StoryEditorOCM

Veliki prosvjed pomoraca Jadrolinije u Gaženici, okupilo se stotinjak ljudi: traže bolje uvjete rada na brodovima i efikasniju upravu!

Piše M.K.
10. ožujka 2022. - 10:22
U Gaženici je održan prosvjed u organizaciji Samostalnog strukovnog sindikata pomoraca Jadrolinije radi zaštite i promicanja prava i interesa radnika koji se sustavno kršeJure Miskovic/Cropix

U Luci Gaženica danas se održava prosvjed u organizaciji Samostalnog strukovnog sindikata pomoraca Jadrolinije, razlog je zaštita i promicanja prava i interesa radnika.

- Dužnost nam je, obavijestiti vas da je Izvršni odbor Strukovnog sindikata pomoraca Jadrolinije, organizirao prosvjed i to 10. ožujka u Luci Gaženica - Zadar. Sve je objašnjeno u našim zahtjevima od 7. siječnja 2022. godine: (HITNA SMJENA PREDSJEDNIKA UPRAVE DRUŠTVA JADROLINIJE). Nakon održanog sastanaka 17.01.2022., ništa novo, osim klasičnih otezanja, kako za NACIONALNI KOLEKTIVNI UGOVOR tako i za NOVI IZRAČUN PLAĆA POMORACA JADROLINIJE. U međuvremenu poštovana gospodo, rukovodeći kadar, bez konzultiranja sa zapovjednim kadrom, bez konzultiranja sa socijalnim partnerima, bez konzultiranja sa Radničkim vijećem, a prema našim saznanjima, s ovom odlukom nije upoznat ni časnik sigurnosti, smanjuje broj posade na jednoj od brzobrodskih linija (Zadar-Preko-Zadar) pod krinkom, da će se na taj način, uspješno natjecati sa konkurencijom, na skoro nadolazećim natječajima. Naravno da s ovim zapravo skreću pozornost, s najbitnije činjenice, a to je, da nisu u stanju, obnoviti flotu. Na kraju skrećemo pozornost, da pomorcima Jadrolinije, ukrcanima na trajekt Supetar, nisu isplaćeni prekovremeni sati, za rad u remontnom brodogradilištu, a uredno potpisani od zapovjednika i inspektora broda - stoji u pozivu na prosvjed objavljenom na mrežnim stranicama sindikata.

Evo što je SSPJ zatražio 7. siječnja od ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića:

- Obzirom da se u prethodne 4 godine, ostatak Uprave već jednom promijenio, a da nije rezultiralo nikakvim promjenama u Društvu, osim što je stanje sve lošije (navest ćemo u nastavku), opravdano tražimo od Vas smjenu čelnog čovjeka ili predsjednika Uprave Jadrolinije.

OBNOVA FLOTE; - kupnja starih i polovnih brodova, skupo plaćenih, u koje se onda ulažu enormni novci. Neracionalno i nezadovoljavajuće - ulaganja u stare i dotrajale brodove, također neracionalna. Uglavnom se obnavljaju saloni putnika (upumpavaju novci) - kozmetičke promjene - sigurnost putnika i posade, rješava se brzo-vezujućim cementom, život pomoraca na brodu i njihovi smještaji, lošiji su od onih u početku prošlog stoljeća. Zaključno; novijih brodova nema na vidiku, a prema nama dostupnim informacijama, u flotu bi trebala uskoro prinova ili se razmatra kupnja broda, također iz prošlog stoljeća. Nastavak je to lošeg poslovanja u koje će onda trebati dodatno ulagati.

STATUS POMORACA JADROLINIJE; - nepoštivanje Pomorskog zakonika, Međunarodnih konvencija, kršenje niza zakonskih obveza; upozoravali zapovjednici brodova, članovi SSPJ, kroz sezonu 2021., a sve pisanim putem, navodeći nehumane uvjete rada i života pomoraca, na brodovima Jadrolinije. Pomorci Jadrolinije ne dobivaju zaštitnu odjeću, navodno problemi sa dobavljačima, potrošni materijal ili ono najosnovnije, a potrebno za život i rad na brodu, dolazi u minimalnim količinama ili gotovo pa ne dolazi. Pomorci Jadrolinije i zaštitnu odjeću i potrošni materijal, prisiljeni su kupovati od vlastitih novaca. Ponavljamo, objašnjeno nam je, da se radi o problemima sa dobavljačima i Javnom nabavom? 

MATERIJALNA PRAVA POMORACA JADROLINIJE; - nakon sastanka sa Vama, poštovani Ministre ovo ljeto, dogovoreno je da sindikati dostave svoje prijedloge što se i napravilo u 10. mjesecu. Podsjećamo Vas, na zastarjeli obračun plaća po kojima se pomorcima Jadrolinije i dalje prekovremeni rad plaća, tek nakon zastarjele preraspodjele. Ponavljamo, sindikati su poslali svoje prijedloge, odgovora do danas nismo dobili.

