Jadrolinijin trajekt Vladimir Nazor, koji zbog kvara na hidarulici nije mogao spustiti obje rampe i pristati na otoku Istu već se vratio u Zadar, u luku Gaženica uplovio je oko 17 sati.
Na brodu koji je u 11 sati isplovio iz Zadra prema Istu, Olibu, Silbi i Premudi bilo je oko 20 putnika i veća količina tereta. U Gaženici ih je dočekao serviser koji bi trebao otkloniti kvar.
- Oko 13.40 neposredno prije pristajanja u luku Kosirača na Istu došlo je do kvara elektromotora hidraulike zbog čega nismo mogli obaviti iskrcaj. Kvar nismo odmah mogli otkloniti, morali smo se vratiti u Zadar, gdje se putnici i teret prekrcavaju i ponovno započinju put. Sve je odrađeno po regulama i nitko nije stradao. Serviser je na brodu, a o vremenu popravka ne možemo spekulirati jer treba izmijeniti sklopku hidraulike, kazao zapovjednik trajekta Vladimir Nazor, Saša Radić.
- Znali smo što se događa jer nam je posada javila preko razglasa vrlo brzo nakon što su uočili kvar. Nije bilo panike, posada je reagirala vrlo smireno, a tako i putnici. Najgore je što smo dan potrošili nizašto. U 11 smo krenuli na Ist, da bi u 17 opet bili u Zadru. Iz Jadrolinija su obećali da će nam vratiti novac za karte, rekla nam je putnica Valentina pri izlasku s trajekta koji se 40 minuta "vrtio" u luci Kosirača, a nakon toga vratio u Zadar.
– Glavno da nitko nije ozlijeđen, a sve se može popraviti. Kvarovi su sastavni dio posla, tako je svugdje u svijetu, ne samo kod nas- kazao je Marin koji je trajektom putovao na Silbu.
Kako doznajemo, u pitanju je kvar prekidača, odnosno "strujnog uputnika" koji ne radi, a posada ga ne želi mijenjati samostalno, već bi to trebali učiniti serviseri u Zadru.
- Ne radi se o kvaru rampe, molimo vas da to naglasite, već o kvaru elektroinstalacija. dogodio se kratak spoj. Posada rampu nije ni pokušavala spustiti s navedenom dijagnozom. Uglavnom, pokvario se taj prekidač kojim se pokreće brodska hidraulika. Spomenuti hidraulični sustav upravlja i rampom, to je točno ali ne radi se o kvaru same rampe - javili su nam iz riječke središnjice državnog brodara.
Lako je moguće da je psihoza koja posljednjih mjeseci - osobito poslije tragične nesreće na "Lastovu" u Malom Lošinju, gdje su pod rampom poginula trojica pomoraca - trese sve u kompaniji i oko nje uzela toliko maha i kod posada u floti s gotovo 60 brodova da ni sami pomorci više ništa ne žele prepustiti slučaju, pa tako ni promijeniti prekidač u navigaciji. Drugim riječima, ne žele preuzeti nikakav potencijalni rizik. Svjedoci smo većeg broja različitih incidenata povezanih s brodovima nacionalnog putničkog brodara u posljednje vrijeme, ali i osjetljivosti putnika, odnosno javnosti na svaku, pa i najmanju "situaciju" u plovidbi.
Kad će kvar biti otkonjen, ne zna se, a teret i putnici preusmjeni su na trajekt "Bartol Kašić".