StoryEditor
Zadar plusMARIO PALEKA

Iskoristili smo korona-karantenu i izradili novu brošuru Zadra za nastupe na turističkim sajmovima, a u potpunosti smo redizajnirali i web stranice!

Piše Mišel Kalajžić
3. rujna 2020. - 14:57
Mario Paleka, direktor Turisticke zajednice grada Zadra.Jure Miskovic/Cropix

Turistička zajednica Grada Zadra redizajnirala je svoje web stranice i izradila novu brošuru kojom će predstavljati zadarski turizam na predstojećim turističkim sajmovima, a taj su veliki i opsežni posao uspjeli obaviti "zahvaljujući" predsezonskoj korona-karanteni u kojoj nije bilo nikakvih turističkih aktivnosti niti organizacije događaja, pa su se u gradskoj Turističkoj zajednici mogli u potpunosti posvetiti tom zadatku. Zadar se u brošuri predstavlja kao "dalmatinski metropolis i centar Jadrana", a obiluje atraktivnim fotografijama grada zadarskih fotografa, najviše Stipe Suraća, ali i produciranim foto sessionima Filipa Brale, te fotografijama ostalih zadarskih fotografa poput Ive Perinčić, Fabia Šimičeva i drugih. Brošura djeluje poput turističke mini-monografije, a stilom i dizajnom povezana je s redizajniranim web stranicama.

- Postojeći prospekt star je već više od deset godina i imali smo namjeru ići u taj proces stvaranja nove brošure, međutim bilo je teško posvetiti se samo tom projektu zbog ostalih obaveza koje su se svake godine ciklično pojavljivale. Razdoblje od ožujka do lipnja dalo nam je mogućnost da možemo odvojiti više vremena za tako opsežan posao. Iskoristili smo to vrijeme i za novu web stranicu i novu brošuru, kao i za aktiviranje novoga brenda zadarskog turizma koji se zove "Meet. Feel. Explore." - kaže direktor TZ Grada Zadra Mario Paleka.

- U brendiranje se krenulo prije skoiro 7 godina, ranije nitko nije niti razmišljao o tome, ali se od pustih evenata i organizacija raznih manifestacija, što je opet zahtijevalo i veliko promotivno naprezanje, nismo mogli posvetiti osnovi te priče oko brendiranja. U vremenu korone svakoga dana smo dolazili u urede TZ Zadra da bi odradili osnovu tog projekta koji je zapravo ogroman – kaže Ante Galić, stručni suradnik za odnose s javnošću i marketing TZ Zadra.

U brošuri je sadržano i dosta manifestacija poput Tuna Sushi&Wine festival, ali i Meat Me festival, jedriličarska regata Koka, jer Zadar je pionir i centar nautičkog turizma. Tu su i aktivnosti poput Adventa, zatim Noć punog Miseca, Millennium Jump i Wings for life. Najvažnija je bila nit vodilja da Zadar kao grad ima određenu težinu i važnost u povijesnom, kulturološkom i turističkom smislu.

- Nitko se nema pravo igrati s tom težinom, već je shvaćati ozbiljno jer je Zadar grad s posebnom kulturnom baštinom i brošura će nas na takav način predstavljati na svim sajmovima i događanjima. Zbog toga ništa nismo prepuštali slučaju i svaki je dio brošure pomno osmišljejn i dizajniran. Ona se neće dijeliti turistima, za to pripremamo druge publikacije poput novog Plana grada koji je također redizajniran – ističe Paleka.

U promišljanje novog brenda zadarskog turizma krenulo se od osnovnih pitanja što je Zadar za gosta, kako Zadar komunicira s gostom. Osmišljen je slogan "Zadar - Meet. Feel. Explore." odnosno "Upoznaj. Osjeti. Istraži.", s tim što se "Istraži" odnosilo i na sve ono što okružuje Zadar, od otočnog arhipelaga do zaleđa. Nakon što je osmišljen brend, krenulo se u izradu osnovnih marketinških online i offline alata koji moraju biti komplementarni. Turističko vijeće prošle je godine odabralo jednu poznatu design tvrtku koja je radila većinu turističkih web stranica, ali je u međuvremenu donesena odluka da se posao ipak prepusti mladoj entuzijastičnoj ekipi Lloyds Design Studio iz Labina koja se zdušno uhvatila projektnog zadatka shvaćajući važnost Zadra i maksimalnim angažmanom dovela ga do kraja, kaže Paleka.

- Oni su preuzeli i taj online dio kojim je puno zasebnih stranica uvezano u jednu bazu podataka, tako da sad imamo jednu objedinjenu web stranicu zadar.travel., a odvojili smo tek biznis stranicu na hrvatskom za iznajmljivače. Prebacili su i revitalizirali i naše aplikacije, a offline izdanja, oglase i tiskane brošure preuzeo je Hoba Design Studio iz Zadra Mladena Košte – kazao je Galić i dodao:

- Ukupno je čitav posao koštao nešto više od 300 tisuća kuna što i nije velik iznos s obzirom da se radi o online i offline sadržajima. Na autocesti A1 postavljeni su jumbo plakati s novim brendom TZ Zadra s motivima opuštanja, smirenja i relaksacije s obzirom na posebnost ove sezone, a za jesensko-zimsko razdoblje napravit ćemo novi set fotografija za oglašavanje, jer su trenutno marketinške mogućnosti vrlo povoljne zbog pomanjkanja posla u tom segmentu. Mislim da smo početkom srpnja odradili značajan marketinški posao obradom tržišta Austrije, Poljske i Slovačke online kampanjama na društvenim mrežama i portalima, te se nadopunuli s promotivnim aktivnostima TZ Zadarske županije i HTZ-a, što se odmah direktno osjetilo i u rezultatima boravaka i noćenja. U planu je bilo i studijsko putovanje poljskih predstavnika, ali se situacija zakomplicirala pa smo to odgodili za početak iduće sezone – ističu Paleka i Galić.

Ono što je važno istaknuti je da će web stranice biti opremljene i s posebnom mogućnošću pregledavanja osobama s invaliditetom kao prve u Hrvatskoj, što je sufinancirano sredstvima iz EU fondova zahvaljujući suradnji s Odjelom za EU fondove Grada Zadra pročelnika Šime Erlića.

- To je nešto što će direktivom Europske unije morati do kraja iduće godine uvesti sve web stranice, a mi smo tu bili korak naprijed i među prvima omogućili takve sadržaje za sve naše korisnike, a tiskat ćemo i brošure prilagođene tim osobama. Također, treba istaknuti da na našim stranicama gosti mogu pronaći ponude zadarskih restorana i iznajmljivača, pa čak i informacije o njihovoj popunjenosti s direktnim kontaktima, po čemu su naše stranice također jedinstvene, kao i ucrtane autobusne linije Liburnije, parking zone... Naš je zadatak pričati turističku priču, ali i informirati, odnosno biti dijelom i online turistička agencija - ističe Galić.

- Mi smo zapravo već sad spremni za sve buduće turističke projekte u Zadru adekvatno marketinški odgovoriti. Dobili smo moćan alat i napravili smo taj posao u korona-pauzi, vjerujući da bolja vremena ipak dolaze. Mislim da će se efekti tog posla vrlo brzo, već u bliskoj budućnosti, osjetiti i da će od njega imati koristi cjelokupni zadarski turizam – zaključuje direktor TZ grada Zadra Mario Paleka.

Izdvojeno

25. rujan 2020 04:18