StoryEditor
Zadar plusZADARSKA IT EKIPA

Kako je Josip Zurak s frendovima stvorio ‘Authland‘, jedinstvenu platformu za prodaju eno-gastronomskih tura po skrivenim krajevima Zadra i Dalmacije

Piše Iva Ivanac
18. srpnja 2020. - 11:24
Josip Zurak je direktor tvrtke Sideways koja je tvorac Authland platforme za turizam.  Luka Gerlanc/Cropix

Želimo da naša platforma bude lokalno prepoznata i da ona bude prvo što će domaćinu pasti na pamet kada ga njegovi turisti pitaju gdje mogu provesti jedno popodne, a da to nije na plaži, govori nam Josip Zurak, 31-godišnji Zadranin koji je zajedno sa svojom ekipom, osmislio internet platformu Authland.

Što znači Authland?

Do imena za platformu Authland, ekipa Sidewaysa je došla kombinacijom riječi 'autentičnost' i 'udaljena područja'. Taj spoj engleskih riječi točno označava suštinu platforme koja turistima pruža digitalni doživljaj lokalnih iskustava.

Kakvu sad internet platformu, vjerojatno se pitate. E, pa takvu platformu koja na jednom mjestu okuplja vinare, maslinare, sirare, male poljoprivredne proizvođače, ugostitelje koji nude lokalnu hranu i svakome tko posjeti njihovu stranicu nudi mogućnost izbora, rezervacije i kupnje neke od eno-gastronomskih tura po skrivenim ruralnim krajevima Dalmacije i Hrvatske.

Platformu Authland osmislila je mlada tvrtka Sideways u vlasništvu Josipa i kolega, a u kreativnoj ekipi su još Lovro Stručić (27, frontend developer), Marin Martinović (29, backend developer), Josip Šalov (28, digitalni dizajn) i Marino Brnardić (30, frontend dizajner). Njih petoricu nije samo posao spojio, već i život jer su prijatelji od malih nogu.

image
Marin Martinović, Marino Brnardić i Josip Zurak

Nakon završenog ekonomskog fakulteta Josip je svoju praksu krenuo odrađivati u turizmu gdje se prvi put susreo s turističkim sektorom, nakon toga je radio na Netokraciji kao business developer gdje se upoznao sa svijetom IT-a, te je tako turizam spojio s digitalnim svijetom.

– Želja je bila napraviti kvalitetnu platformu koja će imati pozitivan utjecaj na turizam. Iako smo prvotno imali ideju da na jednom mjestu obuhvatimo aktivni turizam, gastronomiju i sve ono što se nalazi na ruralnom području, odluka je na kraju ipak pala na to da napravimo Authland i orijentiramo se na agroturizam – govori Josip, objašnjavajući kako je platforma Authland središnje mjesto za rezervaciju i online kartično plaćanje različitih usluga koje uključuju hranu i piće, kao što su degustacije vina, ulja, sireva i likera, konzumacije tradicionalnih jela, obilasci vinograda ili OPG-ova, eno-gastro edukacija i svega drugog što prati agroturizam.

image
Platforma Authland

– Sve su to iskustva kroz koja je moguće doživjeti pravu, autentičnu Hrvatsku, a uz to učiniti ono što svi moramo, pojesti nešto dobro i zdravo, nešto lokalno uzgojeno i pripremljeno. Naravno, sve to moguće je tijekom cijele godine i nije nužno fokusirati se samo na glavnu sezonu – govori Josip, napominjući kako turizam u Hrvatskoj treba biti kvalitetniji, odvijati se sa što manje gužvi, a Authland to i omogućava.

– Cilj platforme jest digitalizacija agroturizama, vinarija, uljara i ostalih vrijednih subjekata na hrvatskoj eno-gastro sceni te njihovo okupljanje na jednom mjestu – ističe Josip, objašnjavajući zbog čega su mala poljoprivredna gospodarstva i ljudi koji nude autohtonu hranu i običaje njihov forte poslovanja.

– Veliki potencijal leži u maslinicima, vinarijama i ostalim poljoprivrednim gospodarstvima koji još uvijek nisu digitalizirani, a potražnja za njima je sve veća. Oni svojom tradicijom i lokalnom proizvodnjom mogu turistima pružiti dodatnu vrijednost – dodaje Josip.

image
Platforma Authland
Platforma Authland

On smatra kako poljoprivrednicima, uz postojeće, i digitalni način poslovanja može samo doprinijeti jer im omogućuje dodatnu zaradu, veću vidljivost na tržištu te valorizaciju njihovih proizvoda. Turistima je to pak još jedan doživljaj više u kojem im je osobni pristup zagarantiran.

– Tako ostvaruju i dodatni prihod, koji na koncu vodi k većem razvoju ruralnih područja i razvoju gospodarstva. Authland omogućava da svatko sazna autentičnu priču koja stoji iza svake usluge, vidi točno što ona uključuje i kolika joj je cijena, a potom odabere termin kada je želi konzumirati i pošalje zahtjev pružatelju, plaćajući sve karticom – kaže Josip koji je sa svojim timom na razvoju platforme radio pune dvije godine. Javnosti je ona postala dostupna krajem lipnja ove godine.

KRATKI VODIČ Kako funkcionira platforma?

