StoryEditorOCM
TribinaBOŽO SKOKO U ZADRU

Komunikacijski stručnjak o strateškom komuniciranju država: ‘Danci prodaju priču o svom načinu života, a Turci prodaju sapunice...

Piše Zadarski.hr
14. siječnja 2023. - 08:55

- Mi vrlo nesvjesno svakodnevno upijamo poruke koje odašilju različite države s ciljem da ojačaju svoj položaj na međunarodnom, političkom i gospodarskom tržištu te naravno da zarade na tome, a istodobno povećaju svoj međunarodni utjecaj“, kazao je u Zadru dr. sc. Božo Skoko, jedan od od vodećih hrvatskih komunikacijskih stručnjaka i redoviti profesor Fakulteta političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, koji je u petak u Svečanoj dvorani Sveučilišta u Zadru održao predavanje ‘Strateško komuniciranje država‘.

Svrha predavanja kojeg je organizirala Dalmatinska podružnica Hrvatske udruge za odnose s javnošću u suradnji sa Sveučilištem u Zadru, bila je ukazati na važnost imidža država u suvremenim međunarodnim odnosima te kako države komuniciraju na međunarodnoj pozornici.

- Ovo je interdisciplinarna tema koja povezuje odnose s javnošću, komuniciranje općenito, s turizmom, diplomacijom i politologijom. Govorimo o prilično novoj disciplini koja je postala aktualna u posljednjih desetak godina. Države trenutačno ulažu milijune u vlastito komuniciranje, dakle postaju komunikatori. One komuniciraju svakodnevno, a toga često nismo svjesni. Države nam svakodnevno odašilju poruke, prodaju priče kroz gastronomiju, kroz svoje proizvode, kroz kulturu, televizijske sapunice i filmove. Svakodnevno slušamo nečiju glazbu, divimo se nečijem načinu života. Ništa od toga se ne događa slučajno, iza svega stoji upravo strategija - rekao je Skoko.

Nadodao je i kako danas mnogi iz Hrvatske rade za strane korporacije, te je u samo nekoliko poteza na tastaturi moguće naručiti proizvod iz bilo kojeg dijela svijeta.

- Dakle, postali smo ovisni jedni o drugima više no ikad. Uprli smo očima jedni u druge, upravo zbog toga moramo postati komunikacijski subjekti, a ne objekti - istaknuo je ovaj komunikacijski stručnjak dodajući kako se nalazimo u svojevrsnom informacijskom kaosu.

 - Jeftinije no ikada možemo međunarodno komunicirati, ali je konkurencija također veća no ikada. Kad govorimo o izvozu roba i usluga, mi smo postali globalno međuovisni. Samim time, da bismo ojačali svoje proizvode i izvoznike, moramo promicati imidž zemlje. Kada ljudi ne mogu procijeniti kvalitetu proizvoda, vode se upravo imidžem zemlje iz koje proizvod dolazi - zaključio je prof. Skoko.

Naglasio je također kako Hrvatska ima puno brendova koje nismo iskoristili u svojoj promociji te da moramo pričati o sebi, jer ako to mi ne činimo, netko će drugi ispričati priču.

Naveo je kako Danci prodaju priču o svom načinu života, Turci prodaju sapunice, Nijemci komuniciraju putem svojih proizvoda posebno s automobilima, Amerikanci promoviraju svoju kulturu, Koreja želi biti kreator popularne kulture u svijetu, Austrija se promovira kroz klasičnu glazbu. Dodao je kako Švedska ima institut za promociju svoje zemlje, a Estonija je najuspješnija europska država u digitalizaciji.

- Ugled je najvažnija nacionalna imovina, nacionalni identitet je temelj brenda države, a svaka država pokušava pronaći svoju nišu - rekao je Skoko i dodao da prije svega moramo vidjeti po čemu se razlikujemo od svih drugih, definirati svoj identitet i od toga stvarati imidž.

26. travanj 2024 06:31