StoryEditor
4 kantunaZADAR PITA DUKIĆA/ 1

Prvih 30 odgovora gradonačelnika: o zelenilu i parkovima, Vratima Zadra, IT tvrtki koja dobiva sve gradske poslove, mačkama, kokošama na Groblju...

Piše Priredili: Ivica Nevešćanin i Iva Ivanac
21. studenog 2021. - 21:40

Početkom listopada pozvali smo čitatelje da gradonačelniku Zadra Branku Dukiću preko Zadarskog.hr postave pitanja koja žele o stvarima koja ih muče ili na koja žele dobiti odgovor prvog čovjeka gradske uprave. Tijekom pet dana na našu adresu za intervju građana s gradonačelnikom - Zadar pita Dukića - stiglo je preko 90 poruka s oko 150 upita. Netko je postavio jedno, a netko više pitanja, a mi smo ih sva prikupili i proslijedili gradonačelniku. 

Nakon mjesec dana dobili smo odgovore, samo su dva pitanja ostala neodgovorena, a njih ćemo objaviti na kraju trećeg nastavka ovog velikog 'razgovora' građana s Brankom Dukićem.

U prvom nastavku donosimo odgovore gradonačelnika na 30 poruka, jer pitanja među njima je bilo puno više...   

1) DINO RAJEVIĆ: Kako je moguće da zgrada usred grada nije spojena na kanalizaciju (Miroslava Krleže 10) i kad bi mogli očekivati njeno spajanje?

- Ulicom Miroslava Krleže izgrađen je sustav javne odvodnje. Za priključenje objekata koji gravitiraju na navedenu ulicu slobodno se obratite trgovačkom društvu Odvodnja d.o.o. Zadar sa zahtjevom za priključenje, nakon čega će se ispitati mogućnosti priključenja i izraditi tehničko rješenje.

2) MLADEN VARENINA (Mala Rava): Zašto više ne posvećujete pažnje obavješćivanju nautičara, gostiju otoka Grada Zadra da na svim tim otocima postoji služba gradskog poduzeća "Čistoća" i uredno prikuplja, razvrstava i šalje razvrstan otpad na kopno jednom tjedno? Naime, po raznim portalima javljaju se razni "skiperi" i žale na slabu organizaciju otpada, a što nije istina. Ja sam osobno svjedok da se to radi kao i na kopnu i puno bolje nego na nekim drugim otocima. Ja konkretno pišem s Rave, iz Male Rave i znam da i djelatnik "Čistoće" i koncesionar na bovama sve rade više nego dobro. Pa u sredini sezone treba malo to naglasiti jer se javljaju razni "hejteri" kojima je muka što nam turizam pomalo gura.

- Prikupljanje i odvoz otpada s otoka odvija se redovno, prema točno utvrđenom rasporedu. Čistoća d.o.o. iz Zadra kontinuirano radi na edukaciji stanovništva o cjelovitom gospodarenju otpadom svih dobnih skupina. Sama edukacija obuhvaća i otočane, njihove goste, a od ove godine i nautičare. Cilj nam je poboljšanje kvalitete pomorskog okoliša kroz poticanje povećanja razine ekološke svijesti u lokalnim zajednicama. 

U svrhu toga napravljen je edukativni letak pod nazivom „ Otpad na brodu - što s njime?“ namijenjen korisnicima na udaljenim i teže pristupačnim prostorima, kao što su naši otoci, s naglaskom na organski i plastični otpad. Navedeni letak napisan je na hrvatskom i engleskom jeziku i na njemu je istaknuto zašto je otpad u moru problem te upute kako se isti može izbjeći ili smanjiti. Ovi letci već jesu ili će uskoro biti podijeljeni otočkim turističkim zajednicama kao i marinama na našem području, gdje će svi njihovi korisnici moći dobiti dovoljan broj primjeraka koje će koristiti u skladu sa svojim potrebama.

3) IVAN FANTINA: Zašto su na području Smiljevca (zgrade POS-a) postavljene zabrane za pse na travnatoj površini gdje nema dječjeg igrališta ni sličnih aktivnosti? Table za zabranu kretanja pasa postavio je MO Smiljevac, na čiju inicijativu i s kojim razlogom?

- Table za zabranu kretanja pasa postavljene se od strane UO za komunalne djelatnosti Grada Zadra na inicijativu stanara tog dijela grada i predstavnika mjesnog odbora. No, u planu nam je u neposrednoj blizini zgrada pronaći mjesto na kojem bi građani nesmetano boravili sa svojim kućnim ljubimcima.

image
Ilustracija
Jure Miskovic/Cropix

4) DODA KICNE: 1. Moje pitanje se odnosi na kvart Plovanija (ul. Put Plovanije), na zapostavljen i gusto naseljen dio grada bez nogostupa za djecu i ljude. Ista ulica je zimi radi velike nizbrdice od 13 posto jako opasna za vozila jer se voda na cesti zaledi te se događaju brojne prometne nezgode. Pitanje je dana kada će netko radi nemara stradati (u vozilu ili od pješaka) i tko će odgovarati. Ista ulica zbog dugogodišnje nebrige stalno poplavljuje jer sva voda iz polja i obilnih kiša idu niz ulicu poplavljujući pritom kuće, a susjedi zbog toga jedni drugog optužuju. Na računima za vodu postoji stavka 'za slivne vode', stoga smatram da bi bilo u redu da se to već jednom riješi ili ćemo svi postati kauboji.

- Razumijem Vaše nezadovoljstvo postojećim stanjem u spomenutoj ulici i ovim putem Vas želim obavijestiti kako smo svjesni problema i radimo na rješavanju. Glavni prometni pravac koji prolazi kroz kvart Plovaniju, a uključuje ulice Nikole Tesle i Put Plovanije do gradske zaobilaznice Ulice Hrvatskog sabora, uređuje se po fazama. Do sada je uređena 1. i 2. faza Ulice Nikole Tesle, od Ulice Domovinskog rata (bivšeg Bagata) do Ulice Julija Dobrile. U tijeku je rješavanje imovinsko-pravnih odnosa za 3. fazu Ulice N. Tesle, od Ul. J. Dobrile do trafostanice na Plovaniji. Nakon dovršetka procesa rješavanja imovinsko-pravnih odnosa krenut će se u postupak raspisivanja natječaja za rekonstrukciju toga dijela Ul. N. Tesle. Po dovršetku Tesline ulice pristupit će se pripremi i realizaciji posljednje 4. faze koja uključuje Ulicu Put Plovanije, odnosno od trafostanice do Ulice Hrvatskog Sabora.  Vjerujem da ćete po završetku biti puno zadovoljniji. Hvala na strpljenju.

