StoryEditorOCM
ZdSelfieZNATE LI ŠTO SU HRVATSKI INFLUENCERI?

Kad pročitate ovaj tekst znat ćete zašto vam se uvlače u glavu - žive životom o kakvom mnogi tek sanjaju, a pri tome odlično zarađuju!

Piše PSD
21. siječnja 2018. - 21:47
Capture_infl.JPG

 

Dok gledate njezine slike, možete samo uzdisati, na jednoj se kupa u ovalnoj kadi u luksuzu hotelske sobe, na drugoj je na ulicama metropole, na trećoj se lijeno ljulja na ležaljci privezanoj za tropska stabla. Instagramski i web-profil su joj puni takvih čudesa, nalik razglednicama koje lako mogu izazvati zavist. Evo je opet, u nekoj super luksuznoj kućici nalik onima sa Sejšela, Bahama, Balija, tu je i krevet s modernim baldahinom. Onda se pojavi s nekom trendy torbicom, u haljinicama za pet, u svemu onome što bi svatko od nas rado imao u svojoj garderobi. Pa na fotkama s vrhunskom kozmetikom, parfemima.... - piše Slobodna Dalmacija.

Da, Sonja Kovač, glumica koju pamtimo kao Viki iz dnevnog serijala "Zauvijek susjedi", uistinu znade uživati. I to ne krije. I to ne radi samo da bi svekolikom pučanstvu digla živce, ma kakvi. Ona samo radi svoj posao isto kao što netko odlazi na rad u dućan, kancelariju, kiosk, bolnicu ili školu. Sonja Kovač je postala influencerica i, kako joj kažu kolege, jako joj dobro ide. A vidi se to i po pozamašnom broju pratitelja na blogu, Instagramu, Youtubeu kojima se obraća i koji prate svaki njezin korak.
 

 


- Iako su i modni bloger i influencer u suštini okrenuti prema lifestyle industriji u svim njezinim segmentima, između njih je velika razlika. Biti modni bloger znači prezentirati garderobu, modne dodatke. Biti influencer znači komunicirati s ljudima koji te prate i na određeni način ih svojim stavom, razmišljanjem, personalityjem, prezentacijom načina života ili proizvoda privoljeti da te u tome slijede. 
Influencer je zanimanje, jedno od onih iz skupine zanimanja novog vremena. Ono ima počesto i prekovremeno radno vrijeme i iako tako ne izgleda, iznimno je zahtjevno - kaže nam Horvat Čagalj, prije ulaska u BB kuću samo još jedan zgodan Dalmatinac, dečko iz Dugog Rata.

 

 

Stalna putovanja

No, s izlaskom iz nje postao je regionalna zvijezda i, za razliku od ostalih ukućana što su već s gašenjem kamera netragom nestali, Horvat se vinuo u visine. Prvo je počeo koketirati s Facebookom, a nakon što je otkrio Instagram, shvatio je svu silinu snage društvenih mreža. Već nekoliko godina je influencer, znači onaj tko diktira lifestyle tempo. I iza sebe ima sljedbu od čak 18 tisuća pratitelja, koji mu na svakominutnoj bazi prate kretanja, stil, izlaske, druženja, garderobu, sve vezano uz njegov lik i djelo.



- S jedne strane to je nevjerojatno zanimljiv način života koji te stalno vuče na putovanja. Recimo, sada si u nekom hotelu na Makarskoj rivijeri ili Dubrovniku, oni te pozovu, plate ti kompletan smještaj, a tvoj je zadatak da na svom Instagram profilu pustiš fotke s tog boravka. Influencer je zapravo kao neka vrsta žive ljudske reklame koja na svom primjeru pokazuje zašto biste baš tu trebali doći, nešto kupiti, pojesti, razgledati... Recimo u taj hotel ćete doći zato što nudi savršen odmor, hranu, piće, hedonizam koji ću vam ja pokazati svojim primjerom - pojašnjava Horvat. 
S obzirom na toliki broj sljedbenika, ima tu čast da ga biraju velike tvrtke, i darovima ili novcima plaćaju to što on u hodu širi njihovo ime. Na njegovu popisu poslovnih partnera nalaze se Dita, Victoria Beckham, Cutler and Gross, za kojih radi kao agent za brendirane kolekcije naočala.  

