StoryEditorOCM
TribinaRECENZIJE NA WEB PLATFORMAMA

Iz Turističke zajednice Grada: provedeno početno mjerenje destinacije u sklopu projekta IQM Destination Zadar

Piše Zadarski.hr
17. lipnja 2022. - 11:49

Turistička zajednica grada Zadra započela je s tvrtkom Feel IQM provedbu projekta integralnog upravljanja kvalitetom pod nazivom IQM Destination Zadar, koji je temeljen na održivom razvoju i umrežavanju lokalnih dionika. U prvoj fazi provedbe ovog projekta izvršene su početne analize i mjerenja kvalitete tzv. online reputacije destinacije temeljene na recenzijama naših gostiju, i to zahvaljujući softveru koji provodi analizu, procjenu i usporedbu parametara s turistički relevantnih platformi poput Google Maps, TripAdvisor, Booking.com, Facebook, Airbnb i ostalih. Naime, s novim trendovima u turizmu eksponencijalno se povećava i broj gostiju koji rado dijele svoje mišljenje putem online kanala.

U početnom mjerenju pratili su se i uspoređivali periodi od 1. siječnja do 31. prosinca 2021. godine te prvih pet mjeseci ove godine. Tako je u 2021. godini Zadar na spomenutim platformama dobio ukupno 53.038 recenzija, dok u prvih pet mjeseci ove godine taj broj dosad iznosio 12.182. Uzevši u obzir sve relevantne parametre, ukupna kvaliteta destinacije prošle godine je iznosila 90%, dok je u prvih šest mjeseci ove godine 92%. Ako se uzme u obzir da je prosjek mjerenja opće kvalitete destinacije u ovakvom tipu mjerenja nešto iznad 80%, vidljivo je kako je Zadar visoko iznad tržišnog standarda.

Od najvažnijih parametara izdvaja se ukupna kvaliteta atrakcija u destinaciji, koja ove godine iznosi 94% na temelju 1.871 online recenzija, dok je tijekom cijele prošle godine iznosila 95% sa 11.633 recenzija. Kvaliteta plaža i caffe barova je ostala ista (89%), dok je najveći skok u kvaliteti ostvaren u segmentu campinga. Prošle godine kampovi su zabilježili 69%, a u prvih pet mjeseci ove godine dosegli su čak 91% korisničkog zadovoljstva.

Umjereno se povećao i prosjek doživljaja kvalitete hotela (89% u odnosu na 87% iz 2021.), kao i hostela (92% u odnosu na 89%). Do kraja svibnja ove godine privatni smještaj je ocijenjen sa 93% na temelju 1.133 recenzije, dok je u cijeloj 2021. godini iznosio 92% na temelju 5.042 recenzije. Mjerenja su pokazala kako je prošle godine ukupan doživljaj kvalitete restorana u destinaciji iznosio 88% na temelju 18.376 recenzija, dok od početka ove godine ona iznosi 93% na temelju 4.414 recenzija.

Pozivamo sve lokalne pružatelje usluga u Zadru poput privatnih iznajmljivača, ugostitelja, hotela, hostela, turističkih agencija, kulturnih ustanova i ostalih da motiviraju svoje goste na češće ostavljanje recenzija na web platformama, kako bi njihovo vlastito poslovanje, ali i opća destinacijska online reputacija dobila na većoj vidljivosti i prepoznatljivosti.

,,Uzevši u obzir karakteristike ove metodologije, recenzije i komentari nam daju podosta preciznu sliku o destinaciji iz perspektive korisnika i turista. Naime, prilikom odabira smještaja, restorana, izleta, usluga ili muzeja, turist prije donošenja odluke u većini slučajeva prvo provjerava online recenzije, a isti ti alati s druge strane nama pružaju podatke za  analizu mogućnosti daljnjeg turističkog razvoja našeg grada. Dobro je da svi dionici u poslovanju mogu vidjeti gdje i kako stoje u odnosu na tržišni prosjek na osnovu realnih parametara i relevantnih podataka. IQM Destination u suradnji sa zadarskom turističkom zajednicom također nudi i besplatan individualni pristup i educiranje svakog od dionika koji se žele osobno uključiti u projekt.“ – rekao je direktor Turističke zajednice grada Zadra, Mario Paleka.

 

 

23. travanj 2024 12:34