4) DODA KICNE: 2. U 'zakonu' Grada Zadra postoji pravilnik o visini zida tj. o zadržavanju voda na svom terenu. Koja je inspekcija nadležna da to provodi i kolika je kazna ako netko to ne radi? Mislim da inspekcije to ne rade, a ne postoji ni kazna jer je najveći prekršitelj Grad Zadar.

- Za situaciju o kojoj govorite nadležna je građevinska inspekcija, a ako smatrate da je potrebno slobodno prijavite lokaciju komunalnom redarstvu Grada Zadra na broj 023 208 125 ili putem e-maila: komredarstvo@grad-zadar.hr.

5) M.L.: U više navrata traženo je da se očisti smetlište i zapušten park uz ogradu kuće na adresi Lukoranska 5, na potezu Ulice M. Krleže i I. Meštrovića. Gospoda Dujela i Kovačević su obećavali poslati redare, ali se već dvije godine ne dešava ništa. Usred grada smetlište sa štakorima u blizini kuća. Uz istočnu ogradu iste kuće raslinje je preraslo pola puta tako da jedva jedna osoba može prolaziti. Vlasnik kuće u Lukoranskoj 5 je samovoljno postavio i stupić da ne bi tko slučajno prošao autom iako raslinje ne dozvoljava normalan prolaz ni jednom čovjeku. Po mraku je fenomenalno, vjerujte mi. Osim toga više puta se tražilo da se asfaltira put kroz park jer se nakon svake kiše pojavi jezero a ljudi moraju do kuća. Na sve molbe Grad se oglušio čak tvrdeći da je dio parka i puta privatno vlasništvo (kasnije demantirano, zemljište je gradsko). Mi živimo i prolazimo uz smeće i blato. U blizini je i polusrušena, napuštena vila koja pruža utočište zna se kome.

- Upoznat sam s problemom i reagirat ćemo. Komunalno redarstvo, Čistoća i Nasadi će svatko u svom dijelu održavati urednost, čistoću i zelenilo kako bi se nakon evidencije pristupnih putova okolnim stambenim objektima projektiralo parterno uređenje na javnom prostoru, dok ćemo privatnog vlasnika rješenjem obvezati da svoje vlasništvo drži urednim.

6) JURICA POLKOVNIKOV: Kakav je plan za uređenje Ulice Admirala Jakova Šubića od Cezana te spajanje na pravac iznad groblja na Petrićima? Ulica trenutno izgleda kao da si ušao u najveću zabit Hrvatske. Otkad je uređena ulica Borka Šarlije Kese promet je jako povećan, a kako je bez nogostupa, jako je opasna za pješake.

- U sklopu drugog LOT-a „Centar“ na području Grada Zadra za koji je ovoga ljeta potpisan ugovor bit će izgrađen sustav fekalne i oborinske odvodnje u Ul. Jakova Š. od Cezana. Grad Zadar planira vlastitim sredstvima urediti ulicu nakon toga u punom profilu s nogostupom i zelenim pojasom te očekujemo da će početkom 2022. godine sve biti spremno za licitiranje radova na dionici od Splitske ulice do Ulice N. Tesle. 

7) ANONIMNO: U kampanji su Vam usta bila puna digitalizacije, razvoja tehnologije, a ponajviše razvoja IT scene u Gradu Zadru stoga Vas molim da mi objasnite sljedeće: Kako je moguće da gotovo sve manje informatičke poslove (koje ne trebaju javnu nabavu) koje naručuje Grad i gradske tvrtke, dobiva samo jedna tvrtka, odnosno osoba, koja u svom vlasništvu ima više tvrtki, ali bez zaposlenih i čije takve fiktivne tvrtke uporno dobivaju sve gradske IT poslove? Ostale IT tvrtke svoje klijente iz javnog sektora trebaju potražiti izvan granica Zadra i Zadarske županije. Nije li u toj sferi očito pogodovanje?! P.S. Molim Vas prekinite govoriti o razvoju IT-a u Gradu kada u životu niste sjeli sa zadarskim IT-jevcima za stol i pitali ih kako im možete pomoći u razvoju...

- U odnosu na Vaše pitanje, a s obzirom na važnost teme, slobodan sam dati malo opširniji odgovor, a sve s ciljem da čitatelji ipak dobiju malo širu sliku onoga što je napravljeno i što je u tijeku vezano uz primjenu IK (informatičke i komunikacijske) tehnologije (dalje IKT) u području djelovanja i djelokrugu rada ove gradske uprave.       

Digitalizacija i primjena IK tehnologija iz perspektive gradske uprave je nešto na čemu Grad Zadar sustavno radi već niz godina. Konačni cilj je iskoristiti mogućnosti i prednosti IK tehnologija kako bi se građanima olakšalo i pojednostavnilo korištenje gradskih javnih usluga (usluge koje korisnicima pruža Grad Zadar i njegova povezana trgovačka društva). Da bi se to ostvarilo u praksi potrebno je stvoriti čitav niz tehničkih preduvjeta kako bi se razina IK spremnosti podigla na razinu koja omogućuje relativno jednostavnu i masovniju implementaciju eUsluga za građane. Stoga se Grad Zadar odlučio na sustavan pristup ovom problemu i postepenu izgradnju vlastitog IKT eko sustava koji će mu u konačnici omogućiti veliku neovisnost od telekom operatora, te brži razvoj i implementaciju novih eUsluga. Tako je 2015. godine osnovana gradska tvrtka Inovativni Zadar d.o.o. kao glavni koordinator aktivnosti vezanih uz IKT tehnologije za potrebe Grada Zadra i njegovih povezanih društava. Prema našim saznanjima ne postoji sličan primjer u RH, pa i šire, što dodatno ukazuje na naša nastojanja da toj temi damo zasluženi značaj. Od tada do danas učinjen je značajan iskorak na području razvoja IKT-a. Tako je razvijena gradska optička mreža koja povezuje sve gradske institucije uključujući trgovačka društva i ustanove, gradske server sale s desecima virtualnih i fizičkih gradskih servera različitih namjena, brojne lokacije gradske WiFi mreže za besplatan pristup internetu za građane (Grad_Zadar_free), gradsku Internet of Things (IoT) mrežu, sustave kamera i sl. Ova mreža omogućila je umrežavanje svega navedenog i razmjenu informacija između ovih institucija i lokacija praktično neograničenom brzinom, a samim time pružanje čitavog niza IKT usluga povezanim korisnicima (VoIP telefoniju, IP VPN, pristup Internetu, najam optičkih niti, hostanje virtualnih servera, hostanje aplikacija i sl.) Osim niza praktičnih primjena, ovim su ostvarene značajne direktne i indirektne uštede zbog izbjegavanja najma ovih veza od telekom operatera, što ovu mrežu praktično čini samoodrživom.

