StoryEditorOCM
4 kantunaSPOR OKO 8 MILIJUNA

Plaća li „Sarag” komunalni doprinos za hotel u Gaženici? Grad Zadar: Ovisi o činjeničnom stanju. Ivica Surać: Zakon je jasan - to nije naša obveza!

Piše Predrag Opačić
24. lipnja 2021. - 20:11

Zadarski poduzetnik Ivica Surać potpisao je koncesijski ugovor s Lučkom upravom Zadar o gradnji trgovinskog centra, hotela i višeetažne garaže na dijelu državnog zemljišta u Trajektnoj luci Gaženica. Koncesija ističe tek 2035. godine, ali se početak gradnje još niti ne nazire.

Zašto?

Sve je koincidiralo s početkom pandemije, bankovna jamstva, kredite ili zainteresirane ulagače za projekt procijenjen na 15 milijuna eura nije lako pronaći, a sada se čini da je jedan od razloga i naplata komunalnog doprinosa od oko osam milijuna kuna.

Sarag Gaženica, Suraćeva tvrtka osnovana s ciljem provođenja ove investicije, drži se zakonske odredbe, odnosno članka 77. Zakona o komunalnom gospodarstvu po kojoj komunalni doprinos plaća vlasnik zemljišta odnosno investitor ako je na njega pisanim ugovorom prenesena obveza plaćanja komunalnog doprinosa, te jedne odluke Gradskog vijeća.

-Prema odluci Gradskog vijeća od 27. veljače 2009. godine Lučka uprava je u potpunosti oslobođena obveze plaćanja komunalnog doprinosa za izgradnju trajektnog terminala Gaženica. Slijedom toga, pri sklapanju koncesijskog ugovora za izgradnju jednog dijela te složene građevine pod nazivom Komercijalni centar s višeetažnim parkiralištem, nije imala obvezu prenijeti obvezu plaćanja komunalnog doprinosa u koncesijski ugovor, pa takva obveza nije ni ugovorena. Stoga, kako nismo vlasnici zemljišta niti je takva obveza ugovorena po ugovoru o koncesiji, za Sarag Gaženicu ne postoji obveza plaćanja komunalnog doprinosa, stoji u dopisu kojega je Ivica Surać poslao gradskoj upravi još 25. kolovoza 2020. godine.

Osim toga, 10. svibnja ove godine direktor Lučke uprave Zadar Robert Škifić potpisao je očitovanje iz kojeg proizlazi da se odluka Gradskog vijeća o oslobađanju od plaćanja komunalnog doprinosa odnosi na konkretnu složenu građevinu, a ne na osobu investitora.

-Lučka uprava Zadar nije prenijela koncesijskim ugovorom obvezu plaćanja komunalnog doprinosa za izgradnju ovog dijela složene građevine jer ni sama nije imala tu obvezu, odnosno građenje ukupnosti složene građevine Trajektnog terminala odlukom Gradskog vijeća te obveze se oslobađa, kaže Škifić u svom očitovanju.

Ipak, ravnatelj Škifić u kratkom razgovoru pojašnjava kako je riječ samo „o mišljenju na kojemu je radila pravna služba Lučke uprave, ali to mišljenje ne može nikoga, pa ni Sarag Gaženicu, ni „osloboditi” niti mu nametnuti plaćanje komunalnog doprinosa, jer je to u isključivoj nadležnosti Upravnog odjela za graditeljstvo Grada Zadra koji o tome odlučuje”.

Međutim, Ivica Surać skreće pažnju kako se prema odgovorima Ministarstva prostornog uređenja, graditeljstava i državne imovine koji se nalazi na njihovim stranicama u rubrici 'Pristup informacijama-Područje komunalnog gospodarstva' kao odgovor na postavljeno pitanje navodi sljedeće: Pisani ugovor kojega ima u vidu citirana odredba, obzirom na prava i obveze vezane uz komunalni doprinos, podrazumijeva dvostrano obvezni ugovor tj. ugovor za čije je sklapanje potrebno očitovanje volje vlasnika zemljišta i investitora.

Što će napraviti Upravni odjel?

-Pred ovim je tijelom u tijeku postupak obračuna komunalnog doprinosa investitoru Sarag Gaženica d.o.o. Murvica, pokrenut po službenoj dužnosti, a sadržaj rješenja ovisit će o činjeničnom stanju koje će se utvrditi u tom postupku, stoji u pisanom odgovoru kojega su nam preko službe za odnose s javnosti proslijedili iz Upravnog odjela za prostorno uređenje i graditeljstvo.

