Županijska vijećnica SDP-a, Vedrana Mišković, je na posljednjoj sjednici Županijske skupštine postavila pitanje zbog čega Opća bolnica Zadar nije tražila suglasnost Županijske skupštine za sklapanje ugovora vrijednog 1,4 milijuna kuna.
- Na stranici EOJN tražila sam javnu nabave kojom se traži novi izvođač radova na gradilištu dnevne bolnice i nisam je našla. Osim aneksa ugovora kojom ste, u funkciji kampanje za lokalne izbore, prikrili činjenicu da od linearnog akceleratora ove godine nema ništa, od 21. travnja. Dnevnu bolnicu sam našla u samo još jednoj objavi od 18. listopada. To je obavijest o dodijeli ugovora za izvođenje građevinskih radova na zaštiti objekta – zgrade Dnevnih bolnica procijenjene vrijednosti 1,4 milijuna kuna i to bez prethodne objave poziva na nadmetanje, a kao razlog se navodi iznimna žurnost izazvana događajima koje javni naručitelj nije mogao predvidjeti. Ugovor je sklopljen na iznos od 1.399.474,08 kuna s mikro poduzećem iz Zagreba koje ima jednog zaposlenog, solventno, a planira se povjeravanje dijela posla kooperantu, kazala je tada vijećnica Mišković pitajući zbog čega bolnica nije tražila suglasnost za sklapanje ovog ugovora "kada za sve poslove koje prelaze milijun kuna potrebna suglasnost Župana, ako je izvršenje planirano u godišnjem Financijskom planu, odnosno suglasnost Županijske skupštine, ako izvršenje nije planirano u godišnjem Financijskom planu"?
Što se točno dogodilo na gradilištu Dnevne bolnice i zbog čega nije tražena suglasnost Župana i Županijske skupštine upitali smo i ravnatelja Opće bolnice Zadar dr. Željka Čulinu koji je objasnio i zbog čega je došlo do raskida s izvođačem radova na zgradi dnevne bolnice Odjela za pulmologiju, onkologiju, infektologiju i dermatologiju Opće bolnice Zadar te dnevne bolnice službe za kirurgiju.
- Problem na gradilištu je nastao jer prvotno angažirana tvrtka iz Slovenije, Solida, nije otplaćivala tvrtke s kojima su surađivali na gradilištu zbog čega je i kasnilo izvršenje radova, a s druge strane u pandemiji COVID-a su rasle cijene materijala i to je drugi segment koji ih je pritiskao. Ono što je važno za napomenuti jest da je OB Zadar uspjela, u dosadašnjem tijeku radova, završiti poslove i da smo sve odradili prema zakonima i propisima, kazao je ravnatelj Čulina dodajući kako su od slovenske tvrtke uspjeli naplatiti i bankovnu garanciju u vrijednosti od 3,7 milijuna kuna.
- Od slovenske tvrtke smo dobili potpisani raskid ugovora, ali i sve ateste za ono što su oni odradili. Nakon toga trebalo se pripremiti za novi natječaj. Da bi išli u novi natječaj morali smo napraviti razlikovni troškovnik da vidimo što je odrađeno i što još treba napraviti. Morali smo i zaštiti prostor gdje će biti smješten linearni akcelerator jer se taj prostor gradi od barit betona i unutar je velika masa željeza. Ako se to ostavi otvoreno dolazi do uništavanja željeza. Jedan dio fasade je bio uređen ali ne sto posto i to smo morali zaštiti i napraviti te je treća stvar bila zaštita krova da ne dođe do prokišnjavanja. Da bismo to riješili, napravili smo pregovarački postupak s tvrtkama koje su bile podizvođači slovenskoj tvrtki i koje su to i radile, a to smo naplatili od bankovne garancije, objašnjava dr. Čulina dodajući kako je cijena radova bila ista kao ona što je bila ugovorena na početku.
- Bolnica je u konačnici i uštedjela jedan dio sredstava jer da se išlo u novi natječaj mi bi sigurno te poslove morali plaćati po novim, daleko skupljim cijenama, zaključio je ravnatelj Čulina.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....