image
Ilustracija
Luka Gerlanc/Cropix

Dodatno, pokrenuti su i u različitim fazama realizacije veliki IKT projekti gdje ističemo ZUM 4.0 (digitalizacija javnog prijevoza, pametno parkiranje, gradska i turistička kartica, web portal i aplikacija za pametne telefone za građane, uvođenje novih platnih metoda za plaćanje gradskih usluga i sl.), zatim ITS (digitalizacija i centralizirani nadzor i upravljanje preko 50% gradskih semaforiziranih raskršća i informiranje vozača o stanju u prometu na području grada), eZadrani (web platforma za objedinjeno pružanje eUsluga Grada Zadra i povezanih trgovačkih društava i ustanova). Od 2015. do danas od ukupno uloženih sredstava za nabrojane i sve druge projekte iz IKT domene, oko 60% je osigurano iz EU fondova. Preko 82% svih nabava čine otvoreni postupci javne nabave, a 18% svi ostali postupci (zakonski i EU direktivom izuzeti od javne nabave) i to u razdoblju od 2015. do 2021. Konkretno, ovih 18% koje Vi spominjete ili ukupno oko 6,5 milijuna Kn u 6 godina (prosječno godišnje oko 1,1 milijuna kuna), uloženo je u razvoj gradskih IKT mreža poput optičke (preko 70 km optike), WiFi mreže (240 pristupnih točaka i prosječno preko 5000 korisnika mreže u 24 sata – grad, otoci, autobusi gradskog prijevoza), IoT mreže (bazne stanice, mrežni server, preko 100 IoT senzora, npr. preduvjet pametnom parkiranju), videonadzorne sustave (preko 30 gradskih kamera), razvoj testnog i produkcijskog sustava eZadrani (jedan od rijetkih gradskih sustava u RH koji ima integraciju sa sustavom eGrađani (NIAS, OKP), ePisarnicom Grada Zadra, MUP-om, s trenutno 5 eUsluga u produkciji). Usporedbom s drugim gradovima (praćenje javnih i bagatelnih nabava za slične predmete nabave) omjer uloženog i dobivenog pokazuje da je pristup koji je odabrao Grad Zadar višestruko racionalniji i da je za znatno manje uloženog javnog novca dobiveno puno više, s time da je većina uloženog osigurano iz EU fondova. 

Nabava svih navedenih sustava provedena je u skladu sa zakonom, realizirani su od strane više različitih dobavljača, uredno su isporučeni i u praktičnoj primjeni, što je vrlo lako provjerljivo (npr. https://ezadrani.hr ) 

U odnosu na komentar „P.S. Molim Vas prekinite govoriti o razvoju IT-a u Gradu kada u životu niste sjeli sa zadarskim IT-jevcima za stol i pitali ih kako im možete pomoći u razvoju...“ treba istaknuti kako Grad Zadar, kao JLS, već dugi niz godina ima dobru suradnju i otvorenu komunikaciju sa zadarskim IT-jevcima kroz udrugu Zadar Developers Hub, koja je jedina zadarska udruga koja formalno okuplja predstavnike IT sektora.  Kroz niz projekata, počevši od projekta Coworking Zadar – Suradnjom do inovacija, preko dva prekogranična projekta CODE1 i CODE2, My Smart City konferenciju, ali i kroz brojne manje inicijative, Grad je predstavnike IT sektora oduvijek uključivao, kako u provedbene, tako i planske aktivnosti. Uvažavajući činjenicu da svi predstavnici IT sektora ne djeluju kroz udrugu Zadar Developers Hub, početkom ove godine iniciran je pod nazivom #FlexIT Zadar i sastanak na koji su pozvani svi gospodarski subjekti s područja grada koji djeluju u djelatnostima 59, 61, 62, 63 i 582 NKD, upravo kako bismo doprli do što većeg broja relevantnih dionika koji imaju nešto za reći na temu „što zadarskim IT-evcima treba“ (https://potraga.hr/vijest/opce-vijesti/prvi-virtualni-flexit-zadar-okupio-vise-od-40-sudionika/1705.html). Nakon toga održan je niz manjih meetup-ova (tijekom ljeta ove godine) na kojima je u izravnom kontaktu s predstavnicima javnih institucija bilo moguće dati vlastite prijedloge i inicijative, a sve je kulminiralo održavanje My Smart City konferencije u rujnu.

Ovim naravno, ne završava djelovanje Grada u pravcu razvoja IT zajednice, naprotiv, kroz narednih 6 mjeseci tek slijedi proces izrade akcijskog plana unapređenja okruženja za razvoj IT sektora i Zadra kao digitalnog grada, u koji proces će se, nadamo se, uključiti što veći broj zadarskih IT tvrtki, kako bi dobiveni dokument pružio upravo odgovor na pitanje koje ste postavili – kako Grad Zadar može pomoći zadarskim IT-evcima u razvoju.

8) SAŠA KONČAREVIĆ: Zgrade Solidarnosti u gradu Zadru imaju zelenu površinu ispred zgrade koja je sve samo ne zelena površina, neuredno, zapušteno izgleda... Ima li se u planu urediti i izgraditi neko igralište za djecu da to liči na nešto?

- Nakon što sukladno najavama u cijelosti uredimo park Vruljica, krenut ćemo dalje prema tom dijelu grada. Do tada djelatnici Nasada će intenzivnije poraditi na uređenju postojećih zelenih površina.

9) KATARINA HORVAT: 1. Zašto Grad Zadar daje Udruzi za autizam sramotan iznos od sveukupno 10.000 kn godišnje i kada će napokon taj iznos biti puno veći (i radi ovog Udruga za autizam nema uvjeta za apliciranje novčanih sredstava iz EU fondova)?

2. Kada će Grad Zadar osigurati i dati Udruzi za autizam adekvatne prostorije jer jedna mala prostorija od cca 10 m2 koju sad koristi ova Udruga je ispod svakog nivoa tj. sramotna?

3. Kada će Grad Zadar osigurati stanove tj. stambene zajednice za osobe s autizmom po uzoru na druge gradove?

4. Kada će Grad Zadar osigurati djeci za posebne potrebe stomatološke usluge uz opću anesteziju jer ova bolesna djeca sada moraju putovati u Zagreb u KBC Dubrava i biti makar dva dana u bolnici pored pustih stomatologa i doktora anesteziologa u našem gradu?

