StoryEditor
4 kantunaLIBURNIJA U BANANI

Žali nam se Zadranin: ‘Iz grada moram krenuti ujutro u 5.45, a bus za nazad iz Zatona imam tek u 19.15. Ako nastave ovako - ja ću dobiti otkaz!

Piše Ana Vučetić Škrbić
15. lipnja 2020. - 22:33

Sredina je lipnja, život se gotovo svugdje vratio u normalu. Svugdje osim u vozni red Liburnije gdje je broj linija prema prigradskim mjestima u županiji još uvijek minimalan, kao da smo u režimu suzbijanja epidemije.

Iako se građani koji su osuđeni na korištenje javnog prijevoza svakodnevno žale, u novom voznom redu koji je na snazi od 13. lipnja, broj linija povećan je minimalno. Prema većini mjesta i gradova po županiji u jednom smjeru i dalje prometuju od jedne do tri linije dnevno, izuzetak su samo Pakoštane, Sukošan i Biograd.

I u zapadnom dijelu županije, prema Ninu i Viru, voze samo tri autobusa u jednom smjeru što je postalo ozbiljan problem za radnike koji svakodnevno putuju na toj relaciji, pogotovo u ranim jutarnjim satima kada nema niti jedne linije. Jedan od njih je i 32-godišnji Zadranin Nenad Funčić koji radi u Zatonu.

- Nastavi li Liburnija ovako, ja ću dobiti otkaz. Ugovor mi istječe 1. srpnja, a s ovakvim voznim redom sigurno ne mogu zadržati posao. Imaju samo tri linije dnevno, što znači da bih uopće došao na posao moram krenuti ujutro u 5 i 45, a bus za nazad imam tek u 19 i 15. Da barem ubace još koju liniju, bilo bi lakše, ali ovako je nemoguće. I nisam ja jedini, svima koji rade i putuju javnim prijevozom je isto ovako. Putnici se žale, vozači se žale jer imaju prevelike rupe između linija i u ostatku vremena voze prazne autobuse jer ovakav raspored nikome ne odgovara. Zar to nije potpuni apsurd - pita Funčić, dodajući kako ne razumije ovakvo ponašanje Liburnije koja još uvijek živi u režiju pandemije dok je život, a s njim i radne obaveze, krenuo naprijed još sredinom svibnja.

image
Edvin Šimunov, direktor Liburnije
Jure Miskovic/Cropix

- U trgovačkim centrima ljudi jedni drugima dišu za vratom, malo tko više uopće poštuje distancu od dva metra, sve radi normalno, i uglavnom bez ikakvih ograničenja. Samo Liburnija ima svoja pravila zbog kojih korisnici njihovih usluga, poput mene, mogu ostati bez posla. Gdje je tu logika, ja zaista ne vidim - završava Funčić.

Financijski gubitak

Direktor Liburnije Edvin Šimunov kaže kako je ovaj vozni red, koji je sad na snazi, vrhunac onoga što uspjevaju napraviti u sadašnjem trenutku koji je financijski gotovo poguban za njih.

- Znate kako trenutno stojimo? U prvih 20 dana svibnja imali smo destinu prometa koju smo imali lani, niti 200 tisuća kuna. Mi smo trgovačko društvo, da bi jedna vožnja bila rentabilna, vi morate imati barem pola autobusa puno. A nama su autobusi prazni. Ono malo novca što se zaradi, mora se pametno raspodijeliti i omogućiti dostupnost usluge prijevoza što većem broju ljudi. Ali zato je broj linija po destinaciji manji. Svjesni smo svega, meni je žao svakog pojedinca koji zbog ovakve situacije ima problema, ali stanje je, na žalost, ovakvo kakvo vam govorim - kaže direktor Šimunov dodajući kako je postojeći vozni red napravljen prema informacijama koje su imali u Liburniji.

- Prema onome što smo dobivali s terena, prije svega tu mislim na radno vrijeme naših putnika, taj smo raspored prilagođavali. Ako ima potrebe, to se može i korigirati, ali molim ljude da nam se jave ako ovo nije dobro jer mi drugih informacija nemamo. Isto tako, tu su i jedinice lokalne samouprave, čija je zadaća unaprijediti život svojih građana, a javni prijevoz spada u tu kategoriju. I oni bi, ukoliko postoji ovakav problem, trebali predložiti korekciju linija ukoliko ćemo nekoj grupi građana na ovaj način olakšati - završava Šimunov.

image
Luka Gerlanc/Cropix
24. rujan 2022 22:29