Ima tome već 15-ak godina, ali živo nam je ostalo u sjećanju kada je pokrenut Srdela snack, ambiciozni projekt koji je gastro ponudu u Dalmaciji trebao vratiti korjenima, na plavu ribu začinjenu maslinovim uljem u domaćem kruhu. Taj ambiciozni lanac restorana koji će nuditi “hrvatski big mac”, kako mu se tada tepalo, polako je pao u zaborav, a riba kao snack u gradu je kapitulirala pred pizzom i ćevapima zbog čega se Zadar gastronomski “brendirao” kao “pizza cut city”.
Međutim, priča s ribljim snackom, na sreću, ponovno živi i to na mjestu legenarne konobe Stomorica u Varoši gdje je prije 10-ak dana otvoren Delimaris fish&chips- prvi zadarski snack bar koji autohtone jadranske morske proizvode nudi u obliku street fooda. Pa tako uz tradicionalne friture srdela, gavuna, trlja i kozica, tamo možete probati morske specijalitete u modernom ruhu: sporo pečenu sipu u bagel pecivu, hobotnicu u somunu, tortilje od tune u teriyaki umaku ili tuna burger sa kapula džemom.
- Zadru je ovakvo mjesto trebalo, i kao gradu i kao destinaciji koja se zadnjih godina gastronomski okrenula isključivo pizzama i burgerima. A grad smo na moru gdje će svaki gost sigurno željeli probati autentičnu domaću jadransku spizu. Pri tome smo vodili računa da ljudima ponudimo tradicionalnu namirnicu u modernom štihu jer je to, kako nam iskustvo pokazuje, dobitna kombinacija- kaže nam voditelj ovog projekta, Luka Bolić iz Di Marisa. Delimaris je, naime, nastavak uspješne priče Di Marisa, maloprodajnog branda tvrtke Marikomerc koja je posao s distribucijom ribe i ribljih prerađevina sada nastavila i kroz ugostiteljstvo.
Posao osmišljavanja gastro ponude, koja će na zanimljiv način spojiti tradicionalno i moderno, povjerili su Tomislavu Karamarku, nagrađivanom hrvatskom kuharu, pobjedniku državnog kuharskog prvenstva i dobitniku nagrade Hrvatske turističke zajednice za najboljeg kuhara. On, pak, ništa nije prepustio slučaju pa se, osim što je meni obogatio raznim umacima koji se u tracionalno konzervativnoj domaćoj kuhinji često zaobilaze, računa vodio i o izgledu “valovitih” krumpirića.
- Ovo je početak, testna sezona, da vidimo kako grad diše. Ne želimo ovdje raditi samo ljetnih mjesec dana za turiste, već cijelu godinu za naše ljude kojima želimo ponuditi nešto ukusno, lagano, zdravo i brzo. A domaće. Zato smo tome prilagodili i ponudu i cijene koje svakome omogućavaju da proba vrhunski proizvod u rasponu od 20-ak do 70-ak kuna. Ako bude išlo, iduće godine radit ćemo stalno. Želimo da ovo bude prepoznatljivo mjesto u gradu. Reakcije su za sada super, naši Zadrani se već zanimaju za dalmatinske marende koje su nam uskoro u planu jer su se već i pomalo zasitili ove mesne dominacije - kaže Bolić dodajući kako je, prema dosadašnjem iskustvu, ova sezona iznenađujuće dobra u odnosu na ono što se očekivalo u trećem mjesecu.
- Nije senzacionalno, što u ovim okolnostima nije ni moguće, ali rezultati su sasvim pristojni. Restorani su počeli raditi, maloprodaja isto tako odrađuje svoj dio tako da smo zadovoljni s obzirom na ono što je moglo biti- zaključuje Bolić.