- Za provedbu aktivnosti Udruge za autizam iz Proračuna Grada Zadra godišnje se isplaćuje iznos od 50.000,00 kn (Program –Psihosocijalna zaštita građana, Aktivnost - Prijenosi udrugama građana, pozicija 205). Navedeni iznos će u buduće samo rasti, što bi se i ranije dogodilo da nije bilo korona krize sa svim krizama koje je prouzročila. Suradnja s udrugom regulirana je ugovorom za svaku proračunsku godinu posebno, a o kvaliteti suradnje najbolje bi bilo da se obratite predsjedniku udruge gospodinu Anti Armaniniju.

Što se tiče „stambene zajednice“, kako navodite odnosno organizacije stanovanja uz podršku, trenutno takav oblik stanovanja je kod danas organiziran samo u Zagrebu. Grad Zadar u partnerstvu s resornim ministarstvom uskoro će osnovati ustanovu koja će se zvati Centar za pružanje socijalnih usluga u zajednici u kojoj će biti organiziran poludnevni, dnevni i stalni boravak osoba s invaliditetom, u kojem će prvenstvo boravljenje s programima habilitacije i rehabilitacije imati i osobe s poremećajima iz spektra autizma. 

Što se tiče stomatoloških usluga uz opću anesteziju, već smo bili pokrenuli inicijativu za tu vrstu usluge, ali nismo uspjeli uspostaviti sustav na relaciji Grad – Zadarska županija – Dom zdravlja – stomatolozi, a pored toga uslijedila je i korona kriza. Ponovno će se pokrenuti to pitanje i nadam se da ćemo iznjedriti optimalno rješenje.

10) VESNA MATIJAŠEVIĆ: Čija je suluda ili da ne kažem glupa ideja da stanari na Poluotoku koji imaju dva osobna automobila za povlaštenu kartu za jedno vozilo plaćaju 50, a drugo 150 kuna mjesečno? Nas je u obitelji četvero, znamo da smo na bilo kakvu kupovinu osuđeni otići vozilom jer se s Poluotoka iselilo dosta trgovina. Zar bi trebali čekati jedni druge za odlazak na posao, kupovinu i dr.? Hoćete li promijene navedenu odluku? Isto sam pitanje već uputila gradonačelniku pisanim putem, ali se nije oglasio. Navodim da je nas četvero u posjedu dva vozila stara cca 15 godina.

- Upravo je u tijeku savjetovanje o Izmjenama i dopunama Odluke kojom će za drugo i svako sljedeće vozilo biti omogućeno cjelogodišnje korištenje prve, druge i četvrte zone na Poluotoku. Uvođenjem nulte zone osigurali smo stanarima Poluotoka gotovo uvijek, pa i tijekom ljetnih gužvi parkirno mjesto. Sada reguliramo drugo i svako sljedeće vozilo koje nije bilo obuhvaćeno prvotnom izmjenom Odluke. Uz to i širimo nultu zonu rezerviranu samo za stanare Poluotoka.

image
Ilustracija
Jure Miskovic/Cropix

11) ALDO GRGUROVIĆ: Kao stanovnik mjesta Crno imam za vas pitanje vezano za izgradnju odvodnje fekalnih voda. Osim odgovora da će se to riješiti u sklopu gospodarske zone Crno, možete li reći u kojem vremenskom roku se možemo nadati rješenju tog problema?

- Grad Zadar zajedno s Hrvatskim cestama priprema projekt izgradnje sustava odvodnje koji uključuje crpnu stanicu od Supernove pa sve do mjesta Crno i Gospodarske zone Crno. Projektna dokumentacija za izgradnju glavnoga voda i crpne postaje je dovršena te će biti kandidirana prema Hrvatskim cestama za razdoblje 2022-2023. god. Do tada se očekuje da će biti izgrađen i pušten u funkciju dio sustava nizvodno od Supernove u sklopu drugog LOT-a aglomeracije. 

12) KK ZADAR: Možemo li uskoro očekivati Muzej zadarske košarke ili stalni postav, kao svjedočanstvo o sportu kojeg su pisali naraštaji zadarskih igrača?

- Stalni postav povijesti košarke u Zadru predviđen je u dijelu prostora koji će se nalaziti u budućem objektu tzv. vojne menze. U sklopu preuređenja toga objekta uredit će se, uz ostalo, prostor za prodaju navijačkih rekvizita s obilježjima KK Zadar, prodajni punkt za ulaznice i slično. Prostor za Stalni postav povijesti košarke u Zadru bit će osmišljen, uređen i opremljen temeljem odrednica muzeološke struke. Već neko vrijeme prikupljaju se memorabilije i drugi sadržaji koji će na odgovarajući način biti predstavljeni javnosti.

13) LUKA LUČIĆ: 1. Prometna infrastruktura u gradu se razvija i rekonstruira, ali smatram da građanin pati zbog toga što se sve podređuje automobilima, a pješaci dobiju nogostup pola metra širine gdje se dva pješaka ne mogu mimoići, što nije sigurno. Nadalje, sve je više semaforiziranih raskrižja koja usporavaju protok vozila, zar stvarno ne možemo koristiti jednostavna i jeftinija rješenja poput kružnog toka?

- Grad Zadar je kroz prostorno plansku dokumentaciju predvidio četiri transverzale, od istoka prema zapadu i to Ul. Hrvatskog sabora s novom obilaznicom, Ul. Borka Šarlije Kese i Ul. Jakova Š. od Cezana sve do Žmirića. Zatim iduću transverzalu čine Ul. Petra Skoka, Ul. Marina Getaldića, Ul. H. Ćustića, Ul. Domovinskog rata i Ul. Benka Benkovića te Tuđmanova ulica. Po završetku rekonstrukcija i izgradnje tih prometnica, kao i po završetku i rekonstrukciji izgradnje okomitih pravca, a to su ulice Ante Starčevića, Murvička, Put Stanova, Bana J. Jelačića, Stjepana Radića, Nikole Tesle i Puta Bokanjca, moći se izgraditi sustav jednosmjernih prometnica te dio kolnika pretvoriti u biciklističke i pješačke površine te predvidjeti i novi zeleni pojas. 

Kružni tokovi su proteklih deset godina izgrađeni na svim raskrižjima gdje je bilo dovoljno prostora za izgraditi kružne tokove te gdje je struka procijenila da dominantni smjerovi neće zaustavljati promet u njima. 

13) LUKA LUČIĆ: 2. Zašto se dopušta da se gradski prostori u najmu na Poluotoku zatvore na pola godine pod krinkom renovacije? Zar ne postoji neko rješenje da Poluotok živi i zimi kao i ljeti?

