"Usud" korone i manjak ostalih glazbenih događanja, uz klimatološki ćudljivo ljeto, prometnulo je ovogodišnji Zadar jazz&blues u glavni glazbeni događaj sezone. Izostanak većih glazbenih zvijezda iz tih glazbenih žanrova koji su gostovali ranijih godina nije ove godine pokvario dojam trodnevnih događanja, naprotiv, pozornica se zasluženo otvorila i domaćim zadarskim snagama koje su u petak navečer u HNK Zadar zaključile ovogodišnji Zadar jazz&blues.
Ali krenimo redom. U srijedu, prve večeri festivala, nastupili su Ratko Zjača - Simone Zanchini ZZ Quartet. Iako je te večeri nebo iznad Velebita sijevalo od neprestanih munja, prva večer festivala prošla je odlično u klimatološkom i epidemiološkom smislu. Naime, ovo je prvi Zadar jazz & blues koji se održavao pod posebnim mjerama epidemiologa, bez tribina za gledatelje, s ograničenim brojem publike (120 posjetitelja umjesto uobičajenih 350) i bez služenja osvježavajućih pića. Sve to nije niti malo umanjilo dojam odličnog nastupa Zadranima dobro znanog jazz gitarista Ratka Zjače i talijanskog "Hendrixa na harmonici" Simonea Zanchinija, praćenih izvrsnom ritam sekcijom: Martin Gjakonovski - kontrabas i Joze Zadravec - bubnjevi.
Thomas i Black Coffee
Publika je uživala u virtuoznom muziciranju kvarteta kojemu je ovo prvi nastup nakon korona karantene. Umjesto ugovorenih 12 nastupa, odsvirat će ih ovoga ljeta tek tri, što pokazuje razmjere krize koja je pogodila i glazbenu industriju. Ali baš zbog toga u nastupu raspoloženih muzičara mogla se osjetiti želja i strast za sviranjem, pa su Zadrani i njihovi gosti u odličnom ambijentu vrta Muzeja antičkog stakla s pogledom na gradsku luku i most - zbilja uživali.
Iduće večeri, u četvrtak, Zadar je ugostio starog znanca: Damira Kukuruzovića i njegov Django Group. Malo je reći da su publiku izvrsno zabavili, njihova virtuoznost i usviranost zbilja ostavlja bez daha, a u žanru europskog jazza, temeljenog na ostavštini Djanga Reinhardta, nema im premca. Uz to kad je raspoložen, a te večeri bio je, Damir u pauzama između pjesama publiku nasmije svojevrsnim standup-om, ma se tako moglo saznati i kako su se u Londonu jednom prilikom susreli basist grupe i Elton John i još štošta. Svirali su „dobro i lipo“, a i dugo, pa je svima večer ostala u lijepom sjećanju.
Treća, završna večer bila je za Zadrane možda i najzanimljivija, jer su nastupila čak dva zadarska jazz sastava. Iako se ugodan ambijent travnjaka MAS-a morao zbog prijeteće oluje zamijeniti zagušljivom dvoranom HNK, to nije umanjilo odličan dojam koji su ostavili Zadrani.
Najprije je nastupila Martine Thomas, poznata zadarska pjevačica haićanskih korijena, koja je nakon povratka iz Amerike predstavila zadarskoj publici i gostima novi projekt - INSD Enterprise - koji su zapravo činili kompletni zadarsko-splitski Black Coffee u sastavu: basist Renato Švorinić, bubnjar Jadran Dučić Čićo, klavijaturist Ivan Ivić, pojačani flautistom Zvonimirom Boldinom. Cvijet Billie Holiday u kosi Martine Thomas nagovijestio je smjer u kojem će večer krenuti nadahnutim izvedbama jazz standarda, a dobar dojam nije mogla pokvariti niti već spomenuta sparina u dvorani, koja je zapravo najviše smetala vokalisticama.
Vokal Elene Stelle
Sasvim zgodno je došlo do neprekinute izmjene sastava u obradi pjesme "Route 66", u kojemu su za vrijeme izvedbe instrumente preuzeli A.J. Trio koji čine Ante Jeličić - piano, Josip Marcelić - kontrabas, Vedran Supičić – bubnjevi i Elena Stella - vokal. Spomenuta Billie Holiday možda se najviše "čula" u baršunastom vokalu Elene Stelle koja se odlično uklopila u ovaj zanimljiv jazz sastav kojemu nije strana niti plovidba u zahtjevnije jazz pasaže. A Ante Jeličić zbilja je evoluirao u vrsnog jazz pijanista koji uspješno gradi vlastiti stil i s lakoćom vodi publiku u maštovite predjele vlastitih improvizacija.
Zadar ima čak dva jazz benda koji se ne srame nastupiti bilo gdje u svijetu. Nema bolje poruke s ovogodišnjeg (korona) Zadar jazz&blues festivala, u očekivanju boljih (glazbenih) vremena...