StoryEditorOCM
4 kantunaCASPER JE ZAKON

Šagi: Kampanja traje još tjedan dana, hvala svima koji su doprinijeli. Naša djeca će prvi put biti ravnopravna s drugima i moći će ići na natjecanja!

Piše Ivica Nevešćanin
10. ožujka 2020. - 09:23
Noemi Bedić, Karlo Mijić, predsjednik kluba Veljko Šagi, Mario Ljubičić i Matej Levačić - uspješni mladi šahisti spremni za svjetska i europska natjecanjaJure Miskovic/Cropix

– Meni je ovo fenomenalno! Genijalno! – kaže Veljko Šagi, predsjednik zadarskoga Šahovskog kluba "Casper", ne krijući oduševljenje činjenicom da je njihova crowdfunding kampanja pet dana nakon pokretanja uspjela prikupiti nevjerojatnih 44 tisuće kuna. Kako kampanja traje do idućeg ponedjeljka, dakle još tjedan dana, realno je očekivati kako će uspjeti prikupiti više od 50 tisuća kuna, što im je inicijalno i bio cilj, premda se nitko od njih neće buniti ako i ta cifra bude prijeđena...

– Ne znam što bih vam rekao. Stvarno sam ugodno iznenađen reakcijom građana i svih koji sudjeluju u ovoj kampanji. Znao sam da u Zadru imamo podršku, ali nakon što je ovo krenulo, ovo je izvan svih naših očekivanja. Očito je da se naš rad, nakon 20 i više godina, prepoznaje. Hvala svima – sretan je Šagi.

Kampanja je pokrenuta preko društvenih mreža, a prilozi stižu iz Zadra, ali i iz cijele Hrvatske. Šagi ne želi nikoga posebno izdvojiti, ali ipak nam otkriva da među donatorima ima i nekih ljudi iz politike koji na ovaj način "vraćaju" "Casperu" ono što je taj klub godinama radio na širenju šaha diljem županije, poglavito među mlađim uzrastima.

– Podržali su nas kao što smo mi podržali i inicijative u njihovim sredinama prilikom pokretanja šahovskih klubova. Odlazio sam u nekoliko općina i tamo držao školu šaha. Sada te sredine imaju zavidne male sportske kolektive u kojima njeguju ljubav prema toj iznimnoj igri – komentira predsjednik "Caspera".

Zarazni Šagijev entuzijazam plus nekoliko novinskih članaka o uspjehu mladih šahista "Caspera" na državnom prvenstvu u Hrvatskoj bili su odličan okidač za pokretanje kampanje. Njihove uspjehe prepoznale su i nacionalne televizijske kuće, pa su mali casperovci preko noći "dobili status medijskih zvijezda", dok je njihova crowdfunding kampanja postala hit na društvenim mrežama.

Troškovi natjecanja

– Priloge mahom daju obični građani, od 200 do 300, pa do čak 5000 kuna. Neki su mi rekli da će uplatiti prilog kada dobiju plaću. Nemam riječi za te ljude, ne znam kako bih im svima zahvalio. Oni dobro znaju da ovo nije novac za mene, nego za djecu koja su zaslužila ići na brojna domaća i međunarodna natjecanja. Troškove takvih putovanja klub dosad nije mogao pokriti i uglavnom bi sve plaćali roditelji iz svoga džepa. Sada će se to napokon promijeniti – govori Šagi i kao primjer navodi iduće juniorsko prvenstvo Hrvatske u Čakovcu na koje ide šest juniora "Caspera". Ovo će biti prvi put otkad se natječu da će sedam dana boraviti u hotelu kao i njihovi konkurenti. Konačno će biti ravnopravni!

– Već ta činjenica za nas je pobjeda i potvrda uspjeha ove kampanje. Naša će djeca prvi put biti ravnopravna s drugima. Dosad nismo ni išli na takva natjecanja jer nismo mogli pokriti troškove, a oni će nas sada doći oko 10 tisuća kuna. "Casper" ima sedam ekipa i stotinjak djece koja treniraju, a potrebno je pokriti i njihova natjecanja – objašnjava predsjednik najuspješnijeg zadarskog šahovskog kluba.

"Casper" je zaista nesvakidašnji klub. Ovdje se šah počinje učiti već s tri godine. Do prvih razreda škole ti su klinci potpuno ravnopravni treneru, a koju godinu kasnije nije ništa neobično da ga i nadmašuju u šahu! Ako tome još dodamo da se u šahu razvijaju logika, strateško razmišljanje, strpljenje, odgovornost, poštovanje suigrača, a osobito samopouzdanje, onda postaje jasno koliko je upravo ovaj klub važan za Zadar.

Možda o društvenom utjecaju rada "Caspera" najbolje govori činjenica da je lani Grad, na Šagijevu inicijativu, donio odluku o uvođenju šaha u sve gradske dječje vrtiće. Po tome je Zadar vjerojatno jedinstven u svijetu. I to su rezultati itekako vrijedni pažnje lokalne zajednice. 

Od 200 do 5.000 kuna

Priloge mahom daju obični građani, od 200 do 300, pa do čak 5000 kuna. Neki su mi rekli da će uplatiti prilog kada dobiju plaću. Nemam riječi za te ljude, ne znam kako bih im svima zahvalio. Oni dobro znaju da je ovo novac za djecu koja su zaslužila ići na brojna natjecanja, kaže predsjednik Šagi

 

Kako podržati kampanju

“Casper” možete podržati uplatom donacije na račun kluba: HR3824850031100223268. Kampanja se provodi preko Facebooka (facebook.com/SahovskiKlubCasperZd) i stranice kampanje:
sites.google.com/view/casper-zadar

 

Brlog pomogao Casperu

Veliku i važnu ulogu u osmišljavanju i provođenju “Casperove” crowdfunding kampanje imale su Ana Teskera i Maja Šepetavec, osnivačice i suvlasnice prve zadarske Zadružne pivovare “Brlog”.
Šagi je član njihove zadruge i jedan od članova Uprave. Kad su one pokretale svoju crowdfunding kampanju, Šagi im je bio od velike pomoći. Pivarsko bratstvo i jedinstvo sada se okrenulo na Šagijevu stranu.
Osim organizacije kampanje preko društvenih mreža, Ana i Maja su i uplatile novac, podrška su u svemu, od pisanja priopćenja do postavljanja laminata, kaže Šagi.

05. svibanj 2024 05:51