 

No, tu su još i Tom Ford, Estee Lauder, Clinique, Armani Parfums, Biotherm i booking.com čiju poveznicu nosi na svom Instagram profilu. I svatko tko na nju klikne preko Horvatova Instagrama, ostvaruje 25 eura nižu cijenu rezerviranog noćenja. Što reći, naočala, garderobice, parfema i kremica u kući ovog dečka ima i za bacanje...
- Ima, ima. Klijenti mahom naše usluge plaćaju u svojim proizvodima, što ti zapravo odmah u startu otvara mogućnost biranja s kim ćeš raditi. Ako ti se sviđaju njihovi proizvodi, ako ih voliš i privatno nositi, zašto ne. U praksi to izgleda i ovako, nedavno sam se vratio s Tajlanda, tamo sam napravio podosta Instagram slika, sada sam taman u Münchenu, tu sam na prezentacijama, a onda opet nekim drugim poslom idem dalje - veli Horvat.
 

Izbor sponzora

Među hrvatskim influencerima je više žena nego muškaraca, a na njihovu tronu nalaze se tri dame, Hana Hadžiavdagić Tabaković, Izabela Rakonić i Ella Dvornik, s pozamašnom skupinom instagramskih pratitelja. Među njima pokatkad ima i "hejtera" koji znaju tu i tamo ubaciti neki otrovni žalac, napasti ih zbog intenzivna objavljivanja slika i priča iz svog privatnog života.
 


No, oni ne shvaćaju da iza takvih influenserskih poruka, kao slučajno uhvaćenih finesa i lijepih prizora, zapravo stoji i iznimno jaka propagandna mašinerija. Pa ako se u kadru, primjerice, nađe neki pomno odabrani, ponekad i ne baš jeftini komad namještaja, čije se ime potom i spomene u objavi, tada budite i sigurni kako je ta tvrtka isprsila lijepi honorar. Sve u okviru poslovne suradnje. 
Hani će ovih dana tvrtka KARE Design, a znamo kakvih ljepota ima u njezinim salonima, kompletno opremiti stan. To je rezultat činjenice što ovu lijepu i pametnu mladu poslovnu ženu, bez dlake na jeziku, u ovom momentu prati 320 tisuća ljudi. I broj im stalno raste. 


- Radim s brojnim tvrtkama, za opremanje kućanstva, onih s najboljom kozmetikom tipa La Prairie, tvrkama tipa Meggle, Jana i još brojnim drugim brendovima, koji koristeći moje značenje u društvu nalaze put do konzumenata. Da, to je velika čast za mene i drago mi je da sam postigla takvu razinu poslovanja. A još više da me brojni ljudi prate, čitaju i rado slušaju ono što im poručujem. 
Znate, ja nisam samo ona koja nosi lijepe haljine pa se s njima naslikava recimo u luksuzu švicarskih dvoraca, na putu prema skijanju u Livignu. Ja sam i ona koja stvara tekst ispod fotke, što diktira trendove, šalje poruke. Počela sam još prije 11 godina, na bosanskom portalu iza kojeg su stajala dva moja draga prijatelja informatičara. Tek poslije je svijet dobio FB. Već tada sam imala svoju galeriju, poruke, priču i iznimnu, najveću popularnost - kaže Hana.  

 


Priča se potom širila, došli su brojni TV angažmani, njezina uloga kroničarke u nekim od najpoznatijih showbiz formata. Na Instagram je ušla čim se pojavio i samo je nastavila svoj već ozbiljan posao influencerice, koji joj je s tom društvenom mrežom samo donio brojne nove štovatelje iz regije i svijeta. Kako je rasla popularnost, tako su dolazili i novi partneri, koji joj nikada nisu zamjerali njezinu bitnu karakteristiku:

 

