- Radi se o prilično opsežnom poslu čijom bi realizacijom Zadar trebao dobiti prvi javni sustav korištenja javnih bicikala u svakodnevnom prometu. Mi smo raspisali javnu nabavu za taj projekt koja će biti zaključena 13. travnja u 14 sati kada otvaramo ponude. Teško je predvidjeti tko će se javiti s ponudom isporuke sustava, to mogu biti specijalizirane tvrtke iz Hrvatske, ali i iz čitave Europe. Tek kada otvorimo ponude i izaberemo najboljeg isporučitelja, više ćemo znati o tome kako će čitavi sustav izgledati. U svakom slučaju, taj bi posao trebao biti završen do 1. srpnja kada bi, nadamo se, sustav javnih bicikli trebao proraditi u Zadru – kazala je Baraba u telefonskom razgovoru.
Vrijednost javne nabave iznosi 452 tisuće kuna za 30 bicikli, ali to ne znači da bi svaki bicikl koštao 15 tisuća kuna kako je to pogrešno percipirano u javnosti – dodala je Baraba.
- Isporuka osim bicikli uključuje i terminale, stalke za parkiranje, računalnu opremu za četiri postaje, beskontaktni sustav s karticama za korištenje bicikli, set rezervnih dijelova i drugu potrebnu opremu. Sve će to koštati 452 tisuće kuna za što ćemo od Fonda povući 200 tisuća kuna, dok će preostali dio financirati Grad Zadar. Koliko će to koštati građane, odnosno kolika će investicija biti na kraju tek treba vidjeti nakon što doznamo tko će biti isporučitelj opreme. Cilj Grada Zadra nije da zarađuje na tom sustavu, već da građani koriste bicikle svakodnevno i da cijena korištenja bude tolika da sustav sam sebe održava – dodala je pročelnica.
Javne bicikle Zadrani su već trebali voziti u lipnju prošle godine da Gradska uprava nije odustala od uvođenja sustava tvrtke Nextbike s kojom je ovih dana grad Šibenik nakon pilot projekta potpisao jednogodišnji ugovor. Krešimir Dvorski, direktor tvrtke, nije tada krio razočarenje odustajanjem zadarskih gradskih vlasti zbog navodnog nedostatka stotinjak tisuća kuna potrebnih za pilot projekt. Gradonačelnik Božidar Kalmeta tada je objasnio kako bi, u slučaju realizacije toga projekta sufinanciranjem Grada Zadra, gradska uprava radije projekt prepustila vlastitom trgovačkom društvu iz Zadra.
Šibenčani se, za razliku od Zadrana, nisu puno premišljali već su realizaciju prepustili tvrtki Nextbike koja je uspješno uvela javne bicikle u gradski prometni sustav, dok će grad Zadar, očigledno, trebati uložiti možda i tri puta veći iznos od onoga koji je bio potreban za pilot projekt.
- Nisam tada bila uključena u pregovore, ali mislim da je bitna razlika između tog projekta i ovoga sada u tome što je Grad Zadar sada vlasnik čitavog sustava dok bi u prvobitnoj verziji bio ipak samo korisnik. Ujedno je sustav i jedan manji, ali važan dio, buduće Strategije pametnog prometnog sustava Zadra. Sustav javnih bicikli značit će jeftiniji prijevoz i doprinos zelenom, ekološkom, Zadru. Iako se radi o prilično skupoj investiciji, jer pola milijuna kuna nije mali novac, za Zadar će dugoročno, uvjereni smo, biti isplativa – zaključila je Andreja Baraba.