Ako želite kušati neki od lokalnih proizvoda preko Authlanda, potrebno je posjetiti platformu. Potom izabrati koju uslugu želite, je li to, primjerice, kušanje sira na Pagu, posjet vinariji u zadarskom zaleđu ili možda neka delikatesa pod pekom u šibenskom kraju. Nakon što izaberete koja će vas delicija čekati, potrebno je odrediti broj ljudi koji ide s vama, odabrati datum i sat kada ćete doći te na kraju 'ispeglati' karticu.

– Sve je započelo ispitivanjem tržišta i razumijevanja što je onima koji se bave ruralnim turizmom nepotrebno, odnosno što im treba. Nakon što smo dobili nekakve rezultate krenuli smo s direktnim kontaktom prema gospodarstvenicima, upoznali smo ih s aplikacijom, ali i njih pitali što im na takvoj jednoj platformi treba. U razgovoru smo ih ispitivali i o tome je li im upotreba platforme komplicirana te smo tražili zajedničke načine kako bi im cijeli proces prijave na Authland bio što jednostavnijim – opisuje Josip prve korake upućene prema OPG-ovcima dodajući kako su njihove reakcije na platformu bile izrazito pozitivne.

Na Authlandu su se prvo "našli" OPG-ovci iz Zadarske županije, no ubrzo se ponuda usluga proširila pa se tako sada na platformi mogu naći brojna gospodarstva iz Šibensko-kninske, Splitsko-dalmatinske i Dubrovačko-neretvanske županije, ali i iz Istre. Uskoro planiraju svoju ponudu proširiti pa će se tako na platformi moći vidjeti i što nudi kontinentalna Hrvatska.

– Web aplikacija je napravljena tako da korisnici mogu sve sami na njoj raditi, registrirati se i oglasiti svoje usluge. Nema potrebe za našom intervencijom. Oni koji svoje usluge žele prodavati putem platforme Authland trebaju dostaviti osnovne podatke o svojoj ponudi, objasniti zašto su biznis i mikro lokacija na kojoj se nalaze posebni te poslati reprezentativne fotografije svog imanja, restorana ili hrane koju nude – govori Josip, dodajući da poljoprivrednicima kojima je to potrebno, oni besplatno pomažu u pisanju i prikupljanju podataka kako bi ih mogli oglasiti na svojoj stranici. Poslovni model tvrtke Sideways baziran je na proviziji od 14 posto od prodaje preko Authland platforme. Konačna cijena se nadoknađuje za pet posto za procesuiranje online troškova.

– Trenutačno imamo tridesetak ponuđenih usluga, a s isto toliko OPG-ova sada razgovaramo i dogovaramo potpis ugovora, tako da će se ta brojka samo povećavati – govori Josip, koji vjeruje da će njihova platforma uskoro zaživjeti punim plućima.
Ističe kako je jedan od njihovih ciljeva da se platforma uvrsti na stranice turističkih zajednica kako bi turisti što lakše mogli upoznati ruralne krajeve Lijepe naše.

image
Platforma Authland

– Voljeli bismo da smo na što više mjesta, s letcima u privatnom smještaju, u turističkim agencijama koje prodaju kuće za odmor, tako da integriramo naš QR-kod na mjesta preko kojih oni komuniciraju s turistima – ističe Josip i dodaje kako zajedno sa svojom ekipom planira u budućnosti razviti i mobilnu aplikaciju kako bi svi zainteresirani platformu mogli što lakše koristiti.
Rade i na personalizaciji platforme za svakog korisnika tako da bi prvo kupcima, ovisno o njihovim preferencijama, prikazivala stvari koje oni vole.

– Platforma ima mogućnost daljnjeg razvoja, može se napraviti da naši pružatelji usluga imaju na platformi mogućnost povezivanja kako bi razmijenili proizvode, riješili svoje probleme i poboljšali uslugu. Trenutačno radimo na tome da se platforma direktno može integrirati na web-stranice raznih ponuđača. Sve što se ubuduće napravi je u cilju da krajnjim korisnicima usluge, odnosno turistima, pružimo što bolje iskustvo – kaže Josip, otkrivajući nam kako bi za deset godina želio imati mrežu franšiza po cijeloj Europi. Mrežu koja će biti sinonim za digitalnu distribuciju lokalnog iskustva povezanog uz agroturizam i gastronomiju.

UNATOČ KORONI Dodatni vjetar u leđa

Iako su im neki spočitali kako je objavljivanje platforme Authland u sezoni koja je zbog pandemije koronavirusa osiromašena zapravo 'promašena stvar', u Sidewaysu tvrde kako im upravo to može dati dodatni vjetar u leđa.
– Mislimo da je ovo vrijeme pogođeno za objavu platforme unatoč pandemiji, jer će gosti koji tu dolaze više cijeniti takvu vrstu usluge. Ova sezona nam omogućava jedan restart, odmak od masovnog turizma i velikih gužvi, naša priča sada može doći do većeg izričaja nego tijekom standardne turističke sezone koja obiluje prometnim gužvama i pretrpanim plažama. Ako se sada uspijemo pozicionirati to će označiti boljitak u idućim razdobljima.

item - id = 1033100
related id = 0 -> 1127276
related id = 1 -> 1126714
16. rujan 2021 08:01