StoryEditorOCM
Zadar plusHRVATSKI SAN

Tvrtka iz Zemunika Donjeg napravila od čišćenja unosan biznis i prodala svoju prvu franšizu. Evo priče o njihovom hrvatskom snu s američkim potpisom

Piše D.M./Poduzetnički inkubator
20. listopada 2023. - 21:27
Vlasnica Blaženka Golub i suradnici: Filip Živković, mladi magistar menagmenta kojemu je Blistavi dom prvi ”pravi” posao nakon faksa te Liza Berezovychenko koja je pobjegla iz ratom zahvaćene Ukrajine/Slobodna Dalmacija

Kraljevstvo za čistačicu! Vapaj dalmatinskih iznajmljivača svakodnevan je na ulicama naših gradova u čijim se krevetima dobar dio godine koprcaju milijuni turista, neki fini i uredni, drugi neuredni i nemarni i u pravilu, svi redom - zahtjevni. Ma kakvi turisti bili, jedno im je zajedničko – iza svih treba čistiti i to temeljito. A pouzdanu, ma što pouzdanu - ikakvu spremačicu, nemoguće je naći!

Možda je baš ovo bilo na pameti Blaženki Golub iz Zemunika Donjeg kada je 2020. godine u jeku turističkog booma prepoznala poslovnu priliku i pokucala na vrata Poduzetničkog inkubatora na Novom Bokanjcu tvrdeći da njezin Blistavi dom nije još jedna u nizu već viđenih tvrtki za čišćenje. Roboti, vlastite linije eko proizvoda za čišćenje, poslovni paketi za klijente, odlične poslovne recenzije i što je najvažnije – kompletan know-how tvrtke koja je prije koji tjedan prodala svoju prvu franšizu, lansirali su Blistavi dom u vodeći servis za čišćenje na zadarskom području. Kako im je to pošlo za rukom? Ako je vjerovati osnivačici i direktorici Blaženki Golub, na obiteljski pogon i uz puno rada:

„Inicijativa je potekla od moje kćeri, Tonke Golub koja je spiritus movens tvrtke i cijele naše obitelji. Kako sam voljela čistiti, kćer je predložila da hobi pretvorim u posao. Krenuli smo polako, samo nas troje, muž, kćer i ja. Danas imamo 20 stalno zaposlenih a preko ljeta, kada je sezona na vrhuncu i po 50 radnica. Radimo apsolutno sve, od čišćenja ureda, apartmana i luksuznih vila do kompletnog property menagmenta nekretnina. Polako i temeljito gradimo svoje ime i brend, vrijedni smo, pouzdani i profesionalni. Mislim da recenzije govore sve.“

image

Blistavi dom

/Slobodna Dalmacija

Na obali, čišćenje je postalo izvrstan način zarade. Svi se žele s time baviti. Kako se nametnuti iu tolikoj konkurenciji?

„Opet moram naglasiti ulogu svoje svestrane kćeri Tonke koja je po struci magistrica zagrebačkog rudarsko-geološko-naftnog fakulteta. Njezina snaga i energija su nevjerojatne. Nakon što je završila fakultet, upisala je dodatne edukacije na privatnom učilištu jer je željela ući u apsolutno sve pore svoje buduće firme. Htjela je sama voditi svoje knjige pa je završila knjigovodstvo, potom je tome dodala i suvremene internetske alate poput web dizajna, digitalnog marketinga i dizajna interijera, a uza sve je i certificirani voditelj EU projekata. Jednostavno nije ništa htjela prepustiti slučaju. Tonka živi pola godine ovdje a pola godine u Americi i mislim da je ključan bio trenutak kada je na hrvatski posao odlučila primijeniti američki način poslovanja. Ona zapravo vodi sve, na meni je isključivo briga o radnicima i logistika“, kaže Golub.

Kako to izgleda u praksi? Što Amerikanci rade drukčije od nas?

