Dimljene dagnje, mladi sir s tartufima ili paprikom, ukiseljeni motar, vina koja dozrijevaju u moru, šafran, brancin ubijen posebnom japanskom tehnikom ike-jime...
Ovo je samo mali dio vrhunskih proizvoda nastalih u Zadarskoj županiji, koje su u petak poslijepodne, u ugodnom ambijentu kongresne dvorane "Fortis" Falkensteiner Resorta u Punta Skali, imali priliku okusiti brojni ugostitelji, poduzetnici, ali i svi znatiželjnici, zaljubljenici u kvalitetu, na drugom izdanju “Dana vina i gastronomije Zadarske županije“.
Uz čašicu ćakule, uz glazbu uživo za koju su bili zaslužni mladi talenti AKA Crescendo grupe, brojni su okupljeni kušali razne domaće proizvode te kulinarska djela mladih zadarskih snaga, budućih kuhara iz Hotelijersko-turističke i ugostiteljske škole iz Zadra i Paga, poput carpaccia od sipe, dryaged brancina, posebno pravljenih ribljih i povrtnih krema...
Također, gosti su imali prilike za razmjenu iskustava, anegdota iz proizvodnje, savjeta vezanih uz uzgoj, preradu ili pak plasman proizvoda, i ono što je najvažnije, za razmjenu kontakata u svrhu buduće suradnje.
- Imamo prilike probati nove, svježe berbe naših lokalnih vinarija kako bi znali složiti vinsku kartu za nadolazeću sezonu. Ovakve su manifestacije nama ugostiteljima itekako potrebne jer, osim što se upoznajmo s aktualnostima, možemo naš jelovnik obogatiti kvalitetnim namirnicama za koje znamo podrijetlo, što je danas, osobito gostima, iznimno važno – naglasio je mladi biogradski ugostitelj, Andrija Majica.
- Da ste me pitali prije pet godina koriste li zadarski ugostitelji domaće proizvode, rekao bih da ih jako malo biraju za svoja jela, no danas je situacija puno bolja. Ipak, prema mom mišljenju to može i treba biti još bolje! Ovakve manifestacije potiču suradnju nas ugostitelja i lokalnih proizvođača te stvaraju međusobno povjerenje – ističe Majica.
Upravo s tim ciljem, Turistička zajednica Zadarske županije odlučila je ponovo organizirati ovaj event kojim bi stvorili jake veze na relaciji proizvođača i ugostitelja, Food & Beverage menadžera, hotelijera, kao i trgovaca vinima, vlasnika dućana delikatesa, sommeliera, distributera...
- Stiglo nam je čak 37 izlagača, što je samo jedan od pokazatelja bogatstva naših proizvoda i raznolikosti koju imamo kao županija, od naših otoka, mora, jezera, do plodnih ravnica Ravnih kotara. Tim spojem želimo stvoriti brend eno-gastro destinacije i ujedno ostvariti pozitivno okružje, mjesto koje će turisti birati upravo zbog kvalitete proizvoda koje nudimo – istaknula je na otvorenju direktorica TZ Zadarske županije, Mihaela Kadija.
Jedan od izlagača koji se rado odazvao pozivu za sudjelovanje na ovoj manifestaciji je i Hrvoje Butić, vlasnik OPG-a Butić koji se, zajedno s obitelji, bavi proizvodnjom suhomesnatih proizvoda.
- Ovo je vrhunska manifestacija! Nama malim proizvođačima ovakvi događaji znače jako puno jer osim što se možemo povezati s ugostiteljima, hotelijerima i vlasnicima dućana delikatesa, jednako tako možemo se upoznati s konkurencijom. Jer, rastemo onda kad znamo što drugi rade – ističe Butić te dodaje kako oni kao OPG nemaju nikakav problem s plasmanom proizvoda na lokalno tržište.
- Naši ugostitelji sve više traže kvalitetu i iskreno, ne pitaju više ni za cijenu. Svjesni su da ona diktira kvalitetu. Po mom iskustvu, osim što biraju provjerene suhomesnate proizvode od nas malih proizvođača, odlučuju se i za voće i povrće iz lokalnog uzgoja. Zato, samo mogu reći: svaka čast našim ugostiteljima – zaključio je Butić.
No, osim što su gosti u petak mogli isprobati razne proizvode, mogli su naučiti i na koji ih način upotrijebiti i prezentirati u jelima zahvaljujući iskusnim, renomiranim chefovima Damiru Tomljanoviću (MasterChef) i Saši Beganu (Restoran Foša) koji su održali masterclassove. Tema je bila riba na tradicionalan inovativan način. Zadarski je chef Josip Vrsaljko pak predstavio slastice, točnije ”Zadarsku tortu“.
Uz to, održan je i panel na kojem su stručnjaci, poput Saše Špiraneca, ocjenjivača na Decanteru i osnivača Vinarta te Borisa Šuljića, vinara i vlasnika hotela Boškinac na Pagu s restoranom s Michelinovom zvjezdicom, raspravljali o aktualnim temama razvoja proizvoda, plasiranja na tržište te ulaganja u dodanu vrijednost što je u današnje vrijeme iznimno važno s obzirom na konkurenciju koja dolazi sa stranih tržišta.