StoryEditorOCM
Zadar plusFOTO: ZADARSKI STUDENT NAUTIKE DAVOR SERTIĆ IMA ZANIMLJIV HOBI

U srpnju je prvi put ušao u "twinga", a četiri mjeseca kasnije osvojio je naslov prvaka – ovo je priča zadarskog super-vozača!

Piše Ana Franić
21. studenog 2018. - 22:00
sertic2-151118

U srpnju ove godine vozio je svoju prvu auto utrku, da bi već prije desetak dana u Rijeci s pet pobjeda i po jednim drugim i trećim mjestom u ukupnom plasmanu osvojio naslov prvaka Twins Fun kupa! Davor Sertić je 27-godišnji Zadranin, student nautike na Sveučilištu u Zadru, a u slobodno vrijeme je profesionalni vozač automobilističkih utrka.

Uz naslov prvaka Twins Fun kupa postao je i prvak otvorenog prvenstva zagrebačke regije te državni viceprvak u svojoj klasi.

- Odmalena sam zaljubljen u utrke, automobile i motore, ali sasvim slučajno sam ozbiljnije ušao u ovo. Zimu sam radio u Francuskoj i nekoliko puta mi je na Facebooku 'izletjela' obavijest o pokretanju novog prvenstva s modelom automobila Renault Twingo. Tek sam nakon treće, ozbiljno zagrizao i odlučio da je to to. Rekao sam si, jednom se živi, prisjeća se Davor koji je po povratku u ožujku u roku od 15 dana kupio svoje prvo auto, naravno Renault Twingo.

Twingo je prvo odvezao u Zagreb kod organizatora utrka kako bi ga oni preradili i pripremili za utrke kao i svim ostalim natjecateljima jer twingići moraju biti isti.

- Moj zadatak je bio "očistiti" unutrašnjost automobila, odnosno izvaditi sve ono što mi ne treba kako bi auto bilo lakše i brže. Oni su mi sredili ovjes, stavili tvrđe amortizere i sportski auspuh, promijenili kočnice te ugradili sigurnosni kavez i protupožarni aparat, objašnjava Davor dodajući kako sada Twingo unutra ima samo školjkasto lakše sjedalo, volan, mijenjač te pedale.

Prvo natjecanje na kojem je nastupio, bilo je u srpnju na Grobniku. Tada je zapravo i prvi put sjeo u auto i propisno ga isprobao jer u Zadru - nema gdje trenirati!

- Prvog me trenutka obuzela trema i nervoza, ali čim sam izašao na stazu, bio sam svoj na svome. Čim kreneš, adrenalin te puca na najjače i u tebi ne postoji niti zrno straha, govori Davor koji je tog vikenda u dvije utrke osvojio drugo i treće mjesto.

Nije dugo vremena prošlo do njegovih novih postignuća. Samo dvadesetak dana kasnije nastupao je u Zagrebu, gdje je u obe utrke osvojio prvo mjesto.

- Svi rezultati dokaz su da znam što radim i da sam dobar. Točnog recepta za uspjeh nema, po meni je najvažniji osjećaj kada si u automobilu. Treba puno kalkulirati i razmišljati. Na primjer, ako ste u dvoboju s drugim vozačem, treba znati kada ubrzati i koliko, ističe Davor kojem je najveći uzor legendarni Brazilac Ayrton Senna koji je bio, kaže Davor, "spektakularan, brz, arogantan i malo prljav".

Davor je u svojoj debitantskoj sezoni, u sedam utrka ostvario pet pobjeda, jedno drugo i jedno treće mjesto.

- Sustav funkcionira na način da se gledaju sve utrke i rezultati u sezoni koji se boduju po određenom principu. Naravno da sam sretan ostvarenim, ali već sam krenuo s pripremama za sljedeću sezonu jer moram obraniti naslov. Nije to mala stvar, sa smiješkom će nam Davor.

Govori kako se u Zadru jako malo ljudi bavi automobilističkim utrkama te kako je Istra zapravo najjača na ovoj sceni.

- Kod nas ima zainteresiranih, ali nema dovoljno razumijevanja i podrške. U Zadru je glavni problem što nemamo gdje vježbati, što je nekima odmah na početku ubilo volju. Ja sam odmalena igrao igrice koje su srećom toliko napredovale da se dosta toga može izvježbati i naučiti na njima, ali treba znati to primijeniti u realnom svijetu, govori Davor dodajući kako su mu najveća podrška obitelj i djevojka.

- Kad sam mami rekao da ću se baviti utrkama, šokirala se i prvo pitanje je bilo "Ma šta će ti to u životu?". Najveći strah joj je bio da će mi se nešto dogoditi, ali ovo je izrazito siguran sport što sam joj i objasnio te je nakon prve utrke i pehara prihvatila sve i sada mi je velika podrška, iskreno će Davor.

Da su automobilističke utrke skup sport, najbolje pokazuju i brojke. Kako bi sudjelovao u utrci i odvozio krug, potrebno je u prosjeku uplatiti oko tisuću kuna, a tome treba pribrojiti i potrošeno gorivo. Što se opreme tiče, svaki vozač treba imati kacigu, podkapu, posebni kombinezon, podmajicu i podgaće koji imaju određenu otpornost na vatru, rukavice, čarape i posebno tenisice. Kada se samo oprema zbroji, iznos se penje do 700-800 eura.

- Samo od utrka, u Hrvatskoj se ne može živjeti, a troškova uvijek ima. Connecto transfers, Zadarska tiskara i Jamatva Zadar moji su sponzori koji mi pomažu koliko god mogu i na taj mi način olakšavaju nastupanje na utrkama, objašnjava Davor ističući kako je automobilizam najrazvijeniji u Velikoj Britaniji, što se tiče infrastrukture, ali i broja i kvalitete natjecatelja.

Disciplina "krug" mu je najdraža jer se vozi najduže i imaš priliku pokazati sve što znaš i možeš, dok mu je "slalom" najteži jer zahtijeva preciznost i brzu reakciju.

- Najveća blagodat utrka su brojna poznanstva i prijateljstva koja sklapaš putem. Svi smo mi prijatelji, bez obzira što smo si konkurencija. Primjera radi, nedavno u Sloveniji na utrci kolegi je otpalo kolo, a sljedeći dan je imao novu utrku. Svi smo mu priskočili u pomoć kako bi što prije sredio auto za sljedeći dan. To je ono najbitnije jer postajemo mala obitelj, za kraj će Davor.

U automobilističkim utrkama razlikuju se četiri discipline
U automobilističkim utrkama razlikuju se četiri discipline, a to su krug, kronometar, slalom i formula driver.
Krug je dužine oko 4,5 kilometara i vozi se otprilike dvadesetak minuta. Kronometar je disciplina u kojoj je staza kraća te se vozi u periodima. Kada prvi vozač krene, idući kreće nakon minute i tako redom.
U slalomu su duž staze postavljeni čunjevi i vozi se vijugavo ili se treba proći kroz vrata. Ako se dotakne čunj, vozač se kažnjava s dvije sekunde, a ako se promaše vrata kazna je deset sekundi. Formula driver sastoji se od jednog kruga i zapreka na stazi koje se moraju proći u što kraćem vremenu.

 

27. travanj 2024 20:03