„U prvom redu to je odnos prema radu i radnicima. Da biste bili dobar šef i cijenili tuđi rad, morate i sami proći sve stepenice posla i prije svega biti – čovjek. Ja i sama čistim i znam kako je to teško i naporno. Stoga su naše radnice izvrsno plaćene ali i povrh plaće nagrađene za svoj rad. Naše radnice mogu napredovati, međusobno dogovaraju godišnje odmore, imaju božićnice, honorare i ekstra bonuse. Uveli smo i radno mjesto voditelja

tima. Svaki voditelj tima može zaraditi ekstra bonus ako dobro vodi svoj tim. U Americi se itekako cijeni predanost poslu, mi smo isto odlučili preslikati ovdje. Nisu svi jednaki i ne smiju biti jednaki. Novac je najbolji način na koji šef može pokazati radniku da ga cijeni. Osobito danas kada nedostaje radnika. Tako da mi, osim domaćih djevojaka, imamo i 6 cura s Kosova, 2 iz Ukrajine, 2 iz BIH, čak i jednu radnicu s Filipina.“

Tko su vaši klijenti? Je li zdravo bazirati tvrtku samo na turizmu?

„Nikako! To smo mi odavno shvatili. Upravo zato, samo 30 posto naših prihoda stiže od turističkih objekata. Danas imamo preko 50 klijenata kojima radimo kompletan property menagment nekretnine. Dakle, pregovaramo oko bookinga, radimo check in i check out, dopisujemo se s gostima a bonus usluga su raznorazni popravci koje s vremena na vrijeme zatreba svaka nekretnina. Tu uskače moj muž Zvonko. Po struci je građevinar i što se kaže „ima zlatne ruke“. Tako da u firmi imamo i vrtlara i kućnog majstora specijaliziranog za sitne popravke. A vjerujte mi, uvijek nešto „krepa“ - bojler, skupe klime, kamere - svega se nagledamo. Naravno, i zimi treba zaraditi plaću. Tako da uz vile i apartmane imamo barem još 200 tvrtki kojima čistimo poslovne prostore i na koje možemo računati tijekom cijele godine. Spomenut ću samo Zadarsku županiju, Inovaciju, Turističku zajednicu Grada Zadra, COIN Coworking, Printshop, Elektron i brojne druge.“

Da sve bude po „američku“, u poslovanje ste uveli i suvremenu opremu, robotiku za pranje bazena i prozora ali i osmislili aplikaciju kojom pratite raspored rezervacija i stanje na terenu.

„Nema do vrijednih ruku i struganja, vjerujte mi, ali da - roboti znaju baš pomoći, pogotovo kada imate velike površine za oprati“, smije se Golub. Što se tiče aplikacije, i to je ideja moje kćeri. Naša aplikacija „busy-busy“, u svakom trenutku prikazuje raspored zadataka i lokacija. Svaka od radnica instalirala je aplikaciju na svojem mobitelu i po dolasku na lokaciju dužna se prijaviti kako bismo u svakom trenutku znali tko gdje čisti. Uveli smo i snimanje razgovora s klijentima, jer se nerijetko dogodi da klijent tvrdi da je naručio neku uslugu, a zapravo nije. Ništa ne prepuštamo slučaju!“

Kažu, kada prodate franšizu, znači da ste uspjeli! Vi ste upravo ovih dana svoj „know how“ prodali u Split gdje se 2. studenog otvara splitski „Blistavi dom“. Kupio ju je poslovni čovjek iz Austrije.

„Da, franšiza je kruna našeg rada. G. Pero Mihajlović živi u Austriji već 20 godina. Porijeklom Dubrovčanin, težio je povratu u Hrvatsku i pronalaženju pravog partnera. Mislim da smo baš „kliknuli“. Toliko je bio odlučan usvojiti naš koncept poslovanja da je ljetos punih 5 tjedana čistio i ribao po apartmanima, prao prozore i kupatila, želeći do u tančine upoznati sve tajne posla. Sve ga je zanimalo i ništa mu nije bilo teško. Dakako, nećemo stati na tome, težimo otvaranju novih poslovnica i upravo pregovaramo o franšizi sa još jednom tvrtkom iz Dalmacije.“

Što biste savjetovali poduzetnicima u Hrvatskoj. Napose na dalmatinskoj obali?

„Rad, rad i samo rad. Došli smo do trenutka kada moramo odbijati poslove jer jednostavno ne stižemo. Ali, draže mi je i odbiti posao nego ga napraviti površno. Najveće mi je zadovoljstvo kada nas klijent preporuči drugima! Iza naših radnica nema „repova“. Sve rade na isti način, prolaze istu obuku, tjedan dana educira ih se o banalnim stvarima koje svatko zna, ili barem misli da zna pa to čini na sebi svojstven način. Toga kod nas nema. “

05. ožujak 2024 14:10