StoryEditorOCM
ForumTREĆA FAZA

Izašle detaljne upute HZJZ-a za otvaranje škola i vrtića: pogledajte kako će biti organizirana nastava i tko ne smije u klupe

Piše PSD
30. travnja 2020. - 12:57

Druga faza popuštanja mjera započinje u ponedjeljak kada će se zdravstvene ustave otvoriti za pacijente, s radom počinju frizeri, kozmetičari, kafići, a Hrvatski zavod za javno zdravstvo upravo je objavio i detaljne mjere za rad škola i vrtića.

 - Upute HZJZ-a su među najrestriktivnijima u Europi, a usmjerene su na dobrobit djece. Izradili smo i preporuke za škole, ravnatelje, učitelje i danas će to biti na dnevnom redu sastanka s ravnateljima i osnivačima – komentirala je ministrica Blaženka Divjak.

"Upute treba dobro proučiti i kad to pročitate sve je jasno", rekla je.

HZJZ preporučuje da u škole i vrtiće ne idu djeca s kroničnim  bolestima (respiratornim, kardiovaskularnim, dijabetesom,  malignim  bolestima, imunodeficijencijama i s većim tjelesnim i motoričkim oštećenjima) kao i djece čiji roditelji ili ukućani imaju jednu od navedenih bolesti. Ako ukućani djelatnika imaju jednu od navedenih bolesti ili su starije životne dobi (65 i više godina), tijekom boravka kod kuće  moraju se pridržavati mjera fizičkog razmaka kao i pojačane higijene, radi zaštite ukućana. 

Ostanak kod kuće kada je to moguće.

Potiče se ostanak kod kuće za svu djecu gdje se to može osigurati, s obzirom da broj djece u vrtićima i školama može biti takav da se mjere fizičkog razmaka u neće moći  poštovati. Budući će se nastava na daljinu i dalje održavati, HZJZ potiče nastavak obrazovanja djece razredne nastave od kuće, u svim situacijama kad je to moguće.

Fizičko udaljavanje od 2 metra.

Rad ustanove neophodno je organizirati na način da se osigura u što većoj  mjeri  socijalno distanciranje (fizički razmak) kao i pojačana  osobna higijena i higijena prostora. Fizički razmak od najmanje 2 metra u zatvorenom prostoru posebno provode djelatnici u odnosu na druge djelatnike, te se navedeni fizički razmak preporuča održavati kada je god moguće između djelatnika i djece, s iznimkom njege djeteta koja se provodi u što kraćem vremenu. 

U istom zajedničkom prostoru (primjerice zbornica) djelatnici održavaju fizički razmak od 2 metra, te se sastanci,  dogovori i edukacije djelatnika odvijaju e-komunikacijom  ili  telefonom, a ulazak roditelja u ustanovu treba izbjeći kad je god moguće. U istom prostoru u isto vrijeme smiju boraviti isključivo djeca i odgajatelj/nastavnik iz iste odgojno-obrazovne grupe. 

Fizički razmak kao i pojačanu osobnu higijenu djece neophodno je poticati ali treba očekivati da će kod  provedbe  neminovno  dolaziti  do  određenih  odstupanja  uslijed  razvojnih  značajki  pojedinih dobi koje karakterizira: 

− istraživanje prostora i predmeta koji okražuju dijete (u određenoj dobi stavljanje u usta ruku i predmeta), 

− znatiželja u odnosu na druge osobe/drugu djecu, 

− nerazumijevanje uputa, 

− nepoštovanje uputa, motorička nespretnost i nedoraslost, 

− motorički nemir i potreba za kretanjem.  