- Nesporno je da se zimi suočavamo s problemom tzv. "nedovoljne konkurentnosti" Poluotoka pa tako svjedočimo bijelim izlozima praznih poslovnih prostora, a što je osobito naglašeno sad u vrijeme pandemije COVID-19. Treba istaknuti kako se i drugi gradovi sa starim gradskim jezgrama susreću s istim problemom van turističke sezone, što govori o kompleksnosti rješavanja slučaja odumiranja starih gradskih jezgri. Ipak, postoje izuzetno pozitivni primjeri oživljavanja Poluotoka, poput projekta uređenja šetnice Muraj te rekonstrukcije i obnove Providurove palače, kao posljednji primjeri, a Grad će takvu pozitivnu praksu nastaviti i dalje kako bi očuvali vrijednost Poluotoka kao centra društvenog života grada.

14) KREČAK MLADEN: 1. Kad se može očekivati da prometno (ili komunalno) redarstvo uvede reda kod parkiranja osobnih automobila oko zgrade na adresi Vukovarska 1, i to na mjestima koja su prometnim znakovima označena kao vatrogasni pristup? Tako je konstantno onemogućen pristup hitnim službama i ulazima sa sjeverne strane zgrade. Treba li se desiti nešto slično što se zna događati u Splitu da npr. vatrogasna vozila ne mogu pristupiti na lice mjesta zbog nepropisno parkiranih vozila?

2. Zašto se rijetko uklanjaju neregistrirana osobna vozila na Bilom Brigu, pa tako pojedina vozila, neregistrirana, i po godinu dana ili duže, oduzimaju ionako dragocjeni prostor drugima?

- Svakako budite slobodni reagirati i prijaviti sve što vidite. Neregistrirana vozila se redovito uklanjaju, a prometno i komunalno redarstvo reagiraju na svaku prijavu. Siguran sam da i policija radi svoj dio posla, no slobodno upozorite sve službe, a ako ne reagiraju, stojim na raspolaganju.

15) DUŠKA PAVIĆ: Zašto Zadar nema sedaciju pacijenata prilikom zubarske intervencije za djecu s posebnim potrebama i odrasle?

- Mi u Gradu Zadru zainteresirani smo za poboljšanje pružanja zdravstvenih usluga na svim razinama. U tom pravcu mogu istaknuti da je iz Proračuna Grada Zadra izdvojeno više od 40 milijuna kuna za poboljšanje zdravstvenih usluga i uvjeta rada u Općoj bolnici Zadar kojoj nismo u obvezi pomagati, jer osnivač OB Zadar je Zadarska županije, odnosno Ministarstvo zdravstva. Pored pomoći OB Zadar u Proračunu Grada Zadra osiguravaju se sredstva i za druge zdravstvene ustanove; Dom zdravlja Zadar (prijevoz liječnika obiteljske medicine na zadarskim otocima, adaptacija i opremanje otočkih ambulanti, dežurstva pedijatara, povećavanje kapaciteta pružanja hitne medicinske pomoći za vrijeme turističke sezone…), Zavod za javno zdravstvo (prevencija ovisnosti, program učenje socijalnih vještina za djecu osnovnih škola…) itd. Dakle, osnivačko pravo svih zdravstvenih ustanova preneseno je s Ministarstva zdravstva na Zadarsku županiju te bi sva pitanja vezana za zdravstvo bilo primjerenije uputiti prema Zadarskoj županiji. A ako se uoči potreba za poboljšanjem pružanja zdravstvenih usluga ili pružanjem zdravstvenih usluga iznad standarda postavljenih zakonom, Grad Zadar je uvijek pozitivno odreagirao na takve inicijative, kako sam već naveo. Isto tako ako inicijativa krene, ma s koje razine za sedaciju pacijenata prilikom zubarske intervencije, spremni smo to financijski podržati.

image
Ilustracija
Luka Gerlanc/Cropix

16) NADA LISICA: 1. Znate li kada će ulica Put Dikla, znači glavna ulica prema Ekonomskoj školi uz koju se nalaze mnogobrojni restorani i najljepša ulica u kojoj se nalazi drvored stoljetnih stabala, dobiti kanalizaciju?

- Izgradnja javnog sustava odvodnje duž cijele ulice Put Dikla, uključujući i navedenu dionicu, predviđena je kroz projekt poboljšanja vodno-komunalne infrastrukture aglomeracije Zadar – Petrčane. Ugovor za izvođenje radova je potpisan te su u tijeku pripreme za početak radova, odnosno izrada projekta privremene regulacije prometa. Ujedno Grad Zadar radi na cjelokupnom uređenju ulice Put Dikla uključujući pješačku i biciklističku stazu, te ostalu infrastrukturu.

16) NADA LISICA: 2. Kada će se napraviti zid na djelu groblja u Gaženičkoj ulici? Stanovnici žive u smradu od Smiljevca, a nisu ni zidom odvojeni od Gradskog groblja. Tužno je gledati sprovod i kokoši iz okolnih dvorišta kako skaču po grobovima jer Groblje nije ograđeno zidom.

- Groblje u donjem dijelu koji gleda prema Gaženici nije do kraja završeno zbog imovinsko pravnih odnosa stoga se zid ne može ni napraviti. Nasadi će napraviti gušću zelenu barijeru u sljedećem periodu cijelom dužinom ako treba ali svakako bez zida. Nisam upoznat s tim da kokoši skaču po grobovima.

17) RINA BARAKA: Već duži period u našoj Zatonskoj ulici stoje ostaci obiteljske kuće (Složna braća, Niagara). Više puta je dano obećanje, kako Vaše tako i od vaših kolega, da će se to ruglo ukloniti. Iz više razloga Vas molimo za pažnju i konkretan odgovor kada bi se to moglo riješiti? Ne samo iz estetskih razloga, nego i zdravstvenih, pošto ljudi odlažu svakakvi otpad i razne životinje su pronašle utočište na tom smetlištu. Nije sigurno mjesto ni za djecu ni za odrasle. Još jednom Vas molim za odgovor i nadam se da nećemo opet isto pitanje postavljati za nekoliko mjeseci ili godina.

- Postupat će redari rješenjem i kaznom prema vlasnicima ako isti ne spriječe nedozvoljeno odlaganje otpada, sami ćemo ga ukloniti o trošku vlasnika.

18) ROBERTA MATKOVIĆ:  Mislim da treba štititi najugroženije, a to su djeca, starci i životinje… E sad ovo treće, mace u gradu, lutalice, zgažene, upucane, otrovane, mali mačići po portunima, dvorištima i mala hrpa ljudi koja hrani, hvata, udomljava, objavljuje, moli, liječi, kupi s ceste dok ostali prolaze kao kraj zida i zatvaraju oči.

