StoryEditorOCM
RegionalONLINE NASTAVA

Splitska nastavnica: Meni je žao ove naše djece, previše su pred ekranima... Kolege, spustimo ego i ne uzdižimo sve predmete na razinu najvažnijih

Piše PSD.
29. travnja 2020. - 20:52
Tatjana Alajbeg: Mnogi se naši učenici žale da po čitave dane bulje u ekran. Sad se takva pojava iznenađujuće tolerira, a do nedavno puna su nam usta bila zabrinutosti za prikovanost naše djece uz ekrane! Duje Klarić/HANZA MEDIA

Učenici u nastavi na daljinu ne mogu imati veće opterećenje nego što bi ga imali pri pohađanju nastave u školi, smatraju iz Ministarstva znanosti i obrazovanja odgovarajući na pitanja roditelja o opterećenosti učenika u aktualnim uvjetima kada su školske zgrade zatvorene, a učenici svladavaju gradivo u svojim kućama. No, dosadašnja iskustva pokazala su kako posla itekako ima kako za nastavnike, tako i za učenike koji ne dižu pogled s ekrana po čitav dan.

​- Učimo po cijeli dan. Pogledamo nastavu online, a onda još nakon toga imamo dodatnog posla zbog materijala koji nam šalju naši nastavnici. Imamo pročitati gradivo, riješiti pitanja iz udžbenika, riješiti zadatke iz radne, napraviti prezentacije, pokuse, sastave, sve to poslati nastavnicima na mail u nekom roku, a svako jutro dočekaju nas novi zadaci. Kod kuće su mi svi na kompjuterima i laptopima, veza nam često puca ili je skroz usporena, a vremena za predah uopće nemamo.

Neki prijatelji iz razreda imaju samo tablet koji su dobili u školi i na njemu ne mogu raditi sve što i ostali koji imaju jače kompjutere. Nenaspavan sam danima, a sve ovo ide mi na živce - komentirao je jedan osnovnoškolac. Slično mišljenje dijele i svi uzrasti učenika. Uči se od jutra do sutra, vremena za odmor i nema, no pitanje što je sa psihičkim zdravljem djece, kao i s fizičkim.

- Meni je zaista žao ove naše djece! Pa oni su non stop za ekranom što utječe na njihovu psihu. Umaraju im se oči, mozak, narušava zdravlje, nervozni su...Prate nastavu na televiziji uz ono gradivo koje im zadaju njihovi nastavnici, a sve skupa čini se da je previše za njih. Ta djeca uopće nemaju vremena za predah! - kazuje Tatjana Alajbeg, nastavnica iz Glazbene škole Josipa Hatzea u Splitu koja nam se sama obratila želeći ukazati na veliki problem preopterećenosti učenika.

- Napominjem da su naši učenici u pravilu vrlo kvalitetni i vrijedni, sa zavidnom energijom potrebnom za pohađanje dviju škola. Međutim, radi njihove preopterećenosti nastavom na daljinu u općeobrazovnoj školi, mi se u Glazbenoj školi ustručavamo dati im odgovarajuće zadatke i svodimo zahtjeve na minimum. Mnogi se naši učenici žale da po čitave dane bulje u ekran, što je vrlo zamorno. Sad se takva pojava iznenađujuće tolerira, a do nedavno puna su nam usta bila zabrinutosti za prikovanost naše djece uz ekrane! Čitave mašinerije pomagača – roditelja u prvom redu – uključene su u neprimjerene i prezahtjevne zadatke kojima se neki naši kolege dokazuju. Ma kome i zašto?

Spustimo ego

Ovakva nastava je, budimo realni, neprirodna i nasilna, ali ako je jedina moguća, spustimo svoj ego i ne uzdižimo sve nastavne predmete na razinu najvažnijih.
Vrlo je upitno naše ocjenjivanje učeničkih uradaka koje nikako ne može biti objektivno – jedino njihova aktivnost može biti mjerodavna, ali kako dati ocjenu vrednujući samo zalaganje, a ne i stvarno znanje? - smatra ova nastavnica.

I nije jedina jer se mnogi nastavnici slažu kako su uvjeti rada otežani, no njima međusobno nedostaje koordinacije oko usklađivanja zadataka koje daju učenicima. Svakom je njegov predmet najvažniji, to je jasno, ali u svemu ovom nedostaje onaj ključni direktni kontakt između nastavnika i učenika, a nerijetko i kontakt s roditeljima.

Na stranicama mnogih škola uopće se ne mogu naći niti mailovi nastavnika s kojima bi se eventualno popričalo o tekućim problemima vezanim uz učenike i njihovo svladavanje gradiva. ne smijemo zaboraviti i da mnogi učenici rade uče kod kuće u otežanim uvjetima, u višečlanim obiteljima, u ograničenoj tehničkoj podršci, o psihološkoj da i ne govorimo. Ministarstvo pak za takve ima rješenje:

- Vezano uz opterećenje učenika, imamo različite informacije s terena, neki govore o premalo sadržaja, dok drugi o opterećenju, stoga je važno naći balans. Ministrica Divjak je više puta javno apelirala da se taj balans uspostavi, dane su i Preporuke o organizaciji radnog dana učenika tijekom održavanja nastave na daljinu, a aktivirani su i krizni timovi za psihološku podršku Ministarstva znanosti i obrazovanja koji su spremni pružati telefonsku i online podršku svim učenicima, učiteljima i njihovim roditeljima koji trebaju pomoć - odgovaraju iz Ministarstva upućujući na psihološku pomoć preopterećenim učenicima na OVOJ POVEZNICI.

16. travanj 2024 03:31