StoryEditorOCM
RegionalTALIJANSKO ISKUSTVO

Ekipa iz Ravnih kotara od najboljih vinara, pršutara i uljara učila kako prodati naše vrhunske proizvode 

Piše Piše Matea Gugić
14. veljače 2020. - 13:27

Danas je najvažnija prezentacija. Čega god! U doba kad internet i društvene mreže postavljaju pravila u svim sektorima društva, najbitnija je stvar kvalitetan marketing. To se posebno odnosi na prehrambenu industriju gdje se vodi borba za svakog kupca. Čak će se i loš proizvod prodavati dobro ako ga upakirate u lijepu priču. A ako itko zna kako treba ispričati priču onda su to zasigurno naši susjedi Talijani! Na stranu to što u njihovoj gastronomiji zaista ima kvalitetnih proizvoda, na kojima, uz kulturne i prirodne ljepote, počiva gotovo cijeli turizam, 'brbljavi Talijani' imaju moć prodati pijesak u pustinji jer jednostavno znaju kako na poseban i originalan način prezentirati svaki svoj proizvod.

Upravo su zato pravi primjer i uzor od kojeg bi svi trebali učiti. Time su se vodili u nedavno osnovanoj Turističkoj zajednici Ravnih Kotara te su uz svesrdnu pomoć Zajednice Talijana Zadar, prošli tjedan posjetili talijansku regiju Friuli-Venezia Giulia kako bi o plasmanu proizvoda učili od najboljih, iz prve ruke.

- Na studijsko putovanje vodili smo prvenstveno vrijedne i poznate uljare i vinare iz Ravnih kotara koji su već etablirani na tržištu. Ono što nas posebno raduje je što smo uključili i vlasnike agroturizma, mahom mlade ljude koji svoju budućnost vide u zaleđu Zadra i koji su svjesni važnosti turizma za to područje. Oni su bitan kotačić u cijelom ovom mehanizmu zvanom „ruralni turizam”, u kojem je kvalitetna domaća spiza komparativna prednost – rekao nam je Vanja Čvrljak, direktor TZ Ravni Kotari, glavni i dogovorni za uspješnu promociju tog kraja.

Kako nam je pojasnio, ključna stvar u pozicioniranju na tržište je i cjeloživotno učenje i upijanje dobih praksi u čemu studijska putovanja uvelike pomažu kako bi neke stvari mogli prenijeti i kod nas. Cilj tog putovanja je upoznavanje ravnokotarskih vinara i maslinara s prezentacijom proizvoda, s kreiranjem atmosfere dobrog domaćina te uređenjem kušaonica kao sekundarnom ponudom.

- Posjetili smo razna mala mjesta u toj sjeveroistočnoj talijanskoj regiji koja su poznata po proizvodnji maslinovog ulja, vina, ali i pršuta. Bili smo i u jednom od većih maslinika, u okolici Trsta, gdje smo se u poznali s njihovim tradicijom maslinarstva. Pored sedam degustacija koje smo imali organizirane u raznim vinarijama i uljarama, posjetili smo i poznatu tvornicu acetta balsamica, „Balsameria Mindolini”, u gradiću Manzonu, gdje se nalazi najveći podrum balzamičnog octa na svijetu! U razgovoru s proizvođačima, naši su se poljoprivrednici uvjerili kako grožđe tako ekstrahirano može biti korišteno i na druge načine te su i sami izrazili spremnost za proizvodnju nečeg sličnog kad se vrate kući – zadovoljno prepričava Čvrljak doživljaje iz tog posebnog podruma gdje ocat sazrijeva u malim hrastovim bačvama, neki i više od 50 godina.

- Posjetili smo i San Danielle dei Friuli, mjesto poznato po najboljem pršutu na svijetu. Ugostili su nas u jednoj od najstarijih i najpoznatijih pršutana u tom malom mjestu, „Prolongo”, gdje smo imali priliku kušati te njihove ukusne pršute. Možda sam sad malo subjektivan, ali draži su mi naši, onako sušeni na dimu – uz osmijeh je priznao Čvrljak te dodao kako ih je posebno oduševio posjet muzeju vina Vigetti Pittaro.

