Hrvatskaslijed nukleotida

Hrvatski genetičar Kristian Vlahoviček: Sad kad imamo sve ‘legiće‘ genoma možemo početi istraživati kako se ‘slaže‘ živo biće

Piše Ivica Nevešćanin
7. svibnja 2022. - 19:27
Jedna kopija genetičke informacije čovjeka, a imamo ih dvije u našim stanicama, sadrži oko tri milijarde slova. Kad biste ta slova napisali fontom od 12 točaka jedno do drugog, dobili biste niz dugačak oko 850 kilometara, otprilike udaljenost od Splita do Fran- kfurtaTomislav Kristo/Cropix

"Stvaranje uistinu potpune sekvence ljudskog genoma predstavlja nevjerojatno znanstveno dostignuće, pružajući prvi sveobuhvatan pogled na naš model DNK", izjavio je Eric Green, direktor američkog Nacionalnog instituta za istraživanje ljudskog genoma (NHGRI) za Reuters nakon što je časopis Science nedavno objavio da je konzorcij znanstvenika u potpunosti "pročitao" čitavi ljudski genom.

Iako je 2003. godine međunarodni tim znanstvenika otkrio ono što se tada smatralo potpunim slijedom ljudskog genoma, gotovo osam posto "sadržaja" nije bilo u potpunosti dešifrirano, uglavnom zato što su se ti dijelovi sastojali od učestalo ponavljajućih dijelova DNK koje je bilo teško spojiti s ostatkom. Znanstvenici su sada popunili te praznine nudeći tako nove mogućnosti u potrazi za tajnama mu...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. travanj 2024 10:28