StoryEditorOCM
4 kantunaOTKRIVAMO: VELIKI POSAO BIT ĆE SKLOPLJEN DO LJETA

Zadar na meti Kineza: žele preuzeti Gaženicu, Zračnu luku i zonu Crno!

Piše Ana Vučetić Škrbić
25. siječnja 2018. - 09:53
luka_zadar10-310817.JPG

Iako je službeni razlog posjeta zadarske delegije Kini tvornica vozila, najveći i najizgledniji posao koji bi Zadrani mogli sklopiti s tamošnjim investitorima je ulazak kineskog strateškog partnera u Luku Zadar.


Prema dobro upućenim izvorima, taj bi posao mogao biti dogovoren u roku od nekoliko mjeseci, najkasnije do početka ljeta. Kineskim partnerima Luka Zadar najzanimljivija je zbog njezina povoljnog strateškog položaja jer bi roba za Zadar putovala desetak dana kraće nego do luka na sjeveru Europe, a uz to luku vide i kao dio važnog kineskog projekta "Jedan pojas, jedan put". S druge strane, zadnjih godina poslovanje Luke Zadar je loše, opterećeno i visokim troškovima koncesijskih naknada, pa je za opstanak kompanije nužan ulazak ozbiljnog strateškog investitora.

Infrastruktura

A nije nepoznato da su planovi kineskih investitora u zadarskoj regiji vezani baš uz infrastrukturu. Osim Luke Zadar, riječ je o Poduzetničkoj zoni Crno, modernizaciji gotovo zaboravljene željezničke pruge Knin - Zadar te Zračnoj luci Zadar, koja je u ovom trenutku, u ovoj priči, najdalje od realizacije. Sve ovo potvrđeno je i prilikom nedavnog posjeta kineskog veleposlanika Zadru.
- Točno je da je u posljednjih nekoliko mjeseci aktualiziran projekt modernizacije pruge Knin - Zadar, koji je također u fokusu kineskog interesa. Na nedavnom kinesko-hrvatskom poslovnom forumu u Šangaju Nikolina Brnjac, državna tajnica u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture, predstavila je prometne prednosti hrvatskih luka i naglasila koliko se cijeni interes kineskih investitora za ulaganje u razvoj Luke Zadar. Ono što je njih tada najviše zanimalo je ulaganje u projekt obnove željeznice Zadar - Knin - kaže nam Siniša Malus iz Kineskog jugoistočnoeuropskog poslovnog udruženja (CSEBA).
Naime, željeznica na tom potezu trenutno je u jako lošem stanju pa je teretni prijevoz spor i skup. Do danas je obnovljeno 50 posto pruge, u što je uloženo 44 milijuna kuna, a za isti toliki iznos za obnovu preostalog dijela pruge potrebno je pronaći izvore financiranja.
- Zasad je izvjesno da će se najbrže, za nekoliko mjeseci, realizirati projekt ulaska kineskog kapitala u Luku Zadar. Kineski investitori u idućih nekoliko godina u prvoj fazi najavljuju ulaganja od 215 milijuna kuna u Luku Zadar, čime će ova luka postati ozbiljan igrač na istočnoj obali Jadrana. Nakon toga, u drugoj fazi se očekuju ulaganja od 200 milijuna eura, koja će Luku Zadar pretvoriti u suvremenu lučku kompaniju. Potencijal je gradnja kontejnerskog terminala. Time bi se na Luku Zadar prebacio dio prometa i tereta kineskih partnerskih kompanija koji je sada u Luci Koper.
Jednostavno, kineska će roba preko Zadra brže stizati do europskih odredišta, računa se da će se transport skratiti za osam do deset dana - doznajemo od Malusa.

Direktna charter linija

Osim za Luku kao trenutnu "priču broj 1", kineski investitori zainteresirani su i za poduzetničku zonu Crno, ali i za projekt dogradnje Zračne luke Zadar i moguće uzimanje aerodroma u koncesiju. Prije dvije godine, naime, najaktualniji zadarski posao s Kinezima bila je direktna charter linija iz grada Hainana, kojom je jednom tjedno u zadarsku Zračnu luku trebao stizati zrakoplov s kineskim turistima iz pokrajine Chongqing. Nakon što su nekoliko puta obavljeni razgovori s predstavnicima četvrte po snazi tamošnje aviokompanije Hainan Airelens, ta je priča pomalo pala u drugi u plan. Kako doznajemo, zapelo je na zajedničkom sufinanciranju tih letova s obje strane, hrvatske i kineske, iako načelno i dalje postoji spremnost za ulaganje. Međutim, čarteri su tek dio šire priče jer kineske investitore zapravo zanima puno veći projekt širenja Zračne luke Zadar, no za taj se posao još uvijek čekaju neke dozvole Ministarstva prometa.Iako je službeni razlog posjeta zadarske delegije Kini tvornica vozila, najveći i najizgledniji posao koji bi Zadrani mogli sklopiti s tamošnjim investitorima je ulazak kineskog strateškog partnera u Luku Zadar.


