjenje buke…

Preko fotografija priloženih pismu ravnatelja Željka Čuline, ispisane su primjedbe Opće bolnice Zadar na izvedene radove u izgradnji četverotračne ceste. Evo što je napisano:

- Ginekologija: Stari izlaz iz objekta zatvoreno stepenište, izolacija nije postavljena, put evakuacije onemogućen

- Obzirom da projektom nije zamišljena zaštitna ograda, koja bi eventualno mogla spriječiti izlijetanje vozila s kolnika pri brzinama koje bi se mogle razviti na ovom potezu i/ili prilikom mogućeg udara vozila iz istog smjera, potrebno je očitovanje projektanta, da li je prostor Poliklinike štićen s predviđenom ogradom u prethodno navedenim slučajevima

- Ukoliko se radi novi zid (potez prilaza liftu, sjeverna strana iza kotlovnice), potrebno je isti izraditi u visini postojećeg zida (gledano od strane bolnice), obzirom da postojeća visina ne ugrožava sigurnost prolaznika

- Potrebno je od projektanta zatražiti moguće rješenje za smanjenje buke 

23. travanj 2024 09:38