Rendžeri, naročito oni teksaški, čvrsti su momci s kojima nema zezancije. Uvodni natpis filma “Rendžer” (“One Ranger”), premijernog naslova u “A1 Videoteci”, govori u to ime. Natpis podsjeća na situaciju kad je u Teksasu izbio masivni nered i samo se jedan rendžer pojavio da uvede reda, usput rekavši “Nisam li ja dovoljan?”. Dakle, “jedan rendžer za jedan nered”. Može i armija od jednog rendžera.
Takve “one man army” rendžere glumili su 1983. i 1987. Chuck Norris i Nick Nolte u “Usamljenom vuku MCQuadeu” i “Teksaškom graničaru” koji su pomiješali vestern s akcijskim filmom, nastavivši tamo gdje je stala “Divlja horda”. Norrisove i Nolteove korake slijedi Thomas Jane (“Kralj pornića”), glumac sklon akcijskom izričaju (“Duboko modro more”, “Punisher”, “Predator: Evolucija”, “Proboj”).
“Rendžer” predstavlja Janeova titularnog junaka Alexa Tyreea kao dobrog strijelca koji će pravodobno reagirati u akcijskoj situaciji kad pljačkaši banke, predvođeni teroristom, bivšim IRA-ovcem Declanom McBrideom (Dean Jagger), prolaze nedaleko mjesta gdje je on upravo uhitio indijanskog lopova (Gregory Zaragoza) s ukradenom puškom od 10.000 dolara. Alex će uzeti pušku i gađati negativce iz daljine.
Međutim, Declan bježi, a izlaslanik britanske obavještajne službe dolazi Alexu na vrata s molbom da uposli njegove “elitne vještine rendžera”, tj. da im on pomogne u izručenju terorista. Iako je Alex dočekao izaslanika šakom u glavu, kako i priliči mačo rendžeru kad mu netko nepoznat bane na prag, pristao je na zadatak, a zadatak ga odvodi od Meksika do Londona u filmu koji u osnovnom zapletu podsjeća na “Šerifa u New Yorku” s Clintom Eastwoodom u glavnoj ulozi kao preteču (urbanog) akcijskog vesterna.
Moderni kauboj u Londonu potentna je premisa i ne može je pokvariti ni iznenađujuće lošnjikavi John Malkovich u “autopilot” ulozi prvog čovjeka britanske obavještajne službe. Doduše, Alex ne voli da se rendžere zove kaubojima. “Mi nismo kauboji, držimo se pravila”, tvrdi on, dok Jane fino kanalizira Noltea u ulozi granitnog rendžera više nego Norrisa i sipa “one-linere” tipa “Pričaš više od moje bivše”.
Janeov film nije kalibar Norrisova neovestern akcića, kamoli Eastwoodova i, posebice, Nolteova, ali “One Ranger” nudi sat i pol solidne videotečne akcije “B” vrste, funkcionirajući kao moderni Cannonov akcić. Jesse V. Johnson, bivši kaskader, već neko vrijeme egzistira u tom videotečnom kanonu modernih “cannonovskih” akcija.
Britanski redatelj snima film za filmom s najvećim videotečnim akcijskim junakom novog milenija Scottom Adkinsom (“Savage Dog”, “Accident Man”, “The Debt Collector), a njihova suradnja je doegnula vrhunac s “Krvavim izlaskom”. Kao i u prijašnjim filmovima, Johnson pokazuje da zna uprizoriti prilično žestoku akcijsku scenu i voditi računa o koreografiji i geografiji akcije, u smislu da se većina zbivanja vidi i da ne poseže za drhtavom kamerom i rapidnom montažom.
U “Rendžeru” se većinski puca, ali Johnson ne zaboravlja na brutalne tučnjave i Adkins bi zasigurno bio ponosan. Johnson je orkestrirao par efektnih borbi rendžera i golemog ruskog negativca Jakovenka (Jess Liaudin), Declanova pomoćnika. Kad se njih dvojica dohvate, ne rade samo šake, nego i čekići. “One Ranger” u makljažama podsjeća na “Oni žive”.