StoryEditorOCM
RegionalTURISTIČKI POKAZATELJI 2019. GODINE:

Vir jedini iz Zadarske županije među top 10 u Hrvatskoj po broju noćenja!

Piše M.K.
14. siječnja 2020. - 18:05

Prema podacima sustava eVisitor, koji sadrži turistički promet ostvaren u komercijalnim i nekomercijalnim objektima te nautičkom charteru (sustav eCrew), u Hrvatskoj je u 2019. godini ostvareno 20,7 milijuna dolazaka (+5 posto) i 108,6 milijuna noćenja (+2 posto). Od toga su strani turisti ostvarili 18,3 milijuna dolazaka (+4 posto) i 94,8 milijuna noćenja (+2 posto), a poraste bilježe i domaći turisti u dolascima za 9 posto te u noćenjima za 8 posto.

Tijekom 2019. godine najviše noćenja ostvareno je u Istri (28,7 milijuna), u Splitsko-dalmatinskoj županiji ostvareno je 20,5 milijuna noćenja, dok je na Kvarneru ostvareno 19,3 milijuna noćenja.

Slijede Zadarska županija sa 15,1 milijun noćenja, Dubrovačko-neretvanska županija sa 9,2 milijuna noćenja i Šibensko-kninska županija s 7,3 milijuna noćenja. U Ličko-senjskoj županiji ostvareno je 3,4 milijuna noćenja, a u Zagrebu 2,7 milijuna noćenja.

Na kontinentu je, ne uključujući Zagreb, ostvareno 1,2 milijuna dolazaka (+7 posto) i 2,4 milijuna noćenja (+7 posto), a gledajući po županijama najviše je noćenja ostvareno u Karlovačkoj (638.000), Krapinsko-zagorskoj (373.000), Osječko-baranjskoj (234.000), Zagrebačkoj (230.000) i Međimurskoj županiji (201.000).

Na nacionalnoj je razini najviše noćenja ostvareno s tržišta Njemačke (21,2 milijuna), Slovenije (10,9 milijuna), Austrije (7,8 milijuna), Poljske (6,1 milijun) i Italije (5,5 milijuna), a gledajući po segmentu smještaja najviše je noćenja ostvareno u objektima u domaćinstvu (39,3 milijuna) te u hotelima (25,8 milijuna) i kampovima (18,8 milijuna).
Top destinacije u 2019. godini po kriteriju ostvarenih noćenja su Dubrovnik, Rovinj, Poreč, Split i Medulin. Jedini među top 10 s područja zadarske županije je Vir s 2,6 milijuna noćenja iza Umaga i zagreba s 2,7 milijuna noćenja, a ispred Malog Lošinja (2,4) i Crikvenice (2,2 milijuna).

- Prema preliminarnim rezultatima istraživanja TOMAS Hrvatska 2019. prosječna dnevna potrošnja turista porasla za 20 posto u odnosu na 2017. te iznosi 97 eura po danu. Odraz je to kontinuiranog povećanja kvalitete turističke ponude, ulaganja u smještajne kapacitete i nove motive dolaska turista. Ova godina svojevrsna je prekretnica u smislu početka primjene novih turističkih zakona i završetka aktualne Strategije razvoja turizma te početka izrade nove Strategije koja će imati uporište u održivom i odgovornom turizmu temeljenom na kvaliteti i većoj dodanoj vrijednosti uz stavljanje fokusa na povezivanje turizma s popratnim djelatnostima kroz različite selektivne oblike turizma. Za održivost i odgovornost u upravljanju turističkih sektorom zalagat ćemo se i u sklopu predsjedanja Hrvatske Vijećem EU, a u cilju bolje prepoznatljivosti na dalekim tržištima predložiti ćemo uspostavu europskog turističkog brenda za zajedničku promociju država članica - izjavio je ministar turizma Gari Cappelli.

- S ciljem promocije hrvatskog turizma tijekom 2020. godine provest ćemo četiri velike promotivne kampanje koje će za cilj imati daljnje jačanje nacionalnog turističkog brenda, ali i promociju turističke ponude u razdobljima pred i posezone. Fokus će nam biti i na promociji posebnih proizvoda kao što su nautički ili poslovni turizam, a posebnu kampanju pripremamo i za promociju turizma na domaćem tržištu koja će za cilj imati poticanje domaćeg turističkog prometa. Tijekom ove godine hrvatski turizam ćemo u suradnji s našim predstavništvima predstaviti i na više od 40 svjetskih sajmova, kao i na više od 100 posebnih prezentacija i radionica koje ćemo organizirati na ključnim tržištima - izjavio je direktor HTZ-a Kristjan Staničić, dodavši kako će se i brojna međunarodna događanja, kao što su Europsko nogometno prvenstvo, Olimpijske igre u Tokiju, Rijeka EPK ili EXPO Dubai, iskoristiti za dodatnu promociju Hrvatske.

- Vir je lokalna samouprava koja prednjači ispred svih gradova i općina u RH u 4 segmenta: 1. natalitet/demografija, 2. socijalno društvo u praksi, 3. ulaganje u komunalnu infrastrukturu per capita, 4. gospodarstvo s osloncem na turizam... Vir otok života, 2020. je naša godina – kratko se porukom oglasio načelnik Općine Vir Kristijan Kapović.
24. travanj 2024 07:31