Prema dobro upućenim izvorima, taj bi posao mogao biti dogovoren u roku od nekoliko mjeseci, najkasnije do početka ljeta. Kineskim partnerima Luka Zadar najzanimljivija je zbog njezina povoljnog strateškog položaja jer bi roba za Zadar putovala desetak dana kraće nego do luka na sjeveru Europe, a uz to luku vide i kao dio važnog kineskog projekta "Jedan pojas, jedan put". S druge strane, zadnjih godina poslovanje Luke Zadar je loše, opterećeno i visokim troškovima koncesijskih naknada, pa je za opstanak kompanije nužan ulazak ozbiljnog strateškog investitora.

Infrastruktura

A nije nepoznato da su planovi kineskih investitora u zadarskoj regiji vezani baš uz infrastrukturu. Osim Luke Zadar, riječ je o Poduzetničkoj zoni Crno, modernizaciji gotovo zaboravljene željezničke pruge Knin - Zadar te Zračnoj luci Zadar, koja je u ovom trenutku, u ovoj priči, najdalje od realizacije. Sve ovo potvrđeno je i prilikom nedavnog posjeta kineskog veleposlanika Zadru.
- Točno je da je u posljednjih nekoliko mjeseci aktualiziran projekt modernizacije pruge Knin - Zadar, koji je također u fokusu kineskog interesa. Na nedavnom kinesko-hrvatskom poslovnom forumu u Šangaju Nikolina Brnjac, državna tajnica u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture, predstavila je prometne prednosti hrvatskih luka i naglasila koliko se cijeni interes kineskih investitora za ulaganje u razvoj Luke Zadar. Ono što je njih tada najviše zanimalo je ulaganje u projekt obnove željeznice Zadar - Knin - kaže nam Siniša Malus iz Kineskog jugoistočnoeuropskog poslovnog udruženja (CSEBA).
Naime, željeznica na tom potezu trenutno je u jako lošem stanju pa je teretni prijevoz spor i skup. Do danas je obnovljeno 50 posto pruge, u što je uloženo 44 milijuna kuna, a za isti toliki iznos za obnovu preostalog dijela pruge potrebno je pronaći izvore financiranja.
- Zasad je izvjesno da će se najbrže, za nekoliko mjeseci, realizirati projekt ulaska kineskog kapitala u Luku Zadar. Kineski investitori u idućih nekoliko godina u prvoj fazi najavljuju ulaganja od 215 milijuna kuna u Luku Zadar, čime će ova luka postati ozbiljan igrač na istočnoj obali Jadrana. Nakon toga, u drugoj fazi se očekuju ulaganja od 200 milijuna eura, koja će Luku Zadar pretvoriti u suvremenu lučku kompaniju. Potencijal je gradnja kontejnerskog terminala. Time bi se na Luku Zadar prebacio dio prometa i tereta kineskih partnerskih kompanija koji je sada u Luci Koper.
Jednostavno, kineska će roba preko Zadra brže stizati do europskih odredišta, računa se da će se transport skratiti za osam do deset dana - doznajemo od Malusa.

Direktna charter linija

Osim za Luku kao trenutnu "priču broj 1", kineski investitori zainteresirani su i za poduzetničku zonu Crno, ali i za projekt dogradnje Zračne luke Zadar i moguće uzimanje aerodroma u koncesiju. Prije dvije godine, naime, najaktualniji zadarski posao s Kinezima bila je direktna charter linija iz grada Hainana, kojom je jednom tjedno u zadarsku Zračnu luku trebao stizati zrakoplov s kineskim turistima iz pokrajine Chongqing. Nakon što su nekoliko puta obavljeni razgovori s predstavnicima četvrte po snazi tamošnje aviokompanije Hainan Airelens, ta je priča pomalo pala u drugi u plan. Kako doznajemo, zapelo je na zajedničkom sufinanciranju tih letova s obje strane, hrvatske i kineske, iako načelno i dalje postoji spremnost za ulaganje. Međutim, čarteri su tek dio šire priče jer kineske investitore zapravo zanima puno veći projekt širenja Zračne luke Zadar, no za taj se posao još uvijek čekaju neke dozvole Ministarstva prometa.
Iako je službeni razlog posjeta zadarske delegije Kini tvornica vozila, najveći i najizgledniji posao koji bi Zadrani mogli sklopiti s tamošnjim investitorima je ulazak kineskog strateškog partnera u Luku Zadar.