Organizacija rada s djecom

Boravak u vrtićima i školama neophodno je organizirati na sljedeći način: 

•  odgojno-obrazovne skupine djece s manjim brojem uvijek iste djece (po mogućnosti do 9 djece u grupi i jedan odgajatelj/nastavnik što ukupno daje po mogućnosti 10 osoba – nakon formiranja skupine djece, 14 dana  od početka primjene ovih uputa uključujući neradne dane, ne primaju se nova djeca u skupinu), 

•  za jednu grupu djece brine jedan odgajatelj/nastavnik odnosno dva (u slučaju produženog boravka u školi odnosno u popodnevnoj smjeni u dječjem vrtiću) bez „preklapanja“, •izbjegava  se  fizički  kontakt  (bliski  kontakt)  djece  iz  jedne  odgojno-obrazovne  skupine  s drugom djecom, roditeljima/starateljima druge djece i drugim djelatnicima ustanove, 

•  svaka odgojno-obrazovna skupina boravi u jednoj odgovarajućoj prostoriji,

•  odgajatelj/nastavnik s djecom provodi što je više moguće vremena na otvorenom, 

•  krevetići za dnevni odmor djece, stolovi za jelo i školske klupe razmiču se tako da djeca leže odnosno sjede na udaljenosti od  dva metra i to svako dijete uvijek na istom mjestu.  

Organizacija  prostora

Preporučene značajke prostorije u kojoj boravi jedna odgojno-obrazovna grupa djece (učionica ili drugi odgovarajući prostor, primjerice sportska dvorana):

• prostorija što veće površine i visine, prozračna  i osunčana  (odgovarajući  izvor dnevnog svijetla),

• prostorija je vratima odvojena od prostorija u kojima borave druge skupine 

• prostorija se može dobro provjetriti vanjskim zrakom 

• u neposrednoj blizini prostorije je toalet koji koristi isključivo ta odgojno-obrazovna grupa 

• u prostoriji je potrebno organizirati prehranu djece (obroci se mogu dostaviti u prostoriju te konzumirati u prostoriji), na način da osoba koja donosi hranu ostavi hranu na kolicima ili sl. ispred ulaza u učionicu/skupine te odgajatelj/učitelj unosi hranu u prostoriju u kojoj borave djeca, hrana mora biti unaprijed podijeljena u porcije. •prostorija ima direktan izlaz na veću terasu, balkon ili, ako je moguće, dvorište

• izbjegava  se  svaki  ulazak  drugih  osoba  (primjerice zbog  čišćenja, popravka  ili  donošenja hrane) u prostoriju tako dugo dok su djeca u prostoriji

• prolazak  kroz  zajedničke  prostorije  treba  izbjegavati  i  skratiti  na  minimum,  a  ako  je navedeno neophodno, prolaz kroz zajedničke prostorije se organizira na način da u isto vrijeme prolaze djeca i odgajatelj/nastavnik iz jedne odgojno-obrazovne skupine dok druge osobe  ne  prolaze  u  isto  vrijeme,  uz  poticanje  djece  da  kod  takvih  prolaza  ne  dotiču površine ili predmete. 

Ulazak i izlazak iz vrtića i škola 

Ograničen  ulazak  u  školske  ustanove

Do daljnjeg su zabranjeni svi posjeti vrtićima i školama (kazališne predstave, izvannastavne aktivnosti i sl.). Neophodno je osigurati protok/dolazak što manjeg broj osoba, kako na ulazu u vrtić ili školu tako i u unutarnjim prostorima ustanove. 

Primopredaja djece

Roditelji dovode i odvode djecu u predmetne ustanove na način da, ako je ikako moguće, ne ulaze u ustanovu osim u krajnjoj nuždi, već dolaze do ulaza pri čemu zadržavaju distancu od najmanje 2 metra u odnosno na druge roditelje i djecu. Dijete odgajatelj preuzima ili prepušta roditelju/skrbniku ispred ulaza u ustanovu, primjereno dobi djeteta. Za vrijeme primopredaje, drugu djecu čuvaju druge odrasle osobe koje su na radnom mjestu. Djeca se ne ostavljaju bez nadzora. 

