StoryEditor
ŽivotDebljanje, nesanica

Karantena vam ne leži najbolje? Ako ste primijetili ove ‘simptome‘, vrijeme je da preispitate vaše omiljeno mjesto u kući, evo kako

Piše J. V.
3. svibnja 2020. - 21:20
Sofie Delauw/AFP

Koliko god je teško razviti zdrave navike, u one loše lako je upasti. Naročito kada smo prisiljeni provoditi većinu vremena kod kuće, a mnoge aktivnosti ostaviti za neka sretnija vremena.

Naravno da je mnogima teško, da im društveno udaljavanje teško pada. Ne morate naučiti plesati balet ni preurediti vlastitim rukama čitav stan, ponekad je, što se produktivnosti tiče, dovoljno ostati - u pokretu.

Njegov manjak, dapače, rezultira i nekim prilično nepoželjnim fizičkim posljedicama. Usporena probava, bol u leđima, dobivanje na kilaži samo su neke od njih, no tu ne staju. Mnogi izvori upozoravaju na sljedeće simptome tijekom karantene, oni bi značili da biste definitivno trebali preispitati uvođenje fizičkih aktivnosti u svoju rutinu.

Koliko je dovoljno?

Koliko bi, u stvari, trebalo vježbati u periodu dok traju restriktivne mjere?

Standardne upute su jednostavne: odrasla osoba trebala bi vježbati umjereno 150 minuta tjedno te minimalno dvaput tjedno napraviti vježbe istezanja. Umjerena fizička aktinost je i brzo hodanje, a možete jednom tjedno, ukoliko ste početnik, uključiti i onu intenzivniju, poput trčanja.

1. Poteškoće sa spavanjem

Anksioznost i stres proizišli iz neizvjesnosti koju je donijela pandemija koronavirusa kod mnogih su rezultirali problemima sa spavanjem, piše Health.

Promjene u radnim satima, u bioritmu, ali i umor i stres mogu lako utjecati na nemogućnost da utonete u san te da se odmorite osam sati. Krenite od plana - jednom kad razradite dnevnu rutinu i uvedete aktivnosti, nećete ni sa snom imati problema. Ovdje pronađite savjete koji bi vam mogli pomoći da se opustite.

2. Dobivate na težini

Ne mora nužno u pitanju biti prejedanje - ako ste prepolovili ili u potpunosti umanjili dnevne fizičke aktivnosti kojima ste se bavili prije nego ste se zatvorili u kuću, moguće da je vaš organizam do te mjere usporio da je sve skupa rezultiralo i sa kojim kilogramom gore.

Ako znate da ste pretjerali s grickanjem nezdravih i kaloričnih namirnica, probajte u prehranu uvesti hranu nisku kalorijama. Veće količine povrća i pojačana fizička aktivnost trebale bi u kombinaciji i ta dva kilograma "viška" srezati u korijenu. Ne zaboravite na povezanost pretilosti s kardiovaskularnim bolestima i i dijabetesom.

Ako, pak, primijetite neobično i naglo debljanje koje nema veze s pojačanim unosom hrane, obratite se liječniku.

3. Bol u leđima

I ne samo u leđima, već i u zglobovima i mišićima. Dugotrajno sjedenje povezano je s čitavim nizom problema, a ako vam je omiljena aktivnost za vrijeme karantene ležanje na kauču, ne činite ni time nešto dobro za svoje zdravlje.

Umjerena fizička aktivnost na dnevnoj bazi ne samo da djeluje blagotvorno na mišiće, već ubrzava usporenu probavu, čini dobro pritisku u leđima i podiže razinu serotonina. Ne zaboravite na istezanje nakon tjelovježbe, možda je baš period karantene vrijeme da poradite na fleksibilnosti.

4. Pod stresom ste

Vježbanje nas čini sretnima, sudeći prema brojnim izvorima. Odvojiti sat vremena u danu za vlastito zdravlje kroz vježbu trebalo bi vam biti neophodno.

Naročito ako ste primijetili da ste pod stresom više nego inače. Ako se lako iznervirate, mnogo toga vas tišti i ne možete više podnijeti ukućane - promislite je li problem u vašoj poziciji. Doslovce, ako ste se prebacili sa stolice i radnog stola na kauč i tako završili dan, možda se baš u toj "aktivnosti" krije višak stresa.

5. Stalno biste jeli

Želja za "utješnom hranom" dolazi često od potrebe da prikrijemo neko unutarnje nezadovoljstvo. Ako znate da niste gladni. već da jedete iz dosade, preusmjerite tu želju na onu prema vježbanju.

Ili si priuštite nutritivno bogat i ukusan obrok - nakon što ste prošetali sat vremena ili odradili lagani kućni trening.

#VJEŽBANJE U DOBA KORONAVIRUSA#TJELOVJEŽBA#KARANTENA

Izdvojeno

24. svibanj 2020 07:02