StoryEditorOCM
4 kantunaKROJENJE PLANOVA

Stipčević: Tko će imati korist od toga ako Grad ukine plan za Kosu? Kasap: Nemam infomacija da se tamo planira gradnja trgovačkog centra!

Piše Ivica Nevešćanin
28. srpnja 2023. - 21:13

U obrazloženju svog prijedloga za stavljanje izvan snage Detaljnog plana uređenja (DPU) industrijsko-skladišno-servisne zone Kosa, gradonačelnik Branko Dukić služi se neistinama, a sve da bi opravdao sebe i svoje prethodnike za nerad i nemar zadnjih 23 godine, tvrdi Gvido Stipčević, jedan od vlasnika zemljišta na području obuhvata plana koji se odlukom vijećnika na zadnjoj sjednici Gradskog vijeća namjerava staviti izvan snage.

Riječ je o području na izlazu iz Zadra prema Crnom, omeđenom Zagrebačkom ulicom (Jadranskom magistralom) i ulicom Akcije Maslenica (paralelno s TC Supernova) sa zapadne te TC Bauhaus s istočne strane, unutar kojeg se nalazi autosalon Mitrović i proizvodni pogon tvrtke HSTec. Upravo je ta tvrtka u njemačkom vlasništvu još 2021. uputila Gradu Zadru pismo namjere za izmjenu i dopunu postojećeg DPU-a, ili njegovo stavljanje izvan snage, kako bi mogla izgraditi skladište površine oko 700 kvadrata, a kojeg, prema postojećem planu, ne mogu realizirati. 

image

Granice obuhvata DPU-a Kosa

Grad Zadar/

Grad Zadar je dvije godine kasnije njihov prijedlog uputio gradskim vijećnicima na odlučivanje uz obrazloženje da je 50 posto postojećeg plana konzumirano te da će se posebni uvjeti za gradnju na tom području, nakon ukidanja plana, izdavati izravno iz Prostornog plana uređenja grada Zadra (PPUGZ).

- Gradonačelnik je u pravu kada tvrdi da je plan na snazi od 2000. godine, dakle 23 godine, ali da je u tom razdoblju 50 posto plana konzumirano, naprosto je laž. Objekti koji su sagrađeni u obuhvatu plana podignuti su 1987.-1988. godine, kao i dio Autocentra Mitrović. Nakon usvajanja DPU-a Kosa Mitrović je izgradio samo jedan manji dio. Dakle, možemo zaključiti da je otprilike 5 posto obuhvata plana realizirano – tvrdi Gvido Stipčević koji je s drugim Stipčevićima suvlasnik oko 15 tisuća kvadrata građevinskog zemljišta unutar obuhvata plana, ali ni njega, kao ni Mitroviće, koji imaju još veću površinu u svom vlasništvu, nitko iz Grada nije pitao za mišljenje prije pokretanje procedure za stavljanje plana izvan snage.

- Kad sam o tome obavijestio gospodina Mitrovića, bio je neugodno iznenađen. Kreće se u ukidanje plana na temelju zahtijeva jednog vlasnika, zato što ne može nešto izgraditi na parceli od 700 kvadrata. A mi, koji imamo većinu površina unutar obuhvata plana, nitko ništa ne pita. I ne samo to... – kaže Stipčević pa nastavlja:

image

Podrucje DPU-aa Kosa u Zadru gdje tvrtka HSTec planira gradnju skladista

Luka Gerlanc/Cropix

- Zašto se povlači plan koji nije konzumiran u cijelosti ili barem 80 ili 90 posto? Zato što su za taj ”propust” krivi svi prethodni gradonačelnici, uključujući i Dukića, zato što Grad Zadar nije izgradio ni jedan metar planiranih prometnica od ukupne dužine oko 400 metara. Svakome je jasno da bez prometnica nema infrastrukture i nema investicija. Zašto sada, nakon toliko godina nerada i izgubljenog novca za gradski proračun na ime poreza na promet nekretnina i komunalnog doprinosa, što se može mjeriti u milijunima kuna i eura, odjednom tolika briga za jednog investitora – pita se Stipčević.

Smeta mu što se u prijedlogu za ukidanje plana navodi kako je postojeća forma plana ograničavajuća za realizacije investicija.

- To je neistina! Jer upravo je ovaj DPU izrađen s ciljem da ne ograničava bilo kakvu investiciju ili parcelaciju. Jedino što ovaj plan ograničava, odnosno realizaciju ovog plana čini nemogućom, je činjenica da Grad Zadar nije izgradio najnužnije prometnice unutar obuhvata ovog plana – navodi naš sugovornik.

image

Sjedište tvrtke HSTec
 

Luka Gerlanc/Cropix

Kritičan je i prema obrazloženju da će se stavljanjem plana izvan snage omogućiti brža i efikasnija realizacija namijenjenih zahvata u prostoru, jer će se uvjeti dobivati izravno iz PPU-a, s obzirom da je DPU kako planska kategorije ukinut, a zamjenjuje ga Urbanistički plan uređenja (UPU).