Školska oprema

Učenik dolazi i odlazi iz škole sa školskom torbom, ako nije  omogućeno zadržavanje torbe u školi, te svoju opremu i pribor ne dijeli s drugim učenicama. Ako je moguće organizirati, roditelj donosi i odnosi u dječji vrtić obilježeni ruksak s opremom isključivo petkom (posljednji radni dan u tjednu) kada dolazi po dijete. Odgajatelj preuzima i vraća ruksak roditelju ispred ulaznih vrata. Odgajatelj odlaže ruksak u vrtiću, te ruksak stoji nekorišten preko vikenda i počinje se koristiti tek nakon pauze od 48-72 sati.   

Pratnja djece do školske ustanove ili iz nje

Dijete se dovodi i odvodi iz ustanove na način da je u pratnji jednog djeteta uvijek jedna odrasla osoba. Kada je god moguće, u pratnji pojedinog dijeta uvijek je ista osoba ili se izmjenjuju dvije odrasle osobe.  

Rizični pratitelji

Kada god je moguće, u pratnji djeteta treba biti odrasla osoba koja živi u istom kućanstvu s djetetom te upravo ona osoba  koja je,  u odnosu na druge osobe koje bi mogle dovoditi i odvoditi dijete, uključena u takav tip dnevnih aktivnosti da je njena mogućnost zaraze s COVID-19 najmanja.

 Kada god je moguće, u pratnji djeteta treba biti odrasla osoba koja ne spada u rizičnu skupinu na obolijevanje  od  COVID-19,  to jest nije starije životne dobi (65 i više  godina) niti je kronični bolesnik. 

Ulazak u vrtiće i škole po dobnim skupinama

Kada god je  moguće, djecu iz svake odgojno-obrazovne skupine dovode i odvode roditelji/skrbnici u zasebno prethodno dogovoreno vrijeme različito za svaku odgojno-obrazovnu skupine, s razmakom od najmanje 10 minuta između dvije odgojno-obrazovne skupine. Djecu i roditelje  pred  ulaznim  vratima dočekuje odgajateljica odnosno učiteljica  u  prvom  razredu osnovne škole. Nakon prvog razreda osnovne škole,  djeca sama ulaze u zgradu škole. Roditelji se ne okupljaju na ulazu.

Bolesni roditelji

Roditelji/skrbnici ne smiju dovoditi niti odvode djecu iz ustanova niti ulaziti u vanjske prostore (dvorište, vrt, igralište) i unutarnje prostore ustanove ako imaju povišenu tjelesnu temperaturu, respiratorne simptome poput kašlja i kratkog daha ili koji su pod rizikom da su mogli biti u kontaktu s osobama pozitivnim na COVID-19 ili su pod sumnjom da bi mogli biti zaraženi s COVID-19 a pogotovo ako su u samoizolaciji jer tada ne smiju izlaziti iz kuće. 

Bolesna djeca

Djeca koja imaju povišenu tjelesnu temperaturu, respiratorne  simptome poput kašlja i kratkog daha ili koji su pod rizikom da su mogli biti u kontaktu s osobama pozitivnim na COVID-19 (primjerice u kućanstvu ili u ustanovi) ili su pod sumnjom da bi mogli biti zaražena s COVID-19 ostaju kod kuće te ih  roditelji ne smiju dovoditi u ustanove. Činjenice  iz prethodne dvije rečenice, kao i činjenicu da se radi o djetetu s oba zaposlena roditelja te ne postoji druga mogućnost  zbrinjavanja djece,  kao i to da je roditelj upoznat s ovim  uputama u cjelini, roditelj potvrđuje pisanom izjavom ravnatelju ustanove prije uključivanja djeteta u ustanovu. 

Postupanje djece po ulasku u vrtić ili školu

Dijete ulazi tako da odlazi do garderobe, obuva papuče, skida jaknu, te pere ruke sapunom i vodom prije ulaska u skupinu/učionicu.

18. travanj 2024 19:39