Ostala ista

- Ja sam uvijek ostala ista, Hana koja nema dlake na jeziku, trudim se uvijek biti ja, kada treba i iskreno brutalna, iako licemjernom svijetu to itekako smeta. Ali neka, to sam ja. To ljudi vole, cijene, poštuju i zato me i prate. Joj, pa ja vam ne mogu nabrojati koliko mi divnih poruka šalju svakodnevno u inbox. Biti influncer znači stvarati trend, širiti nova znanja, educirati, upravo onako kako ja apeliram na davanje krvi, i svakog četvrtog mjeseca kada to napravim svojim primjerom ukažem ljudima koliko je to važno, dobro, potrebno.
Tisuće poruka mi nakon toga znaju stizati i to me tako čini sretnom. Taklo me i kada je jedna djevojka, nakon što sam se ošišala, također napravila isto i poslala mi fotku. Jedna je djevojka zbog mene odlučila smršavjeti i to je i napravila. Sretna sam da kao influencer, osoba koja mijenja svijest ljudi, mogu pozitivno utjecati na našu mladost - kaže Hana.
No, ako netko misli da iza cijele ove priče stoji neznatan trud, onda se itekako vara. Ako si profesionalac, tada se tako moraš i ponašati, i pritom misliti na svaki detalj, na prostor oko sebe, šminku, frizuru, ekipu. Hana veli kako u svakom gradu ima svoj tim i da pritom tim ljudima, bez obzira što će im ime stajati ispod svake slike ili kampanje, uvijek plati za njihov trud. Ona i sama osmišljava kampanje, organizira druženja sa svojim pratiteljima, jedno takvo je bilo i prije dva tjedna u Švicarskoj. Tu je, recimo, skoknula kako bi napravila set predivnih fotki sa svečanim haljinama u prvom planu.
- Zbog te kampanje sam na putu za skijanje napravila produžetak puta. I uz skijašku garderobu sa sobom nosila pun kofer haljina. Jako pazim na fotografiju, i pritom volim da one ne budu previše umjetničke, kao s neke razglednice. Volim se njima približiti ljudima, običnom svijetu kojemu se kroz kampanje i poruke i obraćam. S vremenom je moj novinarski posao postao hobi, a ovaj influencerski pravi posao. Ulažem u njega puno, i to je i razlog zbog kojeg sam stvorila brend. Da, ponosna sam na to, obožavam ovaj posao i jako sam sretna da me u njemu podržavaju i moj suprug i cijela familija - kaže Hana.
 

Što ću danas obući?
- Istina je, omari su mi puni lijepe garderobe. Znam je dati i prijateljicama, prodati, donirati je na humanitarnim aukcijama. Ali bez obzira na sve to, i ja kao i sve ostale cure znam jutro dočekati s pitanjem - joj, pa što ću danas obući. Neman ništa - rekla nam je svojedobno Sonja, koja sa svojim pratiteljima komunicira i putem XOXO Sonja bloga. Traži on prilično rada jer ga stalno treba ažurirati, nadopunjavati, vezivati ih s informacijama koje promatrače kroz linkove vode k trgovinama što ih reklamira, davati komentare, pisati sadržaj na hrvatskom i engleskom jeziku. A uz to ima posla i oko izrade vlogova na svom Youtube kanalu Sonja Kovač.

Sve se kontrolira
Svaki pravi influencer stalno prati svoju sljedbu, analizira, promatra i uživa ako se u njoj nalaze pravi ljudi, a ne neka lažna skupina kupljenih nickova, kaže Horvat Čagalj. Njegova publika ima od 25 do 35 godina, 65 posto su muškarci, 35 posto žene. Kaže i kako pomno radi fotke, njegov je forte street style, a radi ih sa smart mobitelom. Pritom intenzivno vodi računa o razini svjetla, ono mora biti jako, koristi filtre, uvijek napravi nekoliko slika da ih ima i za arhivu. Uglavnom ga fotkaju prijatelji, ali se ne ustručava zaustaviti i slučajnog prolaznika i zamoliti ga da ga slika kada uoči dobar eksterijer.

Influencerski savjeti:
- Puno putovanja
- Hvatanje lijepih detalja - Njegovanje svog stila
- Dobar fotoaparat - Jako svjetlo, bistra slika
- Stalna nazočnost na društvenim mrežama - Komunikacija s pratiteljima

26. travanj 2024 17:31