StoryEditorOCM
4 kantunaBROJ PROMETNIH NESREĆA RASTE, ALI RASKRIŽJE U MURVICI OSTAJE JEDNA OD NAJOPASNIJIH CRNIH TOČAKA U ZADARSKOJ ŽUPANIJI

Semafora nema, rotor nije rješenje, građevinska dozvola za "petlju" je istekla, a načelnik Lončar za sve optužuje Hrvatske ceste i predlaže izgradnju – tunela!

18. rujna 2019. - 23:23
murvica_prometna4-181018

U Murvici je na raskrižju Jadranske magistrale i županijske ceste 6011 koja od Zemunika vodi do Nina u ponedjeljak došlo do prometne nesreće u kojoj su dvije osobe teže ozlijeđene, ali, na sreću, ozljede nisu bile opasne po život. To je samo posljednja u nepreglednom nizu nezgoda i nesreća na raskrižju koje sigurno spada među tri najopasnije prometne crne točke na području Zadarske županije.

Sporno raskrižje je izuzetno opasno iz više razloga. Od sjevera prema jugu teče sav promet koji s auto ceste vodi prema Zadru. Upravo na tom raskrižju, prem Ninu se odvajaju svi turisti kojima je odredište negdje na Viru, Zatonu, Ninu, Privlaci i zapadnom, turističkom dijelu Zadarske županije. Problem postane još izrazitiji kada se ti isti automobili vraćaju, pa na murvičkom raskrižju moraju ići lijevo, prema Zagrebu, zbog čega se usred ljeta znaju stvoriti kilometarske kolone, gotovo do ulaza u Briševo.

Skretanje na lijevo nije ništa lakše ni s istočne strane, ako iz pravca Zemunika želite skrenuti prema Zadru. Ta dva "lijeva skretanja" najčešći su uzrok brojnih prometnih nezgoda na inače velikom raskrižju bez semafora. Rast broja automobila i standardne ljetne gužve, upravo to sjecište državne i županijske ceste već godinama pretvaraju u opasnu crnu točku koju – nitko ne rješava!

-Već deset godina upozoravam na opasnosti na cijeloj dionici Jadranske magistrale od čvorišta Zadar 1 do ulaza u Zadar. Poslao sam na desetke dopisa Hrvatskim cestama, uputio bezbroj apela navodeći da je riječ o jako opasnoj cesti, ali, osim malih zahvata, Hrvatske ceste nisu napravile baš ništa. Čista nula! Pred početak svake turističke sezone, pa i ove, tražio sam čvrst stav oko rješenja za cijelu dionicu, a posebno za raskrižje u Murvici, ali Hrvatske ceste nisu poduzele apsolutno ništa, kaže Davor Lončar, načelnik Poličnika kojemu ni status saborskog zastupnika nije pomogao u "odobrovoljavanju" velikog državnog poduzeća koje, makar ako je suditi po zadarskim primjerima, često izgleda kao "država u državi".

Nisu Hrvatske ceste jedina instanca koju je općinski načelnik alarmirao, jer Lončar tvrdi da je pisao i Ministarstvu prometa:

-Prvi dokument s upozorenjima poslao sam još 2010. godine. Punih devet godina upozoravam na tih 13 kilometara od Zadra 1 do ulaza u grad. Jadranska magistrala je u ovom dijelu izgrađena još krajem 50-ih godina, elementi te ceste su ostali isti do danas, a promet se povećao za nekoliko tisuća postotaka! Svi izlazi sa županijskih i lokalnih, nerazvrstanih cesta na Jadransku magistralu su jednostavno katastrofalni. Pogledajte samo izlaz iz Baričevića! Sve te izlaze treba ispočetka projektirati i izgraditi, smatra Lončar.

Međutim, famozno raskrižje u Murvici sigurno je najopasnija točka dionice, a ono što je trebalo biti jedno od mogućih rješenja naprosto je propalo: svojedobno je postojala građevinska dozvola za izgradnju petlje, ali je ta građevinska dozvola Hrvatskih cesta – istekla!?

-Da, to je točno. Međutim, projektom je bila zamišljena denivelirana petlja koja bi bila nakaradna jer je trebala biti visoka 6,5 metara. Osim toga, na zemljištu uokolo raskrižja nisu bili riješeni imovinsko-pravni odnosi, a tu je i nekoliko kuća koje bi bile pregažene jer bi ih se moralo rušiti zato što bi se našle u obuhvatu gradnje petlje, navodi dalje Lončar otkrivajući da je, uz konzultacije sa strukom, on bio taj koji se usprotivio izgradnji petlje.

-Razgovarao sam s ljudim iz prometne struke i intervenirao da se od petlje odustane. A onda sam bezbroj puta bezuspješno nazivao da se projektira neko drugo rješenje.

-Zašto se na tom velikom raskrižju ne bi izgradio rotor? Pa na toj istoj županijskoj cesti je na raskrižju na Maziji izgrađen rotor koji je sveo broj prometnih nesreća na minimum. Zašto ta mogućnost nije iskorištena i ovdje?

-Bila su obavljena i neka mjerenja za izgradnju rotora, ali se ispostavilo da on ne bi zadovoljio potrebnu brzinu protoka automobila i da bi se stvarali čepovi, kaže Lončar i onda otkriva kako je uvjeren da je jedino rješenje za murvičko raskrižje – izgradnja tunela čime bi, u dužini od oko 500 metara, Jadranska magistrala potonula u "podzemlje"!

-Konzultirao sam neke prometne stručnjake i oni se slažu da bi tunelom od murvičkog restorana "Fortuna" pa sve do iznad mjesnog groblja, bili riješeni svi problemi i otklonjene sve opasnosti. Na površini bi ostala postojeća cesta na kojoj bi samo trebalo drugačije regulirati izlaze prema Briševu i Smokoviću. S tunelom bismo dobili neusporedivo veću sigurnost u prometu, izbjegli bismo učestale prometne nesreće, a povećali protočnost prometa.

Lončar barata podacima po kojima bi izgradnja petlje mogla koštati između 15 i 20 milijuna kuna, dok bi za tunel bilo potrebno 25-30 milijuna kuna. To je, u odnosu na dugoročne koristi i prednosti, neznatna razlika, misli Lončar.

-Sve zapinje na inertnosti Hrvatskih cesta. Ali, neću odustati dok se ne riješe svi problemi, ne samo na raskrižju u Murvici, nego i na cijeloj dionici, o čemu u Hrvatskim cestama sve znaju jer tu pjesmu pjevam već desetak godina, zaključuje Davor Lončar.

Čini se kako će taj "festival" potrajati.

 

BRANKO KUTIJA: Traženje rješenja je na Hrvatskim cestama

-Uz Stankovce i Miranje, raskrižje u Murvici je najveća crna prometna točka u Zadarskoj županiji. Prava je sreća da nema nesreća sa smrtno stradalim ljudima, ali i bez toga se nešto definitivno treba napraviti jer će problem s povećanim prometom samo rasti. S obzirom da je riječ o križanju državne i županijske ceste, pronalaženje rješenja je na Hrvatskim cestama koje upravljaju cestom više kategorije, kaže Branko Kutija, ravnatelj Županijske uprave za ceste.

22. studeni 2024 10:21