U zadarskoj Kneževoj palači u četvrtak je održana konferencija pod nazivom “Pogled prema zaleđu”.
Ona predstavlja uvodni promotivni događaj projekta MADE IN-LAND koji je sastavni dio programa Interreg Italy-Croatia, a koji za glavni cilj ima zaštitu i valorizaciju prirodnih i kulturnih potencijala kulturnih dijelova uključenih partnerskih regija. U Zadarskoj županiji projekta realizira Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA i Sveučilište u Zadru.
U prepunoj Multimedijalnoj dvorani okupilo se preko 70 ljudi, profesionalaca koji su svojim radom uključeni u razvoj zadarskog zaleđa kroz poduzetništvo, akademsko, javno i civilno djelovanje. Njihova zajednička poveznica, u ovom slučaju, bio je gotovo dominantno - turizam. To je bilo tako jer je okosnica konferencije bilo pitanje o tome kako učinkovito valorizirati potencijal zaleđa kroz turističku ponudu proizvoda i usluga, a pritom ostvariti svojevrsnu migraciju turista od obale prema zaleđu. Takav pomak trebao bi ne samo doprinijeti boljem iskorištavanju turističke ponude naših destinacija u zaleđu i time, posljedično, boljem životu lokalnih zajednica, već i dovesti do smanjenja pritiska na infrastrukturu obale nastalog neodrživim prilivom posjetitelja.
Konferenciju su otvorila dva sjajna predavanja iskusnih i uspješnih stručnjaka iz turizma. To su turistički konzultant specijaliziran za obiteljski smještaj i razvoj baziran na lokalnim autentičnim uslugama - Nedo Pinezić i direktor turističke zajednice Ravni Kotari te pokretač oživljavanja turizma Bukovice i Ravnih kotara - Vanja Čvrljak.
Pinezić je predstavio turistički proizvod “Feel & Taste” koji je na Opatijskoj i Portoroškoj rivijeri (Slovenija) okupio i educirao male OPG-ove te njihovu ponudu efektivno pripremio za tržište na koje uskoro izlaze kroz digitalnu platformu. Pritom je poseban fokus postavio na važnost umrežavanja i upoznavanja samih ponuđača, edukaciju i standardizaciju kad je riječ o uslugama koje nude, kao i kreiranje izrazitog povjerenja u dostupnost njihovih usluga, kako za individualce, tako i za grupe tj. agencije.
S druge strane, Vanja Čvrljak iznio je prikaz stanja turizma Ravnih kotara - problema i izazova s kojima se susreće, ali prije svega ideja i rada koji su uloženi da bi se stanje promijenilo. Pritom je istaknuo različite manifestacije koje za cilj imaju promociju i očuvanje tradicije kraja kroz materijalnu i nematerijalnu baštinu poput hrane, pića i plesova, no i generalnu podršku u poslovanju koja je omogućila iznajmljivačima i ostalim turističkim objektima da ga dovedu na višu razinu te time prodaju više kapaciteta i produženje sezone. Po njegovim riječima, potrebna je sinergija na razini cijele županije, da bi se ogromni potencijal koji imaju Ravni kotari i ostali dijelovi zaleđa, ispravno i u potpunosti ostvario.
Dvije panel rasprave okupile su neke od najrelevantnijih osoba Zadarske županije kad je riječ o promišljanju i realizaciji planova razvoja u kontekstu turizma, kulture i poljoprivrede.
Uz spomenutog Nedu Pinezića, prva rasprava na temu preusmjeravanja posjetitelja s obale u zaleđe prisutnima je donijela razmišljanja i stavove izv. prof. dr. sc. Božene Krce Miočić s Odjela za turizam i komunikacijske znanosti Sveučilišta u Zadru; Daniela Segarića, pročelnika Upravnog odjela za poljoprivredu, ribarstvo, vodno gospodarstvo, ruralni i otočni razvoj Zadarske županije te Ivu Bencun, vlasnicu turističke agencije Feral Tours i direktoricu Zadar Outdoor Festivala. Raspravu je moderirao Josip Zurak, vlasnik tvrtke Sideways.
Druga je pak, s fokusom na tematske turističke rute u funkciji povezivanja obale i zaleđa, uz Vanju Čvrljka okupila dr. sc. Anu Pejdo, višu asistenticu i znanstvenu novakinju s Odjela za geografiju Sveučilišta; Tomislava Faina, vlasnika agencije Terra Travel; Lovru Jurišića, pročelnika Odjela za gospodarstvo, turizam, infrastrukturu i EU fondove, uz moderiranje od strane profesora s Odjela za turizam i komunikacijske znanosti, dr. sc. Tomislava Klarina.
Zaključke diskusija može se svesti na to da, iako u ovom trenutku naše područje nije još prepoznato i pozicionirano kao ono autentičnih usluga dodane vrijednosti, pametnim ulaganjem u razvoj kvalitetnih proizvoda, njihovu sistematizaciju, umrežavanje svih sektora turizma po vertikali i horizontali, edukaciju radnika i diferenciranje na osnovi realnih vrijednosti specifično za svaku mikro-lokaciju, možemo učiniti korak naprijed. Odnosno, možemo utjecati na to da se onda svima isplati nuditi i takve usluge s područja gastronomije, enologije, kulture i avanturizma. A onda iz toga može proizaći i efekt prelijevanja prekomjerne potražnje s obale na ruralno područje i postići se željena revitalizacija zaleđa, kao i smanjeni pritisak na obalu.
“Pogled prema zaleđu” donio nam je mnoštvo kvalitetnih razmišljanja od strane svih sudionika, a zasigurno i pokoju zanimljivu “ćakulu” o temama iz turizma u pauzama.
No, projekt MADE IN-LAND na tome neće stati jer sljedeći potezi idu u smjeru daljnje aktivacije dionika i osmišljavanja akcija koje će svoj utjecaj imati i na terenu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....