Iako je ovogodišnji srpanj po mnogočemu u turizmu drukčiji od svih koje smo do sada imali, po jednom detalju je jednak svakom drugom turističkom srpnju posljednjeg desetljeća, a to su sniženja, prodaje u posljednji trenutak, akcije, popusti...
Na polovici srpnja nema hotelske kuće u Hrvatskoj koja nije na svojim stranicama oglasila prodaju po posebno pogodnim cijenama u "last minute" prodaji, što znači i do 30 posto jeftinije u odnosu na ranije oglašenu ponudu.
I nema u tome ničega novog, jer gotovo svake od prethodnih iznimno uspješnih turističkih godina, događalo se isto s famoznim "srpanjskim rupama", spuštalo se cijene u posljednji trenutak kada se već vidjelo da će neki kreveti u hotelima ostati prazni.
Razlika između tih ranijih i ovogodišnjeg srpnja i "last minute" prodaje jest u tome što je ove godine sve sniženo puno, puno ranije. Praktično, od kada su se krajem lipnja otvorili hoteli u većem broju, prodaja je započela s već sniženim cijenama jer je u kratkotrajnom post-korona vremenu to bio način da se goste uopće zainteresira za dolazak.
Velika sniženja noćenja
– Bilo je više nego jasno da su gosti iz cijele Europe zapravo nakon pandemije očekivali niže cijene i bolju uslugu, jer svi oni znaju da je ponuda u turizmu svugdje puno veća od potražnje. Zato čak mislim da ove godine "last minute" nije toliko izražen u hotelijerstvu, jer nama cijelo vrijeme traje prodaja u posljednji trenutak. Par dana prije dolaska gosti rezerviraju i isto tako 48 sati prije dolaska otkazuju. To je jednostavno takva godina – kaže direktor prodaje velike hotelske kuće na Jadranu.
Odlučite li se tako za putovanje negdje na Jadranu idućih dana, mogla bi vas dočekati sniženja od 15 do 30 posto preko službenih stranica za rezervacije. No, ono što je najbolje, još veće popuste ili pogodnosti dobit ćete u izravnoj komunikaciji sa službama prodaje naših hotela. Tamo će uz sve oglašene popuste dodati još neku dodanu vrijednost vašem odmoru, poput onoga da za plaćenih sedam dana, jedan dobijete gratis, što je još 10-15 posto sniženja na ukupnu cijenu...
– Mi nismo izravno značajno snižavali cijene nego smo ih za dio ponude i u "špici" ostavili na razini predsezonskih, sve dok nam ulazne rezervacije ne pokažu da interes postoji. Ali, od tri hotela u različitim mjestima, ni jedan nema više od trećine, najviše polovicu soba popunjeno. Zato gostima kod rezerviranja nudimo gratis gala večeru, besplatan izlet brodom, tretmane u spa i wellness centru ili poklon-bon u vrijednosti do 50 eura koji mogu iskoristiti za bilo kakvu hotelsku uslugu.
Vjerujte mi sve smo pokušali, sve ponudili. Ali time možemo privući samo one koji su već odlučili doći, pa će biti zadovoljniji dobivenim. Vrlo teško se netko samo radi naše dodane vrijednosti i sniženja u "last minute" prodaji odlučuje krenuti baš k nama – komentiraju nam trenutačno stanje rezervacija u velikoj hotelskoj kući u srednjoj Dalmaciji.
Vlada neizvjesnost
To i ne čudi kada se zna da ovih dana cijeli Mediteran poseže za sličnim modelima pridobivanja gostiju, jer svi računaju na "last minute" prodaju. U takvim okolnostima ponuda Hrvatske se utopi u moru drugih i takva vrsta popusta nema posebnih učinaka, kažu nam turistički profesionalci koji redom potvrđuju da su cijene smještaja ove godine već od starta niže od uobičajenih, pa je praktično cijelo ljeto u znaku "last minute" prodaje, jer se epidemiološka situacija i uvjeti putovanja mijenjaju iz dana u dan.
– Nikada kao ove godine nismo ponudili gostima mogućnost otkaza rezervacije 48 sati prije dolaska, ali morali smo jer oni koji ovise o avionima ne znaju do zadnjeg trenutka hoće li poletjeti. Aviokompanije prodaju karte kao da je sve u redu, a onda dan-dva prije puta otkazuju letove, ako im avion nije dovoljno popunjen, spajaju po više letova i gostima nude vaučere koji vrijede dvije godine za bilo koji drugi let. Time i hotelijere dovode u problem, zbog toga je i puno otkazanih rezervacija u posljednji trenutak, ali tako je i u Španjolskoj, Grčkoj, Italiji, Portugalu – kažu direktori prodaje hotelskih kuća, koji se do sada nisu susreli sa sličnim problemima i tolikom neizvjesnošću.
– Sve što vam netko kaže o sezoni je tek puko nagađanje. Nitko ozbiljan ne zna ni što će biti za tjedan dana, a kako onda govoriti o turističkom kolovozu ili rujnu?! Jedna loša vijest preko noći prepolovi rezervacije i tu ne pomaže nikakvo sniženje niti akcija. Živimo i radimo dan po dan, pa što donesu... – kažu nam iskusni hotelijeri o turističkom srpnju kakvog nisu mogli ni sanjati.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....