StoryEditorOCM
Zadar plus"ŠAMAN-ZANATLIJA-UMJETNIK"

Unatoč prosvjedima molitelja i Zadarske nadbiskupije u sv. Donatu je otvorena izložba Branka Gulina, evo kako je bilo

Piše Zadarski.hr
22. svibnja 2024. - 22:29

Nakon što su zgrožene molitvene zajednice jučer medijima poslale dopis kako je nečuveno da se „crkva sv. Donata, jednog od zaštitnika našega voljenog Zadra“ ustupa za „izvođenje raznoraznih šamanskih rituala", što je jutros svojim prioćenjem podržala i Zadarska nadbiskupija štiteći osjećaje "svojih uznemirenih vjernika", večeras je u crkvi svetog Donata svečano otvorena izložba "Šaman-zanatlija-umjetnik" hrvatsko-američkog autora Branka Gulina.

Ravnateljica Arheološkog muzeja Zadar, Morana Vuković, ranije je izjavila kako žali zbog nerazumijevanja jer se u sv. Donatu ne izvode rituali niti postoji ikakav šaman.

Radi se o umjetničkoj interpretaciji inspiriranoj antropološkim, arheološkim i etnološkim kontekstom. To je performans u dva dijela, takozvani „live art“, u kojem se stapaju različite umjetničke forme poput  likovne umjetnosti, kazališta i plesa. U cijelosti se, dakle, radi o umjetničkom doživljaju, kako autora izložbe tako i ostalih izvođača. Pozivamo sve da dođu na otvorenje ove zanimljive izložbe- kazala je Vuković. 

Branko Gulin autor je koji je 80-ih i 90-ih godina bio prisutan na likovnoj sceni Istre i Hrvatske. Od 2002. do 2019. živio je i radio u SAD-u, gdje je stekao nova saznanja i iskustva o umjetnosti i umjetničkoj praksi izvan europskog kontinenta. Po struci muzealac, radio je kao kustos u ondašnjem Muzeju narodne revolucije Istre (sadašnjem Povijesnom i pomorskom muzeju) u Puli i kao voditelj Grafičke zbirke u Sveučilišnoj knjižnici u Puli, a niz godina je bio ravnatelj Muzeja Grada Rovinja. U SAD-u je 12 godina bio asistent u ljevaonici umjetnina akademskog kipara Nicholasa Legerosa, gdje je dogradio formalna i praktična znanja iz likovnog područja.

Istražujući prapočetke umjetničkog izražavanja, ova interdisciplinarna izložba povezuje arheologiju, antropologiju i suvremenu umjetnost. Autorov interes usmjeren je na reinterpretaciju rituala kao izvora svih oblika umjetnosti – glazbe, pjevanja, plesa, slikanja tijela i tetoviranja, izrade maski i idola te metaforičkog pripovijedanja. Slijedom te ideje, suvremeni umjetnik nosi ulogu koja je nekada pripadala šamanima, prvim umjetnicima i performerima koji su u malim i prvobitnim zajednicama vodili članove i sudionike rituala u svijet duhovnosti. Osim kiparstvom i slikarstvom, Gulin se koristi i drugim likovnim izrazima poput performansa.

image
Zvonko Pavic/Cropix
image
Zvonko Pavic/Cropix
image
Zvonko Pavic/Cropix
image
Zvonko Pavic/Cropix
image
Zvonko Pavic/Cropix
image
Zvonko Pavic/Cropix
image
Zvonko Pavic/Cropix
image
Zvonko Pavic/Cropix
image
Zvonko Pavic/Cropix
image
Zvonko Pavic/Cropix
image
Zvonko Pavic/Cropix
image
Zvonko Pavic/Cropix
image
Zvonko Pavic/Cropix
image
Zvonko Pavic/Cropix
image
Zvonko Pavic/Cropix
image
Zvonko Pavic/Cropix
image
Zvonko Pavic/Cropix
image
Zvonko Pavic/Cropix
image
Zvonko Pavic/Cropix
image
Zvonko Pavic/Cropix
image
Zvonko Pavic/Cropix
image
Zvonko Pavic/Cropix
image
Zvonko Pavic/Cropix
image
Zvonko Pavic/Cropix
image
Zvonko Pavic/Cropix
17. lipanj 2024 21:05