StoryEditor
ForumSAD JE I SLUŽBENO

Tvrtka Elona Muska, jednog od najbogatijih ljudi na svijetu, dolazi u Hrvatsku i traži radnike. Što nam to znači?

Piše Jutarnji.hr
5. rujna 2020. - 14:17
Elon MuskAFP

Nakon prošlogodišnjeg tweeta kojim je američki multimilijarder Elon Musk najavio otvaranje ureda u zemlji podrijetla Nikole Tesle, sada je stigla i službena potvrda, piše Jutarnji.

Na stranici za zapošljavanje američke automobilske kompanije koja je dobila ime po našem slavnom izumitelju, naveli su kako se ‘pripremaju za uzbudljiv ulazak u Hrvatsku’ te traže buduće zaposlenike koji će se pridružiti novom timu u Zagrebu, piše Jutarnji.

Uz savjetnika za izbor i kupovinu Teslinih modela, traži se i voditelj tima, a dvoje novih ljudi samo su uvertira u opsežan projekt traženja lokacije za prodajni salon, servisnu mrežu i nadogradnju brzih punionica po standardima Tesle.

Do konkretnijih službenih informacija nemoguće je doći, radi se o povjerljivim ugovorima, pa priče i špekulacije iz Tesle očito žele izbjeći.

Premda Hrvatska na globalnoj razini ulazi u kategoriju statističke pogreške (prošle godine registrirano 29, ove 18 primjeraka), širenje prodajno-servisne mreže koja nam je do sada najbliže bila u Grazu važan je događaj za našu zemlju.

Osim što će promiješati karte na domaćem autotržištu jer će kupci napokon imati jednaki tretman (kupnjom u Austriji dva puta ste morali plaćati PDV, pa tražiti povrat), Hrvatska naoružana superbrzim punjačima za Tesline modele postat će idealna turistička destinacija za njihove vlasnike. Punjača je trenutno osam, a potencijalnih turista više od sto tisuća koliko je Teslinih automobila registrirano prošle godine u Europi.

Kako je izgledao život prije Tesle u Hrvatskoj i kakva su očekivanja u budućnosti Jutarnji je provjerio kod Saše Cvetojevića, prvog hrvatskim vlasnika Tesle S i Modela X s kojima je do sad prevalio 300.000 kilometara.

image
Saša Cvetojević
Darko Tomaš/Cropix

- Hrvatska do sad nije bila u Teslinoj mreži, što dosta otežava nabavku vozila, prošla su vremena kada su ljudi bili spremni prolaziti ‘peripetije’, korisnici više ne žele poput mene na neviđeno preko interneta kupiti automobil unaprijed pa ići po njega u Nizozemsku ili Austriju.

Sada će se kupnja odvijati bez ikakvih poteškoća. Jer problema je bilo mnogo, od plaćanja dvostrukog PDV-a do ostalih komplikacija i maltretiranja zbog kojih sam na kraju i odustao od kupnje Modela 3 kojeg sam kapario također na neviđeno.

Priča je dublja, Teslini prodavači prepali su se nakon porezne prijevare u Hrvatskoj, kada je ekipa kupovala skupe aute pa muljala na PDV-u. Tada su oni rekli prvo ti plati PDV pa ćemo se onda razgovarati, tako su se štitili i tako je trajalo neko vrijeme, dok se stvari nisu ispeglale. Dobro je što će se širiti mreža punjača, no to će većinom biti zbog vlasnika iz drugih zemlja koji posjećuju našu zemlju, jer je broj hrvatskih vlasnika zanemariv.

Tesla se može puniti i na običnim punjačima, ali iskustva na njima su loša, često ne rade ili ne primaju karticu. Na našoj mreži dođeš i puniš. Osam lokacija, na svakoj između četiri i osam mjesta za punjenje - završio je Cvetojević.

Tesla nema konkurenciju

Njegovo mišljenje dijeli i Hrvoje Prpić, također vlasnik električnog automobila (Nissan Leaf) i predsjednik udruge Strujni krug koja brine o vozačima električnih vozila.

- Tesla je auto koji u svojoj ligi nema konkurenciju, ako cijena električnog auta prelazi 50.000 eura, jedini izbor je Tesla. Ispod te cijene kupci imaju izbor. Do sada nije bilo ureda u Hrvatskoj pa je cijela priča bila komplicirana, i zbog toga su se ljudi odlučivali za Jaguar, Audi i druge premium marke, no kada se otvori ured, odluka za kupnju bit će na strani Tesle.

Koliki će biti hendikep što je u startu najavljeno otvaranje samo prodajnog salona, tek kasnije servisa? - Pitanje je koliko servisna mreža korisniku uopće nešto znači s obzirom na to da električni auti ne zahtijevaju puno servisa.

Koliko je Hrvatska uopće spremna za električne automobile

- U zadnjih godinu dana dogodila se eksplozija punjača, radi se o dva punjača po jednom električnom vozilu, a na svakih devet kilometara autoceste imamo jedan brzi punjač. Puno novca stiže iz Europske unije za te stvari. Zajednički je cilj električne automobile učiniti masovnom pojavom - kazao je Prpić za Jutarnji.

Izdvojeno

30. listopad 2020 07:14