Zašto Zadar nema osiguran park, ako treba i zidinama opasan za mace gdje bi ih se udomljavalo, liječilo, pa i volontiralo, gdje bi se uključivalo djecu i mladež koja nemaju empatiju već ih nabiju nogom? Zašto živo biće umire po ulicama di ponosno gazite nogom, a nikoga nema da bi je zaštitio jer nema gdje s njom. Treba li Zadar konačno progledati bićima koja vape za našom pomoći! A nitko da pomogne jer na ovom polju nema novca u gradskom proračunu? Bi li se Grad odrekao nekog zemljišta koje može prodati nekome za zgradu? Gradonačelniče, moje pitanje glasi: kad ćete se zauzeti za mace, kad ćete poraditi da postanemo pet friendly grad? Zar je sve u novcu? Ako je, onda ste falili zanimanje. Ako nije, pa napravite pobogu više nešto po tom pitanju. Ne obećavajte, napravite… Azil postoji, ali azil za mačke je po privatnim kupaonicama i garažama samilosne šačice ljudi u ovom gradu koji pucaju po šavovima! Eto, baš me zanima vas odgovor, hvala!

- Nije pitanje novca u ovom slučaju, nego civiliziranog ponašanja u urbanoj sredini. Sva pitanja na koje se referirate, Grad Zadar je uredio u skladu s propisima koji reguliraju tu problematiku (donijeli smo i Odluku o uvjetima i načinu držanja kućnih ljubimaca, kontroli njihova razmnožavanja i načinu postupanja s napuštenim i izgubljenim životinjama te divljim životinjama izvan njihovog prirodnog staništa). Sukladno Odluci ugovorom je regulirano pitanje hvatanja i daljnjeg zbrinjavanja napuštenih i izgubljenih pasa (azil se nalazi na području Općine Privlaka).

Što se tiče problema s mačkama to je prvenstveno krivnja dijela neodgovornih građana. Naime, pojedini građani hrane određeni broj mačaka, koje najčešće imaju svoga posjednika. Problem nastaje kad ih ne prijave, ne kastriraju (steriliziraju), nakon čega dolazi do nekontroliranog razmnožavanja… i tad nastaje problem i za „ljubitelje“ mačaka i za širu zajednicu. 

Sredstvima iz proračuna Grada Zadra spremni smo sufinancirati izgradnju tzv. hranilica za mačke, provođenje kastracije (sterilizacije), provođenje kampanji kojima bi se građanima skrenula pozornost na njihove obveze i odgovornost kao posjednike kućnih ljubimaca.

18) ROBERTA MATKOVIĆ: P.S. Da imam prilike pitala bih puno toga kao npr. je li gradonačelnik ikad bio u Istri pa vidio da nigdje, dakle nigdje, auti ne staju jer su svugdje kružni tokovi s mnoštvom cvijeća i umjetničkih instalacija. Pitala bi zašto Zadar nema parkove već je ruglo od betona svukuda. Zašto se još uvijek zapošljava preko veze… 

- U svom programu za sljedeće četiri godine smo najveći fokus stavili upravo na zelene površine i nove parkove. Napravljena je karta površina koje mislimo pretvoriti u parkove, predstavljeni projekti za Musapstan, Vruljicu i ostale veće površine. Nakon rješavanja prometnih i problema vodoopskrbe, kanalizacije i odvodnje, želimo da Zadar postane zeleni grad. Na paušalne ocjene ne mogu odgovarati.

19) ZVUCI ZAVIČAJA: 1. Gradske ulice Benkovačka i Biogradska više nisu za normalan promet vozila. Kad će se popraviti?

- U Biogradskoj smo dobrim dijelom nakon izmjene vodovodne instalacije obnovili kolnički zastor, kao i izgradili suvremen rotor dok Benkovačku redovito održavamo. S obzirom na to da je ista na koridoru prema Zračnoj luci planirat ćemo i rekonstrukciju proširenjem iste te izgradnju nogostupa s biciklističkim stazama. 

19) ZVUCI ZAVIČAJA: 2. Na raskrižju kod Supernove, Intermoda te na obilaznici kod Bokanjca i na raskrižju Put Nina s obilaznicom, predlažem velike kružne tokove pod hitno! 

- Radi se o prometnicama za koje planove rekonstrukcija rade Hrvatske ceste. U dogovoru s Hrvatskim cestama kroz Prostorni plan Grada Zadra smo zaštitili koridore te HC-e na svim navedenim raskrižjima planiraju poboljšanja i nova prometna rješenja.

image
Ilustracija
Luka Gerlanc/Cropix

20) BOLNICA: 1. Jesu li limene kućice u kojima se peku janjci, prasci, kokoše i raznorazna domaća živina uz glavne ceste na svim ulazima u grad doista potrebne, odnosno daju li jedan poseban “štimung” našem gradu ili bih ih se trebalo zabraniti na barem 50 metara od svake ulice?

- Nismo izdali niti jednu takvu dozvolu niti su „limene kućice“ koje se nalaza uz čvrste objekte, kuće ili restorane u našoj nadležnosti. Grad Zadar sukladno Odluci o obavljanju djelatnosti trgovine na malo izvan prodavaonica i djelatnosti jednostavnih ugostiteljskih usluga na zemljištu u vlasništvu fizičkih i pravnih osoba na području Grada Zadra („Glasnik Grada Zadra“, br. 2/12), izdaje suglasnost za prodaju na štandovima i klupama do dva metra, a prethodno odobrenje za prodaju putem tipskih kioska do 12 m2, uz ispunjenje određenih uvjeta propisanih Odlukom. Po ishođenju prethodnog odobrenja, podnositelj zahtjeva za postavu tipskog kioska, dužan je Upravnom odjelu za provedbu dokumenata prostornog uređenja i građenja podnijeti zahtjev za izdavanje odgovarajućeg akta za građenje. 

Limene kućice u kojima se peku mesni proizvodi nisu samostojeći objekti već se nalaze uz postojeće objekte registrirane za ugostiteljsku djelatnost te kao takvi, budući da ne podliježu propisima za ishođenje građevinske dokumentacije, mogu biti na kat. čest. u vlasništvu pravnih ili fizičkih osoba, ako ispunjavaju sanitarne uvjete. 

20) BOLNICA: 2. Kad imate u planu konačno urediti Ulicu Franka Lisice sa svom infrastrukturom? Naime, učestala su pucanja vodovodne cijevi ispod nje, prepuna je neravnina od posljedica sanacije tako da kad se njome vozite imate osjećaj da se vozite po Nadinskom blatu, a ne po ulici koja vodi do gradskog groblja?

- Nakon što upravitelji komunalne infrastrukture (Vodovod, Elektra, Odvodnja, telekom operateri i ostali) svatko u svom dijelu analiziraju i potvrde funkcionalnost svoje infrastrukture, ovu ćemo ulicu u cijelosti presvući novim asfaltnim slojem.