Prema dobro upućenim izvorima, taj bi posao mogao biti dogovoren u roku od nekoliko mjeseci, najkasnije do početka ljeta. Kineskim partnerima Luka Zadar najzanimljivija je zbog njezina povoljnog strateškog položaja jer bi roba za Zadar putovala desetak dana kraće nego do luka na sjeveru Europe, a uz to luku vide i kao dio važnog kineskog projekta "Jedan pojas, jedan put". S druge strane, zadnjih godina poslovanje Luke Zadar je loše, opterećeno i visokim troškovima koncesijskih naknada, pa je za opstanak kompanije nužan ulazak ozbiljnog strateškog investitora.

Infrastruktura

A nije nepoznato da su planovi kineskih investitora u zadarskoj regiji vezani baš uz infrastrukturu. Osim Luke Zadar, riječ je o Poduzetničkoj zoni Crno, modernizaciji gotovo zaboravljene željezničke pruge Knin - Zadar te Zračnoj luci Zadar, koja je u ovom trenutku, u ovoj priči, najdalje od realizacije. Sve ovo potvrđeno je i prilikom nedavnog posjeta kineskog veleposlanika Zadru.
- Točno je da je u posljednjih nekoliko mjeseci aktualiziran projekt modernizacije pruge Knin - Zadar, koji je također u fokusu kineskog interesa. Na nedavnom kinesko-hrvatskom poslovnom forumu u Šangaju Nikolina Brnjac, državna tajnica u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture, predstavila je prometne prednosti hrvatskih luka i naglasila koliko se cijeni interes kineskih investitora za ulaganje u razvoj Luke Zadar. Ono što je njih tada najviše zanimalo je ulaganje u projekt obnove željeznice Zadar - Knin - kaže nam Siniša Malus iz Kineskog jugoistočnoeuropskog poslovnog udruženja (CSEBA).
Naime, željeznica na tom potezu trenutno je u jako lošem stanju pa je teretni prijevoz spor i skup. Do danas je obnovljeno 50 posto pruge, u što je uloženo 44 milijuna kuna, a za isti toliki iznos za obnovu preostalog dijela pruge potrebno je pronaći izvore financiranja.
- Zasad je izvjesno da će se najbrže, za nekoliko mjeseci, realizirati projekt ulaska kineskog kapitala u Luku Zadar. Kineski investitori u idućih nekoliko godina u prvoj fazi najavljuju ulaganja od 215 milijuna kuna u Luku Zadar, čime će ova luka postati ozbiljan igrač na istočnoj obali Jadrana. Nakon toga, u drugoj fazi se očekuju ulaganja od 200 milijuna eura, koja će Luku Zadar pretvoriti u suvremenu lučku kompaniju. Potencijal je gradnja kontejnerskog terminala. Time bi se na Luku Zadar prebacio dio prometa i tereta kineskih partnerskih kompanija koji je sada u Luci Koper.
Jednostavno, kineska će roba preko Zadra brže stizati do europskih odredišta, računa se da će se transport skratiti za osam do deset dana - doznajemo od Malusa.

Direktna charter linija

Osim za Luku kao trenutnu "priču broj 1", kineski investitori zainteresirani su i za poduzetničku zonu Crno, ali i za projekt dogradnje Zračne luke Zadar i moguće uzimanje aerodroma u koncesiju. Prije dvije godine, naime, najaktualniji zadarski posao s Kinezima bila je direktna charter linija iz grada Hainana, kojom je jednom tjedno u zadarsku Zračnu luku trebao stizati zrakoplov s kineskim turistima iz pokrajine Chongqing. Nakon što su nekoliko puta obavljeni razgovori s predstavnicima četvrte po snazi tamošnje aviokompanije Hainan Airelens, ta je priča pomalo pala u drugi u plan. Kako doznajemo, zapelo je na zajedničkom sufinanciranju tih letova s obje strane, hrvatske i kineske, iako načelno i dalje postoji spremnost za ulaganje. Međutim, čarteri su tek dio šire priče jer kineske investitore zapravo zanima puno veći projekt širenja Zračne luke Zadar, no za taj se posao još uvijek čekaju neke dozvole Ministarstva prometa.
Iako je službeni razlog posjeta zadarske delegije Kini tvornica vozila, najveći i najizgledniji posao koji bi Zadrani mogli sklopiti s tamošnjim investitorima je ulazak kineskog strateškog partnera u Luku Zadar.


