StoryEditorOCM
RegionalAFERA U OBROVCU

Posao odvoza otpada HDZ-ov gradonačelnik dao privatnoj tvrtki iako je gradska bila jeftinija

Piše Rozita Vuković/JL
2. veljače 2021. - 08:28

HDZ ima sve većih problema sa svojim lokalnim čelnicima. Nakon afera sa sisačko-moslavačkim županom Žinićem i požeškim gradonačelnikom Puljašićem, na red bi, čini se, mogao doći i gradonačelnik Obrovca Ante Župan, kojeg bivši djelatnici gradske tvrtke Infra-grad prozivaju zbog namještanja posla privatnoj tvrtki.

Infra-grad gradska je komunalna tvrtka. Posljednjih mjeseci u Infra-gradu neki su zaposlenici dobili otkaze, a neki premješteni u drugu tvrtku, a sve zato, kako tvrde neki od njih, što gradonačelnik Ante Župan pokušava ugasiti tu tvrtku, dok je istodobno, posao odvoza otpada povjerio privatnoj tvrtki Loši d.o.o. iz Pakoštana.

Uzaludni pozivi

Dvoje donedavnih zaposlenika kažu kako ne vide logiku u tome da se vlastita tvrtka zanemaruje kako bi isti posao, samo za više novca, obavljala druga tvrtka. Zbog toga su podnijeli i kaznenu prijavu, a uključio se i DORH, koji je, prema neslužbenim informacijama, donio odluku o provođenju istrage protiv bivšeg direktora Infra-grada Mate Karamarka, ali i nove direktorice Ingrid Prelas.

- Sve je počelo prije nekih godinu i pol dana, kada smo zatražili bolje uvjete i veće plaće - kaže nam Marko Klanac, koji je u Infra-gradu bio tehnički rukovoditelj voznog parka i operativnih poslova. Više to nije, kaže, jer mu je novom sistematizacijom radno mjesto ukinuto, a njemu uskoro istječe otkazni rok.

- Mi smo u to vrijeme upućivali pozive Upravi i gradonačelniku, ali kako nisu reagirali, odlučili smo ići u štrajk koji je trajao nekih 8-9 dana.

Sud je poslije donio odluku da štrajk nije bio zakonit. Prestali su sa štrajkom i vratili se na posao. Gradonačelnik Župan tijekom štrajka je, kaže, angažirao tvrtku Loši d.o.o., koja je s poslom nastavila i kad su se oni vratili na posao, te naložio tadašnjem direktoru tvrtke Mati Karamarku da podijeli otkaze zaposlenicima. Kako Karamarko to nije želio učiniti, Klanac kaže da ga je gradonačelnik smijenio, iako je bio njemu blizak čovjek.

Na dvije stolice

- Na njegovo mjesto, od 1. kolovoza 2019. došla je Ingrid Prelas, koja sada praktički obavlja dva posla. Zaposlenica je u gradskoj upravi, gdje vodi Odsjek za komunalne djelatnosti i upravljanje prostorom, te je ujedno i direktorica Infra-grada. S obzirom na to da naša tvrtka ispostavlja račune gradu, to znači da ona praktički ispostavlja račune sama sebi - objašnjava Klana. Dodaje kako su ubrzo nakon štrajka počeli otkazi, s time što je petero djelatnika premješteno u drugu gradsku tvrtku "Razvoj i trgovina".

Potom je, objašnjava dalje, gradonačelnik na sjednici Gradskog vijeća, 13. kolovoza 2019. u dnevni red uvrstio točku da prikupljanje otpada više neće biti u nadležnosti gradske tvrtke kao dosad, nego da će se raspisati natječaj.

- To je izglasano jer HDZ i SDSS imaju većinu u Vijeću, 11 od 13 vijećnika - kaže Klanac, koji je, inače, gradski vijećnik HSLS-a u Obrovcu. Nakon toga raspisan je natječaj, prvi u veljači koji je poslije bio poništen, a potom u travnju 2020., na koji su se javile tri tvrtke - Loši d.o., Benković d.o.o., te Infra-grad, koji je odmah eliminiran jer, kako kaže Klanac, nisu imali auto-podizač.

Poništeni natječaj

- Istina je da mi taj auto-podizač imamo, ali bio je neispravan, a direktorica ga nije htjela popraviti nekoliko mjeseci. Ubrzo su objavili da je posao dobila tvrtka Loši d.o.o. No, zanimljiv je taj prvi natječaj, koji je bio poništen. Ispostavilo se da prijavljene tvrtke nisu ispunile jedan uvjet, odnosno, nisu imale ugovor gdje će odlagati otpad.

Jedino je Infra-grad imao ugovor s gradom o gospodarenju deponijem. Natječaj je zbog toga poništen, a u međuvremenu, do raspisivanja novog natječaja, grad je potpisao ugovor o deponiju s tvrtkom Loši, koja je na novom natječaju i pobijedila - kaže Klanac. Kaže kako su zbog tog pogodovanja podnijeli prijavu DORH-u.

Mario Vrkić, koji je bio predstavnik radnika u Nadzornom odboru Infra-grada, također je dobio otkaz. I njegovo mjesto vozača nakon sistematizacije je ukinuto.