21) IVAN DUNIĆ: Dobar dan, želio bih se zahvaliti na mogućnosti da vam postavim pitanje. Oprostite sto ću postaviti više pitanja nego što se dozvoljava, ali trenutno ne živim u Hrvatskoj pa koristim ovu mogućnost za neke odgovore, bio bih vam jako zahvalan. Ja sam bodul i Zaratin u jednom i odlazak iz Zadra za mene nije bio jednostavan. Stalno pratim što se događa s razvojem Zadra.

1. Smatram da za razvoj Zadra, poglavito nakon ulaska u EU, trebamo imati pravi Autobusni kolodvor. Planira li se u skoroj budućnosti izgraditi novi i puno veći? (Po meni najbolja lokacije nasuprot nove Ribarske luke u Gaženici. Kad se planira izgraditi Hotel i shopping centar u Gaženici kod novog Terminala?)

- Razmišlja se o izgradnji prometnoga HUB-a na predjelu Gaženice gdje bi postojala intermodalna konekcija različitih načina prijevoza (vlak autobus, brod i avion). No, za to je potrebno stvoriti preduvjete na nacionalnoj, regionalnoj i lokalnoj razini. Podržavamo i potičemo izgradnju hotela i šoping centra uz Gaženicu ali je to pitanje privatne investicije i Državne lučke uprave.

21) IVAN DUNIĆ: 2. Je li u skoroj budućnosti planirana izgradnja novog teniskog stadiona i akademije? Rješenje koje imamo za taj stadion smatram vrlo lijepim.

- Teniski kompleks u ŠC-u Višnjik obuhvaća sedam zemljanih terena, od kojih je jedan pozicioniran tako da čini jezgru objekta koji će imati tribine i ostalu tenisku infrastrukturu, te tri terena s tvrdom podlogom. ŠC Višnjik u svom razvojnom planu ima i buduće zahvate u prostoru cijeloga teniskoga kompleksa (npr. podizanje balona iznad terena s tvrdom podlogom) na čemu će u sljedećem razdoblju, u suradnji s Gradom Zadrom i Hrvatskim teniskim savezom, intenzivno raditi do postupne realizacije svih predviđenih zahvata.

21) IVAN DUNIĆ: 3. Kada se planira izgraditi novi aerodrom? Postoji li mogućnost financiranja EU sredstava?

- U planu je proširenje, povećanje kapaciteta i modernizacija postojećeg aerodroma te su za to djelomično odobrena EU sredstva.

21) IVAN DUNIĆ: 4. Što je sa super projektom Vrata Zadra? Smatram da uz sredstva EU to može izgraditi.

- Trenutno Ministarstvo kulture radi na konzervatorskoj podlozi koja je preduvjet za donošenje UPU-a na tom području. Po donošenju UPU-a moći će se ići u projektiranje i traženje strateškog partnera za realizaciju ovog velikog projekta. Proučili smo i mogućnost financiranja pojedinih dijelova tog projekta sredstvima EU i pratimo nove mogućnosti koje se otvaraju u novoj financijskoj perspektivi. Naš odjel za EU fondove ima velikog iskustva i puno uspjeha u prethodnim godina i neće propustiti priliku ako se ista otvori.

21) IVAN DUNIĆ: 5. Sviđa mi se projekt za Uvalu Bregdetti (stanovi, stadion itd.), je li to samo politička promocija ili se planira uskoro izgraditi?

- Uvala Bregdetti je podijeljena u dvije faze: morski dio same uvale je pod ingerencijom Županijske lučke uprave te će vrlo skoro njezin plan izgradnje i uređenja biti prezentiran javnosti i Gradskom vijeću. Kopneni dio uvale Bregdetti velikim dijelom, osim crkve, škole i novog nogometnog igrališta te prometne infrastrukture sadržava i privatnu investiciju te će razvoj ovoga prostora ovisiti o donošenju Plana na Gradskom vijeću. 

21) IVAN DUNIĆ: 6. Drago mi je da se riva počela obnavljati, zanima me što se misli raditi sa zelenom površinom? Smatram da treba imati puno parkova (slično Đardinu u Splitu) i fontana kao što smo imali u staro doba.

- Slažem se s vama. Po rekonstrukciji rive vrijedne 70 milijuna kuna koja se financira EU sredstvima i produljenje gata, ostatak rive će se dodatno oplemeniti zelenilom, urediti i odvojiti novim kamenim rubnjacima, osigurati napajanje vodom kako bi je održavali urednom i svježom tijekom cijele godine te će se urediti pješačke površine. 

22) S00: Grad je osnivač OŠ "Voštarnica" (za djecu s poteškoćama u razvoju). Zašto se školi ne odobravaju asistenti i pomoćnici u nastavi?

- OŠ Voštarnica je posebna ustanova i realizira svoj nastavni plan program i kurikulum po posebnim uvjetima. Škola nema klasične odjele već odgojno obrazovne skupine s manjim brojem djece. 

23) MICHEL V.: Prostorije WC-a na zadarskom Autobusnom kolodvoru se besramno naplaćuju nekoliko kuna a izgledaju kao idealna kulisa za snimanje nekog horora (razbijeni zahodi, razvaljena vrata, ogledala, većina umivaonika ne radi itd.). Hoćete li se za vrijeme ovog mandata pozabaviti s tim prostorijama jer je to uistinu velika sramota za jedan turistički Grad poput Zadra (a tako jednostavno rješiva)?

- Početkom 2021. godine u prostoru javnog WC-a dogodio se namjerno izazvan požar. Kompletne kabine su nagorjele, također sav inventar je bio uništen te je cijeli prostor bio u potpunosti crn od dima. Nakon nekoliko dana priprema djelatnici tvrtke Liburnija krenuli su u sanaciju. Rekonstruirali su kompletan javni WC, postavili nove instalacije struje i vode - kanalizacije, cijeli prostor oličili i zamijenili sve sanitarne elemente. Sanacija je trajala 5 mjeseci jer smo radili sve u vlastitoj režiji (djelatnici Liburnije) kako bi troškovi bili što manji, iako su se troškovi na kraju popeli preko 80.000 kn. Javni WC je otvoren za korisnike početkom svibnja i od tada, od gotovo svih korisnika primaju samo pohvale.

24) IVANA KLASIC TOPALLI: Kada će početi radovi da cesti Put Biliga prema cesti Hrvatskog Sabora? Rujan je prošao, a bagera niti blizu?

- U stalnom smo kontaktnu te očekujemo skori početak radova. Javna nabava i žalbeni postupci nisu nešto na što je moguće utjecati. Hrvatske ceste investitor ovog projekta, raspisali su natječaj za odabir izvođača i nadzor i uskoro očekujemo donošenje odluke i početak radova. 