- Molim da mi neko objasni kako se u K2 zoni može graditi bilo što bez UPU-a, planiranih prometnica, elektroenergetske mreže, vodovodne mreže, fekalne i oborinske kanalizacije..., pita se Stipčević i zaključuje kako od stavljanja DPU-a Kosa izvan snage korist ima samo HSTec, dok bi svi ostali vlasnici 11 građevinskih parcela, imali samo nenadoknadivu štetu - zauvijek!

- Na kojem je to sastanku HSTeca i vlasnika preostalih zemljišta donesena odluka da se zatraži stavljanje DPU-a van snage? HSTec uostalom nije ni inzistirao na stavljanju plana van snage, nego na izmjenama i dopunama postojećeg DPU-a. Zašto mu to nije dozvoljeno? Postoji li možda neki zapisnik s tog ”famoznog” sastanka, tko je na njemu bio prisutan, tko je to potpisao? Izgleda da za gradonačelnika Dukića i njegovu ”organizaciju” ništa ne znači mišljenje 99 posto vlasnika zemljišta. Očito smatra da su mu ti vlasnici nebitni. Možda Dukić nije njihov gradonačelnik i ne zastupa njihove interese. Ako je tako, bilo bi pošteno da to kaže, poručuje Gvido Stipčević koji borbu za svoje interese najavljuje i tijekom javne rasprave o prijedlogu da se plan za Kosu stavi van snage. Ta bi se rasprava trebala održati kroz narednih mjesec dana.  

image

Darko Kasap, pročelnik za graditeljstvo
 

Jure Miskovic/Cropix

Kasap: Nemam informacija o tome da tu netko planira graditi trgovački centar

- Koliko je meni poznato, a već dugo sam pročelnik, nitko nam nije podnio zahtjev za izgradnju nekih prometnica na području obuhvata plana Kosa, a da Grada Zadar sam u to investira, bez nečijeg iskazanog interesa za gradnju, nema previše smisla, a ni novaca – kaže Darko Kasap, gradski pročelnik za prostorno uređenje i graditeljstvo, komentirajući kritike Gvida Stipčevića.

- Točno je da je HSTec tražio izmjene i dopune plana, ali i mogućnost njegovog stavljanja van snage. Njihovo pismo namjere dobili smo prije dvije godine, nakon što su tvrtku preuzeli njemački vlasnici. Njihov predstavnik i direktor HSTeca u dva su navrata dolazili kod gradonačelnika Dukića kako bi izložili svoju potrebu za gradnjom skladišta, no mi smo tek sada to pustili u proceduru. Zašto? Zato što ćemo u rujnu ići u izmjene Prostornog plana uređenja Grada Zadra. Ukidanje DPU-a za Kosu je na neki način tome uvertira - kaže Kasap i objašnjava.

- U niti jednom trenutku vlasnici zemljišta na području Kose neće biti oštećeni niti će izgubiti svoja prava. Ako netko od njih u ovom trenutku želi podnijeti neki zahtjev za gradnju, može slobodno, i sve dok je ovaj plan na snazi mogu dobiti uvjete za građenje. No ako ovaj plan bude stavljen van snage, u skladu sa zakonskom procedurom, onda će uvjete na tom prostoru određivati PPU grada Zadra, ali ne postojeći, nego izmijenjeni. U njemu smo previdjeli da se u ovakvim zonama, dakle industrijskim, servisnim, skladišnim, mogu izravno dati uvjeti iz PPU-a. Više neće biti potrebna izrada UPU-a, nego ćemo dopunama i izmjenama PPU to nadoknaditi, što će ubrzati investicije. Zato je i zamišljeno da stavljanje plana za Kosu van snage bude usklađeno s usvajanjem novih uvjeta PPU-a. Tako, u niti jednom trenutku, nitko od vlasnika ili investitora neće ostati bez mogućnost da zadovolji svoje potrebe – naglašava Kasap.

Je li vam poznato da je unutar obuhvata plana za Kosu u tijeku ”preslagivanje” vlasništva na jednom dijelu zemljišta? Šuška se da bi tu mogao niknuti novi trgovački centar?

- Za to nemam nikakve ni službene ni neslužbene informacije. Prema postojećim uvjetima za DPU Kosa, na tom se području može graditi trgovački centar. Ali koliko znam nitko za to nije pokazao interes. A ako tako nešto i postoji, o čemu, ponavljam, nemam informacija, to sigurno nije bio okidač za pokretanja procedure za stavljanje plana izvan snage, nego isključivo pismo namjere tvrtke HSTec. Što se pak tiče drugih vlasnika zemljišta, nije praksa da sve vlasnike obavještavamo kod ovakvih postupaka. Upravo zato je zakon i predvidio proceduru javne rasprave. Nadam se da će u njoj sudjelovati i gospodin Stipčević te da će tada o svemu ovome biti raspravljano – zaključuje Darko Kasap

30. travanj 2024 15:45