Prema dobro upućenim izvorima, taj bi posao mogao biti dogovoren u roku od nekoliko mjeseci, najkasnije do početka ljeta. Kineskim partnerima Luka Zadar najzanimljivija je zbog njezina povoljnog strateškog položaja jer bi roba za Zadar putovala desetak dana kraće nego do luka na sjeveru Europe, a uz to luku vide i kao dio važnog kineskog projekta "Jedan pojas, jedan put". S druge strane, zadnjih godina poslovanje Luke Zadar je loše, opterećeno i visokim troškovima koncesijskih naknada, pa je za opstanak kompanije nužan ulazak ozbiljnog strateškog investitora.

Infrastruktura

A nije nepoznato da su planovi kineskih investitora u zadarskoj regiji vezani baš uz infrastrukturu. Osim Luke Zadar, riječ je o Poduzetničkoj zoni Crno, modernizaciji gotovo zaboravljene željezničke pruge Knin - Zadar te Zračnoj luci Zadar, koja je u ovom trenutku, u ovoj priči, najdalje od realizacije. Sve ovo potvrđeno je i prilikom nedavnog posjeta kineskog veleposlanika Zadru.

- Točno je da je u posljednjih nekoliko mjeseci aktualiziran projekt modernizacije pruge Knin - Zadar, koji je također u fokusu kineskog interesa. Na nedavnom kinesko-hrvatskom poslovnom forumu u Šangaju Nikolina Brnjac, državna tajnica u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture, predstavila je prometne prednosti hrvatskih luka i naglasila koliko se cijeni interes kineskih investitora za ulaganje u razvoj Luke Zadar. Ono što je njih tada najviše zanimalo je ulaganje u projekt obnove željeznice Zadar - Knin - kaže nam Siniša Malus iz Kineskog jugoistočnoeuropskog poslovnog udruženja (CSEBA).

Naime, željeznica na tom potezu trenutno je u jako lošem stanju pa je teretni prijevoz spor i skup. Do danas je obnovljeno 50 posto pruge, u što je uloženo 44 milijuna kuna, a za isti toliki iznos za obnovu preostalog dijela pruge potrebno je pronaći izvore financiranja.

- Zasad je izvjesno da će se najbrže, za nekoliko mjeseci, realizirati projekt ulaska kineskog kapitala u Luku Zadar. Kineski investitori u idućih nekoliko godina u prvoj fazi najavljuju ulaganja od 215 milijuna kuna u Luku Zadar, čime će ova luka postati ozbiljan igrač na istočnoj obali Jadrana. Nakon toga, u drugoj fazi se očekuju ulaganja od 200 milijuna eura, koja će Luku Zadar pretvoriti u suvremenu lučku kompaniju. Potencijal je gradnja kontejnerskog terminala. Time bi se na Luku Zadar prebacio dio prometa i tereta kineskih partnerskih kompanija koji je sada u Luci Koper.

Jednostavno, kineska će roba preko Zadra brže stizati do europskih odredišta, računa se da će se transport skratiti za osam do deset dana - doznajemo od Malusa.

Direktna charter linija

Osim za Luku kao trenutnu "priču broj 1", kineski investitori zainteresirani su i za poduzetničku zonu Crno, ali i za projekt dogradnje Zračne luke Zadar i moguće uzimanje aerodroma u koncesiju. Prije dvije godine, naime, najaktualniji zadarski posao s Kinezima bila je direktna charter linija iz grada Hainana, kojom je jednom tjedno u zadarsku Zračnu luku trebao stizati zrakoplov s kineskim turistima iz pokrajine Chongqing.

Nakon što su nekoliko puta obavljeni razgovori s predstavnicima četvrte po snazi tamošnje aviokompanije Hainan Airelens, ta je priča pomalo pala u drugi u plan. Kako doznajemo, zapelo je na zajedničkom sufinanciranju tih letova s obje strane, hrvatske i kineske, iako načelno i dalje postoji spremnost za ulaganje. Međutim, čarteri su tek dio šire priče jer kineske investitore zapravo zanima puno veći projekt širenja Zračne luke Zadar, no za taj se posao još uvijek čekaju neke dozvole Ministarstva prometa.

26. travanj 2024 03:16