StoryEditorOCM
4 kantunaIZ PRVE RUKE

Zadranin je bio žrtva internetske prijevare: Kupio sam patike i platio ih karticom, ali onda je počeo pakao. Pazite, i vas mogu ovako prevariti!

Piše I.N.
4. siječnja 2024. - 20:28

Da je kupnja preko interneta (još) uvijek može biti gorka i neugodna avantura, pokazuje i iskustvo jednog Zadranina koji je preko on-line trgovine htio kupiti patike.

- Nisam prvi put kupovao preko interneta i bio sam uvjeren da je to sigurna kupnja. Novi model Nike patika na popustu, poznata stranica za prodaju, poznati brendovi, velika ponuda... Sve je izgledalo kao odlična prilika. Na kraju se ispostavilo da je to bilo moje nagore iskustvo kupnje preko interneta - započinje priču naš sugrađanin koji nas je zamolio da mu ime ne navodimo.

- Prvi put sam kupovao na toj stranici, dobio sam preporuku jer na njoj ima veliki izbor patika po povoljnim cijenama. I stvarno, stranica je registrirana u Španjolskoj, imaju svoje profile na društvenim mrežama, i na njima su istaknuti najpoznatiji brendovi s odličnom ponudom. Ja sam normalno kliknuo na svoje patike i karticom platio račun, oko 100 eura. Međutim, nedugo nakon što sam platio, obavještavaju me da ne rade isporuke u Hrvatskoj te da im pošaljem drugu adresu. Odmah sam ponovno otišao na njihovu stranicu, i da, bio sam u pravu. Nigdje na stranici nije bilo upozorenja ili informacije da se dostava ne radi u Hrvatskoj. Uostalom, Hrvatska je članica EU i smatrao sam da je dostava unutar zemalja EU normalna stvar. Ali tako nije bilo - govori naš sugovornik, ali to je bio tek početak priče i, pokazat će se, najmanji problem.  

- Odgovorio sam im da nemam drugu adresu nego da mi izvole izvršiti povrat novca. Oni su tada počeli otezati i novac mi nisu htjeli vratiti. Na koncu su mi, nakon nekoliko mojih mejlova u kojima sam inzistirao na povratu, jednostavno blokirali mail adresu! Mislio sam da ću poludjeti. Ne samo što su ignorirali moje opravdano nezadovoljstvo, nego su mi još zabranili da s njima komuniciram. Svinjarija kakvu ne pamtim! - kaže, nastavljajući svoje negativno iskustvo:

- Nisam znao što da radim. Nisam htio ostati bez novca, ali, što je najgore, osjećao sam se prevarenim. Da sam znao da ne rade dostavu u Hrvatskoj sigurno ne bih u takvu kupnju upuštao, ali ovako su me doveli u zabludu. Mislio sam se što da napravim i odlučio sam se javiti Europskom potrošačkom centru Hrvatska (ECC) pri Ministarstvu gospodarstva i održivog razvoja. Opisao sam im svoje iskustvo sa španjolskom stranicom i brzo su mi se javili. Odgovorili su mi kako postoji velika mogućnost da sam žrtva internetske prevare te da se za povrat novaca obratim svojoj kartičnoj kući i zatražim poništenje transakcije. Ako oni ponište transakciju, novac će mi biti vraćen.

Ako ne budem mogao riješiti problem na taj način, rekli su mi da im se opet javim, uz napomenu da ukoliko se uistinu radi o internetskoj prevari, u tom slučaju ECC ne može ništa poduzeti. Jedino što u takvim situacijama predstoji je podnošenje prijave policiji za cybercrime (računalni kriminal), ali to mi ne garantira povrat novca, već isključivo pokretanje istrage od strane policije, odnosno sankcija za počinitelje, naravno, ako se počinitelji otkriju i krivnja dokaže.

- Naravno, to vam ne daje prevelika očekivanja - nastavlja - i ja sam napravio ono što sam smatrao najbržim načinom da dođem do povrata novca. Javio sam se svojoj banci, poslao sam im cijelu korespondenciju koju sam vodio s trgovinom preko kojeg sam kupio patike, poslao sam izvadak transakcije i banka mi je na koncu stornirala plaćanje i vratila novac. Naravno, za sve to je trebalo vremena, u mome slučaju više od pola godine – priča naš sugrađanin. 

Zanimalo nas je da li se na koncu obratio policiji.

- Nisam. Vrijednost prijevare je relativno mala, nisam imao nikakvih pisanih tragova, ali sam ih na početku svejedno nazvao i pitao za pomoć. Oni su mi odmah predložili prijavu, ali ja sam se odlučio za drugačiji pristup i uspio povratiti svoj novac. Kasnije sam shvatio da se prije kupnje treba svaku stranicu dobro provjeriti. I ono što piše na njoj i ono što ne piše, a na ovoj, ponavljam, nije nigdje bilo navedeno, niti su u međuvremenu tu infomaciju dodali, da ne vrše dostavu u Hrvatsku, iako smo zemlja EU. Što znači da se moje oiskustvo može dogoditi i drugim kupcima iz Hrvatske.

Druga važnu stvar, otkrio sam stranicu na kojoj korisnici ocjenjuju raznorazne internetske trgovine. Moja trgovina, koja me prevarila, ima ocjene 149 korisnika, a prosječna ocjena, od maksimalne ocjene 5, iznosi 1,7!  Da sam to znao prije, nikad se ne bih upuštao u kupnju, a kad sam pročitao komentare nezadovoljnih korisnika, onda stvarno vrijedi preporuka – ne kupovati ni u kojem slučaju!”, poručuje naš sugrađanin.

21. studeni 2024 18:12