Tim odgovorom Ivica Surać nije zadovoljan.

image
Ivica Surać

-Imali smo zatvorenu financijsku konstrukciju za gradnju komercijalnog objekta u sklopu kojega su i hotel i višeetažna garaža. Imali smo i odluku zagrebačke BKS banke za odobrenje 6 milijuna eura za vlastito učešće, te načelni dogovor s bankom za preostalu vrijednost projekta. Ugovor je trebao biti potpisan 30. ožujka 2020., ali je zbog pandemije sve odgođeno na neodređeno vrijeme. Ja i dalje vjerujem u taj projekt, ali više nismo sposobni sami se upustiti u njegovu realizaciju, pa smo tražili kontakte s potencijalnim stranim investitorima i sada ga konačno imamo, kaže Ivica Surać.

Ali, i stranom je investitoru zapelo za oko milijun eura komunalnog doprinosa.

-Budući je nešto više od milijun eura komunalnog doprinosa značajna stavka, temeljem Zakona i sve dokumentacije, bili smo uvjereni da nema obveze plaćanja komunalnog doprinosa za ovu građevinu. Uvidom u Zakon i dokumentaciju, i strani je investitor uvjeren da je tako, što je i bio jedan od motiva njegovog interesa za ulaganje. Ali, neposredno pred potpisivanje ugovora s investitorom, od nas je zatraženo da im prezentiramo rješenje Grada Zadra o nepostojanju obveze plaćanja komunalnog doprinosa, nastavlja Surać.

-Pa, kakav ste odgovor dobili iz gradske uprave?

- Iako u Zakonu sve eksplicitno piše, iako postoje odluke Gradskog vijeća kojom se u potpunosti oslobađa plaćanje komunalnog doprinosa složena građevina Trajektni terminal Gaženica čiji je sastavni dio pod točkom 6. Komercijalni centar s višeetažnim parkiralištem, očigledno, gradska uprava i nadležni Upravni odjel nisu uložili dovoljno truda da prouče cijeli slučaj. A mi imamo i očitovanje Lučke uprave da na nas nije prenesena ta obveza. Iz konzultacija s više pravnih stručnjaka i specijalista s ovog područja, proizlazi da smo mi u pravu, ali iz Grada tvrde da oni moraju izdati rješenje o plaćanju, pa neka mi pokrenemo sudski postupak protiv tog rješenja. Nije problem hoćemo li spor dobiti, jer hoćemo, ali u međuvremenu će investitor odustati čime se nama, pa i Gradu nanosi nenadoknadiva šteta iako je gradnja trebala početi nakon ljeta. Ovako, niti će Grad dobiti novce jer investitora nema, a neće biti ni gradnje.Zašto je teško detaljno proučiti kompletan predmet , sagledati cijelovito situaciju i na temelju Zakona o komunalnom gospodarstvu donijeti riješenje.Zadar će izgubiti vrijednu investiciju , objekat koji bi otvorio nova radna mjesta te bi kao cijeloviti živi projekt postao novi izvor plaćanja poreza i drugih davanja u zajednicu.

Osim toga mi kao koncesionari već potpisom ugovora plaćamo naknadu za koncesiju a, koja se n koristi za financiranje građenja i/ili održavanja komunalne infrastrukture čijim se korištenjem obavlja komunalna djelatnost za koju je koncesija dodijeljena.

Zašto je do svega ovoga došlo?

-Zbog kukavičluka! Brojni su projekti unutar obuhvata Trajektnog terminala koji nisu plaćali komunalni doprinos, a ovaj se projekt nalazi na popisu onih koji su oslobođeni plaćanja komunalnog doprinosa, zaključuje Surać.

Ivan Mijolović: Komunalni doprinos nije „razrezan”

U jedan od prethodnih gradskih proračuna bio je uvršten i očekivani prihod od osam milijuna kuna komunalnog doprinosa za gradnju trgovinskog centra s hotelom i garažom u Gaženici. Naknadno, rebalansom proračuna ta je stavka „nestala” iz proračuna.

-Točno je, bili smo uvrstili taj prihod u proračun, ali je kasnije ta stavka izbrisana. Razlog je u tome što iznos komunalnog doprinosa nije bio „razrezan”, kaže pročelnik Upravnog odjela za financije Ivan Mijolović dodajući da je to u ingerenciji Upravnog odjela za prostorno uređenje i graditeljstvo.

21. studeni 2024 02:39