ODNOSI U DRUŠTVU; U proteklom mandatu, mandatu ovog predsjednika Uprave, osim smjene dvojice članova Uprave na gotovo samom početku, dogodio se niz kadrovskih promjena, koji nisu rezultirali gotovo ničim kako smo gore naveli. Dovođenje novih kadrova, izvršnih direktora, a prema našim saznanjima bez pisanih odluka, već razno raznim igrama i podmetanjima, koje se onda prenose i na radnike i pomorce Jadrolinije, daje nam na znanje, da stanje u Upravnoj zgradi je sve, samo nije kvalitetno. Kadrovi se dovode i hljebe, broj ljudi u istoj toj zgradi evidentno se povećava, a prema našim saznanjima razmatra se o ukidanju pomoraca na nekim brodovima. Neracionalnim i nepromišljenim idejama nema kraja. Neznanje i nestručnost nikog ne oslobađaju od odgovornosti pa ne bi trebale ni ovog predsjednika Uprave Jadrolinije. Uvjereni smo da u društvu Jadrolinija postoje osobe koje bi ozbiljnije i stručnije vodili ovu priču. Politička obojanost nije nužna. Na kraju poštovani gospodine Ministre, skrenuli bi Vam pozornost na nedavnu situaciju koja pojašnjava stvarno stanje u Jadroliniji, a koje ponavljamo, nije sjajno. 

Nismo sigurni koliko ste upoznati sa slučajem našeg broda „Lubenice“. Brod je trebalo odvesti uTursku, u rezalište. Na ovaj brod, po prvi put dolaze na ukrcaj zapovjednik Ivan Srzentić, predsjednik SSPJ, i upravitelj stroja Zvonimir Franić povjerenik ovog sindikata, za plovno područje Split. Objašnjeno im je, da je sa brodom sve u redu i da ga je dovoljno povesti u rezalište. Detaljnim pregledom broda od strane zapovjednika i upravitelja, ustanovljeno je katastrofalno stanje istog. Prije početka i za vrijeme same plovidbe, događaju se tri teže havarije i to u obliku prodora mora (jedan od; 20 tona mora u prostor strojarnice u jako kratkom periodu) i to opetovano, nakon inzistiranja gore navedenih, na podvodnom čišćenju broda. Samo zahvaljujući ODLUCI i PISANOM TRAGU, zapovjednika Srzentića, a kojeg se ponovno diskreditira nakon ovog, izbjegnuta je tragedija, koja je mogla zadesiti za Božić i Novu godinu 11 obitelji, Jadroliniju i na kraju krajeva Hrvatsku. U međuvremenu, prema našim saznanjima, brod je kupac platio nešto više od 2 milijuna kuna, a uloženo je u istog kroz prethodne 4 godine, gotovo 7 milijuna kuna. Brod sad opetovano ide na dokovanje, što će Jadroliniju dodatno koštati. Još jedan evidentan dokaz i neznanja i nebrige.

Poštovani gospodine Ministre, priče i uljepšavanja kroz medije, daleko su od istine. Stvarno stanje gore navedeno je realno. SSPJ će uskoro iskoristiti sve moguće instrumente, kako bi zaštitili Jadroliniju, vjerujemo u neovisne medije... Ukoliko osjetimo bilo kakav pritisak, a pritisaka je bilo, znat ćemo reagirati. Strah od bilo kakve konkurencije koja navodno sprječava i potpisivanje NKU-a, objasnit ćemo riječima predsjednika SSPJ gosp. Ivana Srzentića; „Ne mora se Jadrolinija bojati nikakve konkurencije, Jadrolinija je sama sebi najveća konkurencija i to zbog onih koji nas vode.“ - stoji u priopćenju upućenom predsjedniku Skupštine društva Jadrolinije Olegu Butkoviću kojega su potpisali IVICA GOBIN - zamjenik predsjednika SSPJ, član Radničkog vijeća, zapovjednik (trenutno časnik palube) NIKICA GRBIĆ - tajnik SSPJ, član Radničkog vijeća, zapovjednik ZVONIMIR FRANIĆ - povjerenik SSPJ za plovno područje Split, član Radničkog vijeća, upravitelj stroja MARIN ŠARIĆ - član Izvršnog odbora SSPJ, zapovjednik IVICA TOMLJENOVIĆ - član Izvršnog odbora SSPJ, asistent stroja ROBERT SKOBLAR - povjerenik SSPJ, za plovno područje Zadar, zapovjednik.

24. studeni 2024 12:42