Predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić je tri mjeseca od otvaranja ponuda potpisao odluku o odabiru projektantske tvtke koja će izraditi studiju varijantnih rješenja za proširenje dijela trase Jadranske magistrale (D8) u četverotračnu prometnicu od Crnog do naplatnih kućica na čvoru Zadar centar na autocesti A1.
Tvrtka koja će izraditi studiju varijantnih rješenja je splitski Geoprojekt koji je dostavio ponudu u iznosu od 37 tisuća eura (bez PDV-a).
Nakon potpisivanja ugovora, projektanti iz splitskog Geoprojekta imat će rok od 10 mjeseci da ponude optimalno rješenje za rekonstrukciju i dogradnju ove državne ceste.
Duljina zahvata je 14.5 kilometara, a u projektnom zadatku se navodi ljetna opterećnost na ovoj cesti.
- Na brojačkom mjestu 4180 Murvica prosječni godišnji dnevni promet (PGDP) iznosi 13.544 vozila na dan, a prosječni ljetni dnevni promet (PLDP) je 18.658 vozila na dan. Zbog ovako velikog prometnog opterećenja na dionici državne ceste DC8 od Zadra do čvora Zadar zapad (A1) dolazi do zastoja u odvijanju prometa. S ciljem povećanja njene propusne moći u prostorno-planskoj dokumentaciji planirano je podizanje razine uslužnosti postojeće ceste, navodi se u projektnom zadatku gdje stoji kako je osnovni zadatak ove studije istražiti mogućnost dogradnje drugog kolnika državne ceste uzevši o obzir postojeću izgrađenost kao i druga prostorna ograničenja.
Ovaj zahvat (dogradnja drugog kolnika DC8) započinje na raskrižju "Crno" gdje završava dionica DC8 s već izgrađenim drugim kolnikom na području grada Zadra, a završava na raskrižju ispred naplatnih kućica na čvoru Zadar zapad (A1).
Splitska tvrtka nakon detaljnog upoznavanja s prilikama na terenu te nakon utvrđivanja prostornih ograničenja mora obraditi više varijanti dogradnje drugog kolnika, tj. izraditi varijantu dogradnje sjeverno od postojećeg kolnika DC8, kao i varijantu dogradnje južno od postojećeg kolnika. Moraju dati i prijedlog kombinirane dogradnje (sjeverno i južno) po logičnim segmentima ako se na taj način dobiva kvalitetno tehničko rješenje. Na kraju moraju napraviti međusobnu usporedbu te predložiti optimalno rješenje dogradnje drugog kolnika na dionici.
- Kako dionica prolazi kroz nekoliko naselja (Murvica, Poličnik itd.) za očekivati je da će se dogradnjom drugog kolnika ući u privatne parcele s izgrađenim objektima na njima, stoji u projektnom zadatku gdje se navodi kako je za svaku varijantu potrebno dati tablični popis katastarskih čestica na kojima se nalaze objekti koji se predviđaju za rušenje u toj varijanti. Uz navedeno potrebno je dati i popisdruge infrastrukture koja se uklanja/rekonstruira (npr. nadvožnjak) unutar zahvata jer je to važan podatak za odabir kvalitetnog rješenja.
Nakon izrade studije znat će se i vrijednost investicije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....