- Jedan je vremešni Talijan, gspodin Pittaro,  gotovo 60 godina skupljao sve što ima veze s vinom! Tako možete vidjeti biblioteku s tri tisuće knjiga o vinu, razne vinske boce, preko 2000 boca od porculana, kolekciju čaša od Venecije do Bohemije, kutije za likere, originalne slike vezane uz vino od 1500. godine do 1900. te razne vinske bačve, čak i zaprežna kola za vinograde... Tamo smo također degustirali nekoliko vrsta vina i imali malu zakusku. Posjet ovom muzeju je važan je jer bi već sad trebalo razmišljati o muzeju vina Ravnih kotara u kojem bi se na jednom mjestu objedinila vina svih proizvođača i razni vinarski artefakti koji su posjetnici povijesti kraja gdje škrta zemlja nije nikog štedjela – govori Čvrljak, dodajući kako su odlučili imati bar dva studijska putovanja godišnje jer su ona od iznimne vrijednosti.

- Znate koji je zaključak svega? Degustirali smo razne talijanske proizvode, od kojih su neki ocijenjeni kao najbolji na svijetu, ali vjerujte mi, naši domaći proizvodi ni malo ne zaostaju za njima. Ali jednostavno su u prezentaciji proizvoda, marketingu i plasiranju na tržištu, prvaci svijeta! Ako želimo naš ruralni turizam, koji je baziran na eno-gastro doživljajima, podići na jednu višu razini i zapravo od Ravnih kotara stvoriti svojevrsni brend, trebamo krenuti od „vlastitog dvorišta”, odnosno trebamo se kvalitetno pozicionirati na vlastitom tržištu i domaće ljude naučiti da konzumiraju naše proizvoda, a tek se onda okrenuti svijetu. Jer, realno, nemamo se čega sramiti – zaključio je Čvrljak.

 

"Prvo se treba brendirati na vlastitom tržištu!"

Koliko ovakva vrsta putovanja znači samim vinarima upitali smo vinogradara i vinara iz Nadina, Tomislava Glavića, čije je crno vino Martin od sorte merlot, berba 2018., lani ocijenjeno kao najbolje vino u konkurenciji od čak 577 uzoraka na 27. Međunarodnoj izložbi mladih vina „Ludbreg 2019”.

- Putovanje u Italiju je bilo odlično! Vrlo sadržajno i poučno. Po prvi smo put vidjeli neke stvari koje su nas oduševile, a za koje smo mislili da nisu ni moguće. Zato su ovakva putovanja idealna za nas proizvođače kako bi ta njihova iskustva i spoznaje preslikali kod nas. Ipak, naš je ovdje najveći problem vrijeme i naravno novac. Treba se ozbiljno posvetiti brendiranju, a s obzirom da smo mi svi još uvijek mali proizvođači i sve radimo sami, to iziskuje jako puno vremena i bavljena fizičkim poslom, tako da nažalost brendiranje padne u drugi plan – rekao je Galić te dodao kako se svakako prvo treba dobro ispromovirati na vlastitom tržištu.

"Ključ uspjeha je u maloj, ali kvalitetnoj količini!"

- Kako sam se tek prije niti dvije godine počeo baviti proizvodnjom pršuta, ovo je putovanje zaista bilo jedan dodatan vjetar u leđa. Naravno da je svako edukativno putovanje višestruko korisno, a posebno za nas početnike. I prije sam razmišljao svoju kuću pretvoriti u obiteljsko gospodarstvo, a sad sam siguran da i hoću. Ali, korak po korak. Turizam je u ovaj kraj zapravo tek stigao, tako da vjerujem da imam vremena se prilagoditi tržištu i posvetiti agroturizmu – rekao nam je Ante Božić, proizvođač pršuta iz Polače koji smatra da se prije svega treba posvetiti ekološkog proizvodnji hrane te da je ključ uspjeha u malim količinama vrhunske kvalitete

 

 

02. svibanj 2024 01:36