- Dio građana sada je dobio skuplje račune, primjerice, neki koji su imali račun 150 kuna mjesečno, sada imaju 225 kuna - kaže Vrkić. Dodaje i kako je, kad je Loši d.o.o. preuzeo posao, direktorica Prelas dio njihovih radnika rasporedila na teren kako bi radnike tvrtke Loši upoznali s terenom i poslom.

- Ne znam ni kako je moguće da se naša oprema, osim kontejnera, ustupi tvrtki Loši na korištenje, jer tako nešto nije bilo u ugovoru - kazao nam je Vrkić, koji je dodao kako je ta pitanja pismeno uputio i direktorici, koja mu do dana njegova otkaza na to nije odgovorila.

Čija je oprema?

Što o svemu kaže direktorica Infra-grada Ingrid Prelas?

- Obavljanje oba posla ne predstavlja mi problem, s obzirom na njihovu usku povezanost. U Infra-gradu primam naknadu od 4.000 kuna i koristim službeni automobil u službene svrhe - kazala je Prelas. Kad je riječ o opremi, tvrdi da "Infra-grad nikakvu svoju opremu nije dao na korištenje tvrtki Loši d.o.o".

Vrkić, međutim, ističe, kako se sva oprema Infra-grada vodi na inventurnim listama te kako je samim time u vlasništvu Infra-grada, a Loši koristi spremnike za otpad i kante koje su ljudi zadužili po terenu od tvrtke Infra-grad.

Na pitanje što se zbiva u tvrtki Infra-grad i kakva je njena daljnja sudbina Prelas je odgovorila da Infra-grad normalno funkcionira.

- Od trinaest zaposlenih radnika, dvoje je dobilo otkaze zbog poslovno uvjetovanih razloga, a petero je sporazumno prešlo u drugu gradsku tvrtku, odgovorila nam je direktorica mailom.

Dodala je da tvrtka sada obavlja sljedeće komunalne djelatnosti: održavanje građevina javne odvodnje oborinskih voda, održavanje javnih zelenih površina, održavanje grobalja, održavanje gradskih sportskih objekata i pružanje usluge ukopa pokojnika. Na upit zašto Infra-grad nije mogao nastaviti obavljati posao koji sada obavlja tvrtka Loši d.o.o., od Prelas nismo dobili konkretan odgovor.

- Sukladno dokumentaciji za nadmetanje, kao najpovoljnija ponuda ocijenjena je i prihvaćena ponuda tvrtke Loši d.o.o. - odgovorila je Prelas.

I gradonačelnik Obrovca Ante Župan kazao je da su izabrali tvrtku Loši jer je bila najpovoljnija.

- To je bilo pitanje cijene. Infra-grad je koristio vozila koja su bila od grada, a nisu plaćali ni za odlagalište, što nije malo, dok nova tvrtka plaća odlagalište i koristi svoja vozila - izjavio je Župan. Kaže kako nije točno da su neki dobili više račune.

- Zna se kolika je cijena, bilo je u početku nekih neusuglašenosti jer nije bilo provedeno čipiranje kanti. Taj postupak je u tijeku i sve se usuglašava - kazao je gradonačelnik.

Visoki troškovi za putovanja i savjetnike

Gradonačelnika Antu Župana HSLS-ov vijećnik Marko Klanac prozvao je i zbog nalaza Državne revizije. Obrovac je, naime, dobio uvjetno mišljenje, a jedna od zanimljivih stavki, gradonačelnikovi su troškovi za službena putovanja, koji u 2019. iznose 187 tisuća kuna.

- Kao vijećnik tražim odgovor gdje je sve to Župan putovao, za čiji račun, i kakve je to poslove obavljao kad je potrošio 180 tisuća kuna - kaže Klanac. Dodaje i kako nikad nisu doznali imena gradonačelnikovih savjetnika, a angažirao je četvoricu, niti koliku oni naknadu dobivaju. Uvjetno mišljenje Državne revizije ukazuje na ozbiljne nepravilnosti.

I u nalazu Državne revizije navodi se da je na naknade vanjskim suradnicima (savjetnicima) otišlo 201.837,00 kuna. U nalazu stoji i da je savjetnike imenovao gradonačelnik u 2017., te kako ti savjetnici nisu podnosili izvješća o obavljenim poslovima, niti ir prema ugovoru to od njih i traženo.

Gradonačelnik Župan kazao nam je da su "upravo u postupku odgovaranja na nalaz Državne revizije".

- Tamo ćemo sve razjasniti. Bilo je pokušaja da kupimo vozilo, ali zbog pritisaka smo odustali, i zato su takvi troškovi za službena putovanja. Ona se odnose na sve one koji su zbog posla putovali iz grada - komentirao je Župan. Dodao je kako su savjetnike uzeli sukladno njihovom Statutu te da o tome imaju i mišljenje Ministarstva uprave - kazao je Župan.

Gradonačelnik Obrovca, podsjetimo, prije nekoliko godina pokušao je o gradskom trošku nabaviti luksuzni automobil vrijedan 320 tisuća kuna, ali je nakon prozivke u medijima, od toga odustao.

20. travanj 2024 15:04