25) MATEA JAKUŠIĆ: Je li moguće urediti gradsku površinu uz privatne zgrade odnosno, okoliš i dvorište na adresi Stjepana Radića 40 na Voštarnici? Ako je moguće i otkupiti dio kao parkirno mjesto? Je li moguće da se poruše/uklone limene garaže na spomenutoj adresi koje su stare, vlažne i uglavnom služe za skladištenje otpada?

- I tom kvartu smo prošle godine značajnije prionuli i u istom tonu ćemo nastaviti uređenjem pješačkih staza zelenila i drugog.

image
Ilustracija
Luka Gerlanc/Cropix

26) LEO AVELLANA: Zadar je sve više betonska džungla velikih i malih stambenih jedinica. Dokle će se devastirati prostor grada Zadra prekomjernom stanogradnjom koja je već uništila vizuru i opteretila infrastrukturu nekih dijelova grada (primjer Višnjik-Plovanija)? Kad ćemo dočekati da se u pojedinim gradskim četvrtima posade i urede javni parkovi?

- Što se tiče sadnje novih stabala te održavanja i obnove postojećih zelenih površina, tvrtka Nasadi redovito podiže nove drvorede na javnim gradskim površinama pa je tako u prošloj godini posađeno 357 stabala dok je u tekućoj godini do sada posađeno 215. Međutim, intenzivno promišljamo o izmjenama i dopunama Prostornog plana kojima bi se u gradu dodatno povećala količina zelenih površina. Također, planiramo i nekoliko novih urbanih parkova na području grada Zadra čije će se uređenje financirati europskim sredstvima. To su prvenstveno park šuma Musapstan, predjeli oko obilaznice Hrvatskoga sabora te još nekoliko zona koje su prostorno planski predviđene kao zelene površine kao npr. uređenje borove šume kod predvojničke. Uglavnom radi se o lokacijama koje su u državnom ili lokalnom vlasništvu, a prostornim planom su predviđene kao zelene zone. Napomenuo bih da je u tijeku i uređenje našeg parka Vruljica s novim sadržajima za građane, a posebno za one slabijih motoričkih mogućnosti za što smo su nam odobrena sredstva iz europskih fondova. Naši planovi izgradnje novih zadarskih parkova na lokacijama koje sam spomenuo u skladu su s novim programskim razdobljem zelene Europe te će biti moguće tražiti europska sredstva sufinanciranja.

27) ANONIMNO: Ima li kakav državni ili gradski stan koji bi se dao na korištenje samohranoj majci četvero djece, nezaposlenoj, jer je dijete malo? Ili bilo kakva pomoć od Grada?

- Dodjela socijalnih stanova u vlasništvu Grada Zadra provodi se temeljem Odluke o davanju u najam socijalnih stanova u vlasništvu Grada Zadra („Glasnik Grada Zadra“ broj 2/05, 13/09 i 24/10). Natječaj se provodi svake četiri godine, a Lista prioriteta sačinjava se temeljem vrednovanja (bodovanja) određenih kriterija (broj članova obitelji, broj djece, stupanj invaliditeta, vrijeme prebivanja na području grada Zadra…).

Grad Zadar raspolaže stanovima u svojem vlasništvu koji se dodjeljuju u najam socijalno ugroženim građanima prema Konačnoj listi prioriteta za davanje u najam stanova u vlasništvu Grada Zadra od 27. siječnja 2020. godine, koja se utvrđuje za razdoblje od 4 godine. Uzimajući u činjenicu da Grad raspolaže s ograničenim brojem stanova te se godišnje oslobodi vrlo mali broj stanova koji se mogu dodijeliti u najam, pri stvaranju Konačne liste prioriteta željelo se dati prvenstvo sugrađanima koji se nalaze u teškim životnim prilikama i nemaju druge mogućnosti za rješavanje stambenog pitanja. Pokušavamo kroz različite modele koji uključuju i POS stanove pronalaziti rješenja za najugroženije građane u našem gradu i to ćemo raditi i dalje.

28) MARKO MARKOVIĆ: Parkovi u gradu su uništeni (park na rivi, Vruljica, bedemi, itd.) tako da se prvo prorijede (posijeku) stabla i grmovi i onda se u taj slobodni prostoru usele kafići, luna parkovi i slično. Gradonačelnik kaže da je sad na redu šuma Musapstan, a to znači, prema već viđenom, sječu i instaliranje kafića. Sad će gradonačelnik reći kako se parkovi u Zadru samo uređuju. Zanima me je li ikada gradonačelnik pogledao slike parkova i šuma Zadra iz npr. 80-tih godina 20. st.? Hoće li gradonačelnik pozvati građane da naprave konačno rješenje za parkove, da pilama i sjekirama sve posijeku pa će tada moći reći kako on nema ništa sa sječom? Ujedno će biti mjesta za nove kafiće i parkirališta. Kako je gradonačelnik megaloman zanima koji je park na redu nakon Musapstana?

- Na žalost ne mogu se spustiti na vašu razinu humora… Usprkos ciničnom izričaju naspram zelenila, tvrtka Nasadi, Komunalni upravni odjel i Upravni odjel za prostorno uređenje i graditeljstvo brinu o zelenilu i stvaraju novo zelenilo i imaju  planove u narednom razdoblju napraviti i puno više. Uvažavajući činjenicu da je naš grad iznimno atraktivan za život i da potražnja za stanovima na području grada već više godina ne posustaje, uvijek postoji opcija da se prostorno-planski ograniči izgradnja novih stanova. Pitanje je koliko bi u konačnici bila cijena kvadrata stana i bi li mladi ali i ostali građani uopće mogli doći u poziciju da sebi priušte metar kvadratni stana na području grada, ali zato smo pronašli i promovirali način kako ćemo očuvati zelene površine i staviti ih na raspolaganje građanima.

29) BOŽIDAR MILOŠEVIĆ: Kada će se konačno pristojnije urediti pothodnik kod Kolodvora kroz koji prođe mnogo turista prilikom odlaska ili dolaska u naš grad a danas je pravo ruglo?

- UO za komunalne djelatnosti uklonio je grafite u pothodniku, a održavanje čistoće u njemu u nadležnosti je tvrtke Čistoća Zadar.

30) MATE BARIĆ: Kad će kanalizacija na Meladu? Znam da je aglomeracija u tijeku ali nikako da stigne do nas, sramota je da živimo skoro u centru grada a nemamo kanalizaciju.

- Sliv ulice Put Bokanjca sastavni je dio projekta poboljšanja vodno komunalne infrastrukture aglomeracije Zadar- Petrčane. U tijeku je pregled i ocjena pristiglih ponuda za izgradnju navedene cjeline. 

27. studeni 2021 23:14